zapojení otáčkoměru
Moderátor: Moderátoři
- mušketýr
- Příspěvky: 1251
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
zapojení otáčkoměru
Jak zapojím otáčkoměr z 03 do 01?
Dík M.S.
Je možné ho odpálit při špatném zapojení?
Dík M.S.
Je možné ho odpálit při špatném zapojení?
Otáčkoměr tam jde jednoduše zapojit . Zapojuje se pouze třemi dráty . Klíčkové + , Kostra - , a třetí vývod na indukční cívku (na ten kontakt ze kterého vede káblík k rozdělovači) .
Zezadu je otáčkoměr popsán . Pokud přehodíš + a - tak ho zničíš .
Zezadu je otáčkoměr popsán . Pokud přehodíš + a - tak ho zničíš .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10587
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Pokud chceš zaměnit palubní štít 2105 (bez otáčkoměru) za štít 2107 (s otáčkoměrem - musíš použít tento (štít) z NEÍČKOVÉHO modelu. Zapojení všech přístrojů (budíků) bude standardní - totéž jako v 2105. Pro "živení" otáčkoměru potom použiješ kontakt č. 1 ze zapalovací cívky.
Případná další možnost (která se mi jeví jako rychlejší, pohodlnější i méně elektricky náročná) doplnit resp. vyměnit levý budík (palivoměr, teploměr, kontrolky) za originální otáčkoměr z modelu 2103 nebo 2106. Ukazatele palivoměru a teploměru potom bude nutno nahradit malými budíky z téhož (2103/2106) modelu L.
Případná další možnost (která se mi jeví jako rychlejší, pohodlnější i méně elektricky náročná) doplnit resp. vyměnit levý budík (palivoměr, teploměr, kontrolky) za originální otáčkoměr z modelu 2103 nebo 2106. Ukazatele palivoměru a teploměru potom bude nutno nahradit malými budíky z téhož (2103/2106) modelu L.
Naposledy upravil(a) Luděk Musil dne úte srp 31, 2010 13:56, celkem upraveno 1 x.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10587
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Obecně se 21073i vybavovaly ekonoměrem. TAkže klasické 2107/1500 byly vybaveny tlakoměrem (oleje).dvk píše:jak lze pohledem na v regálu vrakoviště ležící palubovku 2107 určit, jestli je z (ne)íčkového modelu
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Podle toho to nemusí být směrodatné .Luděk Musil píše:Obecně se 21073i vybavovaly ekonoměrem. TAkže klasické 2107/1500 byly vybaveny tlakoměrem (oleje).
Íčkový sdružený přístroj je dobře identifikovatelný dle ODPORU vedle otáčkoměru na plošáku . Vede z patice na faston č.1 otáčkoměru . NE -íčkový (kladívkový) otáčkoměr ho nemá .
[ Komentář přidal: Luděk Musil: út srpen 31, 2010 16:47 ]
Ano - právě proto jsem napsal OBECNĚ.
Ale děkuji za zcela specifický znak přístrojového štítu pro 21073i/21044i. L.
PS: pokud ale staví auto na soutěže, resp. na vyšší námahu - potom bych doporučil přístroj s tlakoměrem a sehnání ingrediencí pro tlakoměr ("rozvidlení", snímač tlaku).
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
já teda nevim ale tatkovi ve stodole stojí 2107 a já mám 2105 ale ta 07 je nepojízdná nemá motor ani nápravy...prostě na díly. a když se kouknu na karoserii tak nikde není psané žádné í prostě stejnej jako 05 jen nějakej rozdíl v blatnících přední chromovaný masce a pod a pak teda samozřejmě v interiéru a motoru jinak totožné.
A ještě asi další blbej dotaz ale když 05 nemá otáčkoměr tak já měl zato že je čidlo pro měření otáček někde na motoru ne ?Ale to čidlo asi 05 nemá nebo se pletu ? protože proč by tam jinak ten otáčkoměr nedali ? nebo je to tam někde jen nezapojené jako příprava podobně jako na stěrače na světla...
A ještě asi další blbej dotaz ale když 05 nemá otáčkoměr tak já měl zato že je čidlo pro měření otáček někde na motoru ne ?Ale to čidlo asi 05 nemá nebo se pletu ? protože proč by tam jinak ten otáčkoměr nedali ? nebo je to tam někde jen nezapojené jako příprava podobně jako na stěrače na světla...
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10587
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
amiricas píše:tak nikde není psané žádné I
Sedany 21073I byly zvenčí rozeznatelné od běžných 2107 pouze jiným nápisem na LZ a PZ blatníku - měly tam napsáno 1700 I .
Koukni do motorového prostoru na levý podběh - je tam cívka?
Nebo pod přihrádku spolujezdce - tam by mohl být třeba "podivný" shluk kabelů, nebo v motorovém prostoru by mohly být kabely ukončené divnými ... no spíše jinými konektorovoými paticemi.
L.
PS: Boskovice? To bych se mohl zajet podívat ... mám to poměrně blízko od mých obvyklých tras. Zkus to přiblížit ... přímo Boskovice nebo nějaká vesnice poblíž?
[ Komentář přidal: radek mb: st září 01, 2010 12:05 ]
On nebydlí v Boskovicích,ale v Borkovicích.
[ Komentář přidal: Lud2k Musil: st září 01, 2010 12:05 ]
Vidím, že i poznávání některých písmenek dělá ve vyšším věku problém
Naposledy upravil(a) Luděk Musil dne stř zář 01, 2010 12:46, celkem upraveno 2 x.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Na zadních blatníkach z boku je cedulka, která udává kubaturu motoru. 21073 na ní měly napsáno 1700i, normální 2107 tam mají 1500.amiricas píše:a když se kouknu na karoserii tak nikde není psané žádné í
Čidlo na měření otáček neni, bere se to ze zapalování. Z cívky. 2105 prostě jenom ten otáčkoměr neměly.
Edit: Gratuluju králi k vítězství
Naposledy upravil(a) Laďuša dne stř zář 01, 2010 11:05, celkem upraveno 1 x.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- radek mb
- Příspěvky: 5190
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
K otáčkoměru žádný čidlo nepotřebuješ.Zapojí se pouze 3 kabílky.Jeden je +,druhý je kostra,třetí se připojí na zapalovací cívku,jen nevím,jestli na kontakt číslo 1 nebo 15,to ať mě někdo doplní.Takže žádná věda.
[ Komentář přidal: Luděk Musil: st září 01, 2010 13:32 ]
viz o několik příspěvků výše:
[ Komentář přidal: Luděk Musil: st září 01, 2010 13:32 ]
viz o několik příspěvků výše:
Já ještě nejsem tak stár a také jsem přehlédl .Děkuji za doplněníLuděk Musil píše:Pro "živení" otáčkoměru potom použiješ kontakt č. 1 ze zapalovací cívky.
Naposledy upravil(a) radek mb dne stř zář 01, 2010 16:17, celkem upraveno 2 x.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Je to na ten kontakt (1) od kterého jde kabílek do rozdělovače . 15-ka je klíčkové + . Na čísla bych ale nespoléhal , třeba někdo cívku (tedy zapojení) otočil .radek mb píše:Takže žádná věda.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Í byly i sedany a z fotky cedulky z kufru to nepoznáš, ta byla stejná. Poznat to je z cedulky z boku na zadních blatníkach. A rozhodně to nemělo kuva velkou spotřebu.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
amiricas píše:otáčkoměr má většinou čidlo v motoru,
Tyhle věci, tedy čidlo na měření signálu, který motor sám vyrábí je nesmysl a v Ladě není, a co se týká přípravy, obávám se, že tzv. příprava na cokoliv je v ladě důsledek unifikace a zlevnění výroby, než nějaké chystání na lepší výbavu. SIce měly lady různé konfigurace na různě trhy, ale pojem "příprava na něco " je řekl bych z tohoto světa, nikoliv ze světa lady... Na lady staré řady není žádný webový konfigurátor, kde si naklikáš jak chceš auto vybavit. V jiném tématu je toto pěkně popsáno "konfigurací 2105 vznikne 2107" (a naopak).amiricas píše:nezapojené jako příprava
protože "konfigurací 2105 vznikne 2107" (a naopak).amiricas píše:protože proč by tam jinak ten otáčkoměr nedali ?
Přeháním... ale ne příliš...
amiricas, vyznáš se v elektronice? kdyby jo, přirovnal bych starou ladu k parametrickému systému, podobně jako je stabilizátor napětí se zenerovou diodou... Oproti tomu nová auta chápu jako zpětnovazební systém, tedy řádově složitější, podobně jako stabilizátor s operačním zesilovačem a pod...