Lada Turbo - Málo peněz, hodně muziky?
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Třeba ten olej do válců natekl, až při demontáži hlavy, když to má tolik olejových kanálů ... . Vždyť při takovém množství spalovaného oleje by to muselo čadit jak blbé a ventily se svíčkami by jistě nevypadaly tak jak vypadají ... toliko laický názor poloblba, tedy mě .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Soude podle toho, co je ve vyfukovem potrubi, tam ten olej cvachtal uz za chodu motoru.Koko Loko píše:Třeba ten olej do válců natekl, až při demontáži hlavy
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
- Ondra 07
- Příspěvky: 654
- Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
- Bydliště: Olomouc / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Kdyz ma olej 80°C je docela ridkej, pri zastaveni motoru vzdycky vsechen stece do vany, u vsech motoru. Jinak by jsi nikdy nenameril spravnou hladinu oleje merkou. Tot muj nazor, ale chlacholit tim Atexe muzesKoko Loko píše:Třeba ten olej do válců natekl, až při demontáži hlavy, když to má tolik olejových kanálů ...
Pokud je rec o guferach ventilu... Myslim ze zigulacka tam nepasujou (nasadis je, ale za vysledek neruci), ja jsem je shanel docela slozite a sedela az treti sada ikdyz taky ne idelane, mam pocit ze na sani jsou jine jako na vyfuk, stejne tak jako na lade, kazdy da 8 stejnych kusu, ale zda se mi ze vyfuk ma jina voditka delkove.Štěpán Getsko píše:Pokud tam máš stejný gufera jako já, tak tam pasujou bez problému žigulácka a ty jsou tak do 100,-
Atexi tesneni vypada opravdu krasne... ted vazne moje stare co mam k dvoulitru je v lepsim stavu, nejde o krouzky valcu, ale neni tak zpuchrele kolem kanalu vody a oleje. Snad bude problem jen v tom ze nekdo blbe a jeste "neutahl" hlavu momentem. Je to pekny puzzle ta lancia ze?
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Jak jsem psal, jsem poloblbl, nicméně, měl jsem vizi, že filtr udrží sloupec oleje, až k vačce. Mě tak napadá, on uteče do vany kolem kliky? Je tak? Vyveď mne prosím z bludu .Ondra 07 píše:Kdyz ma olej 80°C je docela ridkej, pri zastaveni motoru vzdycky vsechen stece do vany, u vsech motoru. Jinak by jsi nikdy nenameril spravnou hladinu oleje merkou. Tot muj nazor, ale chlacholit tim Atexe muzes
Jo, a náhodou, byl to dobrý pokus jak Atexovi zvednout náladu .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Ondra 07
- Příspěvky: 654
- Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
- Bydliště: Olomouc / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Vubec nerikam ze je nekdo poloblb, ja jsem sam amater s loktama od oleje
Filtr urcite neudrzi zadny sloupec, kdyz jsem srouboval ven olejovy filtr a olej mel jeste tak 75°C urcite, tak vyteklo asi tak 1dcl oleje, nestihl steci do vany. Bylo to tak 5 min po zastaveni motoru na 95°C. Kdyz nechas motor uplne schladnout a stect olej tak zustane ve filtru jen velmi malo. Zatim jsem nevidel v hlavach nejake zadrze na olej, taky jsem jich moc nevidel... . Proto motor trpi nejvic pri castym startu a malo jizdy=mestcky provoz nebo ne? Olej se z vacky vraci volnym padem prsama kolem retezu minimalne. No a co je v kanalu vytece podle me cerpadlem zpet, leda by tam byla nejaka zaklopka, pro jednosmerny provoz. Ojnice-klika je prilis tesne ulozeni nato aby protekl olej, kdyz neni pod tlakem a jde cestou nejmensiho odporu
Filtr urcite neudrzi zadny sloupec, kdyz jsem srouboval ven olejovy filtr a olej mel jeste tak 75°C urcite, tak vyteklo asi tak 1dcl oleje, nestihl steci do vany. Bylo to tak 5 min po zastaveni motoru na 95°C. Kdyz nechas motor uplne schladnout a stect olej tak zustane ve filtru jen velmi malo. Zatim jsem nevidel v hlavach nejake zadrze na olej, taky jsem jich moc nevidel... . Proto motor trpi nejvic pri castym startu a malo jizdy=mestcky provoz nebo ne? Olej se z vacky vraci volnym padem prsama kolem retezu minimalne. No a co je v kanalu vytece podle me cerpadlem zpet, leda by tam byla nejaka zaklopka, pro jednosmerny provoz. Ojnice-klika je prilis tesne ulozeni nato aby protekl olej, kdyz neni pod tlakem a jde cestou nejmensiho odporu
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Hm, hodně odbíháme od tématu a zjevně se dostáváme na tenký led mýtů, lží a polopravd . Mám osobní zkušenost, že ne každý rozměrově podobný filtr se chová stejně při studeném startu. U některých, zejména polských "dívnoznaček" tak nějak dochází k dlouhému svitu kontrolky mazání při startu motoru. Je zajímavé, že třeba u Tutely (též Polsko) je doba svitu velice krátká. ... Kdesi jsem zachytil tuto stať v souvislosti s filtrem, cituji " ... zpětný ventil, aby olej zbytečně nestékal při vypnutém motoru a bylo dřív zajištěno mazání při startu."Ondra 07 píše: ... Kdyz nechas motor uplne schladnout a stect olej tak zustane ve filtru jen velmi malo.
Mno, není tu na tuto diskuzi správný topic, omlouvám se Atexovi, rád bych se ovšem dopátral pravdy, jak s tím mým sloupcem tak i s filtrem. Vyvedení z bludu je totiž darem z nebes .
Chtělo by to někoho znalého, neb já ten znalý zrovna asi moc nejsem a zatím mám pocit, že ani ty moc nejsi .
Jo, a před nějakými třemi týdny jsem sundával jednu palici a nebudeš tomu věřit, po odejmutí hlavy byla kolem mazacího kanálu spatřena poměrně velká loužička oleje. Tam ovšem, ale od posledního zavrčení a demontáží uplynuly s bídou dvě hodiny a teplota motoru byla asi tak 40°C. Z toho pramení má "olejová" doměnka.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Ona tam právě JE (má být) a to právě v olejovém filtru . Bohužel dnešní filtry mívají tenhle ventil buď nefunkční (nebo ho nemají vůbec) z výroby nebo se poškodí po pár hodinách provozu .Ondra 07 píše:leda by tam byla nejaka zaklopka, pro jednosmerny provoz.
U nového filtru je tato zpětná klapka vidět jako guma pod těmi dírami okolo hlavní díry se závitem . Funkce jde ověřit na novém - a to že hubu (ústa) nasadíš na tu středovou díru a skusíš nasát a pak fouknout . Fouknout by nemnělo jít .
Bohužel u některých filtrů je použitá guma nekvalitní a po krátké době se naleptá a celá skrabatí a je po zpětném ventilu . Pak při nastartování je chvilku slyšet jak jde motor nasucho než natlačí olej .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Pokud můj poznatek přispěje k rozptýlení mýtu, tak jej sem přidám:Koko Loko píše:Hm, hodně odbíháme od tématu a zjevně se dostáváme na tenký led mýtů, lží a polopravd .
Před více než rokem jsme s Pípákem rozebrali mou bílou 05 a vyndali z ní motor. Pro ulehčení práce jsme motor vyndali bez hlavy. Polomotor leží celou dobu na chalupě. Před uskladněním jsem zatočil klikovkou a vytlačil čerpadlem olej na horní úroveň bloku a vylil válce olejem. Minulý týden jsem kontroloval stav motoru. Olej z válců vytekl, ale olej v olejovém kanálu je stále v rovině s blokem motoru. Tedy zpětný ventil ve filtru těsní dokonale. Jenom si z hlavy nevzpomenu, co je tam za filtr.
Proto je při demontáži hlavy úplně normální, když na blok a do válců nateče olej. Námětem k diskusi tedy je, jestli je množství oleje v Atexově případě v "normě", či nikoliv.
Já to trochu osvítím:
V tělesech vaček jsou v podstatě 2x2 vaničky, ve kterých jsou utopeny misky na které tlačí vačky. ( olej se tam neroztřikuje z vaček jako na žigulu ale dostává se od kluzných ložisek do těchto rádoby vaniček a misky jsou v tom úplně utopeny ) Když Mirek tu hlavu sundal, tak se zbytek oleje přelil přes přepad a odtokovejmá kanálama rozlil na blok a následně na písty.
V tělesech vaček jsou v podstatě 2x2 vaničky, ve kterých jsou utopeny misky na které tlačí vačky. ( olej se tam neroztřikuje z vaček jako na žigulu ale dostává se od kluzných ložisek do těchto rádoby vaniček a misky jsou v tom úplně utopeny ) Když Mirek tu hlavu sundal, tak se zbytek oleje přelil přes přepad a odtokovejmá kanálama rozlil na blok a následně na písty.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
A co to vyfukove potrubi zatopene v oleji? Jako asi jo, mas pravdu, ale je to jen jedna z veci....Štěpán Getsko píše:Když Mirek tu hlavu sundal, tak se zbytek oleje přelil přes přepad
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Dnes jsem mel chvili cas pro sebe, okamzite jsem letel do garaze. Celou hlavu jsem rozebral, co bude asi nejdulezitejsi opravou, jsou sedla a ventily. Jsou docela dost oklepane, misto rovnych dosedacich ploch tam jsou zaoblene.
Fotky:
Fotky:
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn