Nejdou zařadit rychlosti

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Don36
Příspěvky: 10
Registrován: úte dub 14, 2009 18:02
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Nejdou zařadit rychlosti

Příspěvek od Don36 »

Zdravim. Mám problém po výměně lamely u spojky a seřízení spojky nejdou řadit rychlosti. Je to 4 Q. Přesněji 1 a 2 nejde vůbec, 3 a 4 jde jen občas, ale strašně špatně a velkou silou, zpátečka jde přes zuby. Díky za jakoukoli radu
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6608
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Ja bych si myslel, ze spojka nerozpina (uplne).
Naposledy upravil(a) JmJ dne čtv led 01, 1970 01:00, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2104 1.3 1989
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

serizeni je spravne? Nehazela ta lamela? Je dobre overit alespon na trnu, zda lamela nehaze...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Tak tak , buď je křivá lamala nebo se nepohybuje na drážkové hřídeli . Ověřit chod vypínací páky a pak jedině rozborka . Pokud se měnilo i ložisko a přítlačák tak chyba může být i tam (rozměry) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Na Dacii sa mi podarilo dat lamelu naopak. Potom to robilo taketo psie kusy. Alebo velmi podobne sa prejavovala aj prasknuta tanierova pruzina na mekane
Roman
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

měnili mi kdysi na 04 lamelu a nevšimli si opotřebení přítlačáku, po smontování a štelování sem a tam nešlo téměř řadit, nebo s velkými obtížemi. Až nový přítlačák věc zcela vyřešil. Starý byl dost ojetý a s ojetou lamelou fungoval, ale s novou již ne. Auto mělo jenom 125 tkm. Byl asi vyrobený ze starých nočníků. Proto jsem si nedávno za 900kč koupil do zásoby nový přetransormovaný nočník. Toť má zkušenost.
Don36
Příspěvky: 10
Registrován: úte dub 14, 2009 18:02
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

q

Příspěvek od Don36 »

Tak jsme včera (ve středu) ještě jednou seřídily spojku a bez nastartování šlo řadit, s nastartovánim šli řadit taky všechny rychlosti v četně zpátečky úplně normálně, ale jen cca 2 minuty a pak zase to samí. Bylo cítit jak spojka měkne.

Tak jsme jí dneska odvzdušnily, to je v pořádku, seřízená je taky dobře. Vůbec něměkne. Bez nastartování jde řadit dobře. S nastartovánim jen 3 a 4 a též za jízdy. Když se nastartuje se zařazenou 1, tak se rozjede normálně, ale pak jde jen za 3 a 4. A zpátečka jde zas jen přes zuby. Byla měněna jen lamela, přítlačák zůstal původní a ložisko též. Jsou dobrom stavu.

Prosím o radu.
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

opotřebení přítlačáku nemusí být na první pohled vidět, mě se jevil po rozebrání jako OK bez zjevných vad, pouze po porovnání s novým a změření úbytku materiálu bylo jasno. Opotřebená snížená plocha přítlačáku způsobila přesně stejné problémy jak popisuješ (pokud nemáš lamelu obráceně, ale to by snad ani nešlo normálně smontovat, protože střed lamely by se opíral o setrvačník). Pokud nemáš nějakou přiliš "silnou" lamelu, nebo ohnutou vidlici, může být už KO pouze přítlačák. Měl jsem v ruce několik repasovaných lamel a brzd. obložení kde si opravář s tloušťkou obložení hlavu nelámal. Dokonce jsem jednou koupil na burze lamelu, vypadala úplně stejně jakou jsem potřeboval, až při montáži jsem zjistil, že má o něco větší průměr a nejde do setrvačníku. Jestli jsi zkoušel lamelu nasunout na mrkev převodovky před smontováním, tak mě nic jiného nenapadá. Na první pohled se věci mnohdy zdají OK.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Don36 píše:Tak jsme včera (ve středu) ještě jednou seřídily spojku
Co na spojce chceš znovu seřizovat ? Jediné co se seřizuje je vůle mazi vypínací pákou a tyčkou spojky . A pokud tam nějaká je (a je celkem jedno jaká jestli - 1mm nebo 10mm) doporučená 3-5 mm musí spojka chodit normálně .
Pokud by spojka měla unášet vlivem špatného nastavení (vůle) Tak by tam žádná vůle nebyla ! (potom otázka co jste ještě jednou seřizovali ?) .
Uvidíme ?!?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

Saša má pravdu, jestli je vůle v nastavení příliš velká, tak spojka vypínat dobře nebude, protože krok vidličky a ložiska bude krátký, je-li bez vůle, nebo přitažená příliš, tak by měla snahu spíše prokluzovat. A má tyčka prasátka dostatečný zdvih, mě to jednou u 1203 dělala spojková pumpa, na konci chodu byl válec poškozený a propouštěl kapalinu kolem manžety zpět a do prasátka se ji nedostávalo a tyčka málo vylejzala ven.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Proto jsem již dřív napsal .
Saša píše:Ověřit chod vypínací páky a pak jedině rozborka
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Don36
Příspěvky: 10
Registrován: úte dub 14, 2009 18:02
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Don36 »

Vypínací páka chodí tak jak má, v tom problém neni.
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Don36 píše:Vypínací páka chodí tak jak má, v tom problém neni.
pak unasi lamela - je kriva...staci, kdyz pri preprave nekde spadne a nebo na ni nekdo neco polozi...Je potreba ji vzdy kontrolovat (dat na trn, kterym ji stredis a roztocit - pripadne primo na mrkev prevodovky, nebo pokud je po ruce soustruh tak upnout pres konika a pomalu tocit). S timto asi nikdo moc nepomuze, to vypada na prevodovku ven a nacvicit znovu :wink:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Don36 píše:Vypínací páka chodí tak jak má, v tom problém neni.
Tak šup s převodovkou ven .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
MAGO
Příspěvky: 29
Registrován: čtv čer 10, 2010 20:34
Bydliště: SLOVENSKO-ŽILINA

Příspěvek od MAGO »

tento problem mal Flamo podla jeho popisu neslo radit 1 , 2 a 3,4 sli cez zuby nakoniec sa zistilo ze pritlacak skoncil... takze tipujem ze to bude on ... :sad1:
Zlepšiť prístup.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“