výkon motora 1,7i Niva
Moderátor: Moderátoři
výkon motora 1,7i Niva
mam problem s nivou vkladal som motor 1,7 a doložil som jednobodový vstrek z 2104 všetko šlape ale motor od 2000 ot. akoby sa nechcel prebrať filter pal.nový kat.v dobrom stave em hodnoty ok, na diagnostike všetko ok,akurát vykazuje chudú zmes skúšal som odpojiť lambdu ale zdalo sa že je to rovnaké,akurát ked je studená a neuzavrie okruh tak ide lepšie. Inak ked jej pridám tak ju zduje a nie a nie sa prebrať ani ked podradím až po hodne dlhej chvíli. Akoby ten motor od 2000ot nežil,pritom má silu ale len do 2000ot. Ak sa niekto stretol s niečim podobným tak prosím o radu dík.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Hehe... .
-------------------------------------- Terazky vážne:
A co když je chyba v samotné elektronice? Tedy přímo v řídící jednotce?
Moudrá kniha (Dílenská příručka vozidel VAZ 21044, 21073 a 21214 - NIVA s jednobodovým vstřikováním paliva) říká:
Za účelem použití jednoho elektronického ovládacího bloku pro různé modely automobilů je použito zařízení, které se nazývá paměť cejchovacího zařízení.
Paměť cejchovacího zařízení motoru je umístěna uvnitř elektronického ovládacího bloku a obsahuje informace o hmotnosti automobilu, o motoru, o převodovce, o převodových poměrech a o řadě jiných faktorů. I když může být u různých modelů automobilů použit unifikovaný elektronický ovládací blok, paměť cejchovacího zařízení je individuální pro každý automobil. Z tohoto důvodu je velmi důležité při výměně paměti cejchovacího zařízení, aby odpovídala čísla součásti poslednímu katalogu náhradních dílů a součástí a zprávě technických informací.
-------------------------------------- Terazky vážne:
A co když je chyba v samotné elektronice? Tedy přímo v řídící jednotce?
Moudrá kniha (Dílenská příručka vozidel VAZ 21044, 21073 a 21214 - NIVA s jednobodovým vstřikováním paliva) říká:
Za účelem použití jednoho elektronického ovládacího bloku pro různé modely automobilů je použito zařízení, které se nazývá paměť cejchovacího zařízení.
Paměť cejchovacího zařízení motoru je umístěna uvnitř elektronického ovládacího bloku a obsahuje informace o hmotnosti automobilu, o motoru, o převodovce, o převodových poměrech a o řadě jiných faktorů. I když může být u různých modelů automobilů použit unifikovaný elektronický ovládací blok, paměť cejchovacího zařízení je individuální pro každý automobil. Z tohoto důvodu je velmi důležité při výměně paměti cejchovacího zařízení, aby odpovídala čísla součásti poslednímu katalogu náhradních dílů a součástí a zprávě technických informací.
no tlak paliva asi nie lebo je nové čerpadlo aj s nádržou lambda pracuje ale idem na to výmenným sposobom svagor ma tiež takúto Nivu tak idem vylučovacou metodou ešte som sa dočítal v mudrej knihe snímač absolutneho tlaku tak zhanam podtlakovu pumpičku s manometrom a idem merať hodnoty z ciachovanou pameťou neviem najprv vylučim všetko ostatné.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Ano, řídící jednotky jsou identické, ale o tom nepolemizuji.Trevor píše:nieco sa mi mari ze tie rj su uplne identicke koniec koncov aj tie motory su uplne identicke akurat su v inych autach takze ako problem by som to nevidel.
Já citoval "Příručku vstřikování", která říká, že paměť cejchovacího zařízení je pro každý vůz/model jiná. Již jen díky rozdílu hmotností (Niva kontra nulačtverka = cca půl tuny) musí trošku jinak dávkovat palivo, aby ten motor měl nějaký výkon. L.
-
- Příspěvky: 759
- Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
- Bydliště: Šurany -SK
- Kontaktovat uživatele:
No ale otom pochybujem pretoze tie motory su uplne identicke a aby vedeli normalne fungovat tak aj mapy v ecu su rovnake pochybujem ze by sa rusi stym drbali. Aj ked nejake info o aute tam moze byt zapisane ale samotna mapa ktora urcuje zapalovanie a vstrekovanie je rovnaka.
Libor pisal ze jeho znamy ma tiez take iste auto takze nevidim problem aby si proste pozical ecu a vyskusal ju vo svojom aute a podla toho sa uvidi.
Libor pisal ze jeho znamy ma tiez take iste auto takze nevidim problem aby si proste pozical ecu a vyskusal ju vo svojom aute a podla toho sa uvidi.
530i
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
Chatka 12 4ever
Expedicia Eesti 2010
hlasim sa vam s odstupom času ohladom vykonu mojho motora. Takže mechanika ako som si predstavoval ja som nenašiel tak som sa na to dal sám s múdrou knihou. Tlak paliva 1,9 bar je to spodok rozmedzia ale budiš,hodnoty snimača abs.tlaku sú v norme premeral som ich s druhou Nivou a sedeli presne,akurát tá druhá mala pri volnobehu prud 2,24V a moja 1,32V rozmedzie je 1-1,5V takže asi dobrá. Dalej som zistil že vstupný prúd na Lambdu mám 580mV pri odpojenej Lam. rozmedzie je 350-550mV. neviem ak aj pracuje lam.správne či nemá posunutú škálu a nemýli to riadenie vstrekov? Ak by niekto vedel poradiť o nejakej možnosti diag.prístroja ako napr.TECH 1 alebo nejakú náhradu do počítača ktorá funguje na Ladu kde sa to dá zohnať aj staršie, a čo k tomu treba. Zatial budem skušať dalej výmenným spôsobom asi skúsim riadiacu jednotku a merať merať.
V první řadě se proud NEměří ve VOLTECH nýbrž v ampérech . (nic Si s toho nedělej profesionální úchylka) Výstupní ! signál z lambdy při běžícím motoru (a správné funkci jak lambdy tak celé soustavy) má ciklicky střídat cca 200mV a cca 800mV . Skus při měření prudce přidat a ubrat plyn . Jestli Ti lambda "zakolísá" viz "výše" je dobráLibor1 píše:Dalej som zistil že vstupný prúd na Lambdu mám 580mV pri odpojenej Lam. rozmedzie je 350-550mV
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
zdravim vsetkych takze autoservis podla mojich predstav som nezohnal ale podarilo sa mi zohnat diagnosticky prístroj Lada scan a pekne som šiel krok po kroku a tuhla to vyskočilo snímač oktanového čísla vraj za celu životnosť sa nemusí hýbať lenže niekto predomnou ho pootočil a dosť riadne (má byť cca 1V ja som mal 4,09)takže to dávalo nesprávny predzápal a prejavovalo sa to pri vyžších otáčkach. Takže asi tak.
-
- Příspěvky: 79
- Registrován: pon zář 21, 2009 08:00
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
vidim ze sa tu bavite o vykone motora. Ja mam na mojej nivke 1.7i jednododove vstrekovanie. Porobil som na nej par uprav (zdvih, sirsie pneu atd) a sem tam v terene nastanu situacie ked mi chyba vykon. Napr strme stupanie v terene.. Preto sa zahravam s myslienkou zvysit vykon motora. Nie som v tejto oblasti uplne zbehli a preto sa vas pytam ci mate nejake prakticke skusenosti.. samozrejme by ma zaujimala aj pripadna financna stranka upravy vykonu. ake su teda moznosti?? ))))
dakujem.
dakujem.
Začíname -Lada niva 1.7I
Honda blackbird ešte nekončíme
Honda blackbird ešte nekončíme