Vynechává dobíjení
Moderátor: Moderátoři
Vynechává dobíjení
Mám s dobíjením dva problémy které spolu možná souvisí. Je to 2105 a altík je ten s kostkou.
Situace: stojím na křižovatce na volnoběh. Svítím potkávačkami. Voltmetr je na spdní straně zeleného pole. Zapnu blinkry. Vždy když blikne blinkr spadne rafička voltmetru do bílého pole a k tomu se rozsvítí kontrolka dobíjení. To je také normální. Ale vždy v tu chvíli kdy to nedobíjí jdou z motorového prostoru divné zvuky. Předpokládám že z altíku, ale neurčil jsem to přesně. Je to jako když na hřídelce roztočíte kousek slabého plíšku a ten začne rachtat. Přitom ložiska v alternátoru jsem kvůli tomu vyměnil a uhlíky jsou také dost dlouhé. Prostě takové chrastění mi přijde nezdravé.
No a druhá věc. jednou za 300 až 500km mi začne dobíjení dělat kraviny. V otáčkách těsně nad volnoběhem kontrolka svítí. Při vyších otáčkách občas taky. Dále se rozliká třeba když mi v zatáčce problikne kotrolka rezervy. Postupem času se to horší a dobíjet to začíná až někde ve středním pásmu otáček. Občas pomůže protůrování motoru a pak to zas třeba chvíli jde. Ale to není pravidlem. Stejně tak jako ta kontrolka benzinu nebo blikající kontrolka zatažbé brzdy nebo rozsvícení mlhovek. Někdy to na to má vliv, někdy ne.
Co 100%ně pomůže je odpojit budící kabílek a kabílejk kontrolky od altíku a zase ho připojit. Nepomůže s nimi jen zahýbat. Musí se odpojít a znovu připojit. Pak je zase na těch cca 500km klid. Fastony drží nasazené dost festově a jsou nové.
Po čem se mám kouknout?
Situace: stojím na křižovatce na volnoběh. Svítím potkávačkami. Voltmetr je na spdní straně zeleného pole. Zapnu blinkry. Vždy když blikne blinkr spadne rafička voltmetru do bílého pole a k tomu se rozsvítí kontrolka dobíjení. To je také normální. Ale vždy v tu chvíli kdy to nedobíjí jdou z motorového prostoru divné zvuky. Předpokládám že z altíku, ale neurčil jsem to přesně. Je to jako když na hřídelce roztočíte kousek slabého plíšku a ten začne rachtat. Přitom ložiska v alternátoru jsem kvůli tomu vyměnil a uhlíky jsou také dost dlouhé. Prostě takové chrastění mi přijde nezdravé.
No a druhá věc. jednou za 300 až 500km mi začne dobíjení dělat kraviny. V otáčkách těsně nad volnoběhem kontrolka svítí. Při vyších otáčkách občas taky. Dále se rozliká třeba když mi v zatáčce problikne kotrolka rezervy. Postupem času se to horší a dobíjet to začíná až někde ve středním pásmu otáček. Občas pomůže protůrování motoru a pak to zas třeba chvíli jde. Ale to není pravidlem. Stejně tak jako ta kontrolka benzinu nebo blikající kontrolka zatažbé brzdy nebo rozsvícení mlhovek. Někdy to na to má vliv, někdy ne.
Co 100%ně pomůže je odpojit budící kabílek a kabílejk kontrolky od altíku a zase ho připojit. Nepomůže s nimi jen zahýbat. Musí se odpojít a znovu připojit. Pak je zase na těch cca 500km klid. Fastony drží nasazené dost festově a jsou nové.
Po čem se mám kouknout?
Je tady popsáno příliš mnoho problémů a málo věcí, které jsi udělal.
Začni přečtením tohoto tématau: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=9732
Dál změř napětí nějakým slušným multimetrem přímo na baterce. Palubní voltmetr je přístroj spíš do počtu, resp. pro hodně hrubou kontrolu, co se děje s dobíjením. Jeho rytmicky se měnící hodnota při blinkrech je úplně normální. Je to dáno jeho zapojením do společného uzlu s dalšími spotřebiči za spínací skříňkou.
Vrčení jakoby zpod kapoty může dělat odpádávající kotva relé blinkrů, které je pod palubovkou. Ta může odpádavat buďto z důvodu vady samotného relé, nebo (spíš) kvůli špatnému kontaktu někde v patici nebo jinde v instalaci. Když "to vrčí", tak blinkry normálně svítí?
Začni přečtením tohoto tématau: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=9732
Dál změř napětí nějakým slušným multimetrem přímo na baterce. Palubní voltmetr je přístroj spíš do počtu, resp. pro hodně hrubou kontrolu, co se děje s dobíjením. Jeho rytmicky se měnící hodnota při blinkrech je úplně normální. Je to dáno jeho zapojením do společného uzlu s dalšími spotřebiči za spínací skříňkou.
Vrčení jakoby zpod kapoty může dělat odpádávající kotva relé blinkrů, které je pod palubovkou. Ta může odpádavat buďto z důvodu vady samotného relé, nebo (spíš) kvůli špatnému kontaktu někde v patici nebo jinde v instalaci. Když "to vrčí", tak blinkry normálně svítí?
Skvělé! Chrčení je vyřešené. Navedl jsem mě na to tou kotvou v přerušovači. Došlo mi že to chrčí vždy když se rozsvítí kontrolka dobíjení a tudíž to bude kotva v jejím rozpínacím relátku. A taky že jo! Hned jsem ten polský plastový šmejd vyměnil za originální staré ruské.
A k té druhé půlce - občasné nedobíjení. Proměřil jsem elektriku podle návodu z odkazu. Všechny napětí ( se spotřebiči i bez, na volnoběh nebo ve vysokých) jsou v rozmezí kde mají být. Ostatní věci které se v návodu zmiňují jsem taky zkouknul. Před dojezdem domu jsem zrovna odpojoval a připojoval kabílek na buzení. Takže počkám těch 500km než to začne dělat. Pak to změřím a napíšu o radu.
zatím Děkuju!
A k té druhé půlce - občasné nedobíjení. Proměřil jsem elektriku podle návodu z odkazu. Všechny napětí ( se spotřebiči i bez, na volnoběh nebo ve vysokých) jsou v rozmezí kde mají být. Ostatní věci které se v návodu zmiňují jsem taky zkouknul. Před dojezdem domu jsem zrovna odpojoval a připojoval kabílek na buzení. Takže počkám těch 500km než to začne dělat. Pak to změřím a napíšu o radu.
zatím Děkuju!
určitě jsem odstranil příčinu toho chrčení. Relátko bylo nové made in Poland. Po rozebrání se mi udělalo špatně. Nejen že kontakty pro fastony byly po jednom roce používání rezaté protože jsou jen čisté železné. Ale uvnitř byla jen malilinká cívečka, vnitřek naohýbaný z měkých hliníkových plechů a pokřivený , kontaky na sebe dosedaly křivě a jeden z nich byl už od výroby zmetkově zalisovaný.
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Pokial si dobre pamatam, origo relatko na ovladanie kontrolky dobijania na 2105 nie je na 12V. Totizto berie si napatie zo stredu vinuti altika a tam pokial si pamatam je napatie polovicne (6,5 - 7V). Vacsina 12V relatiek pritahuje aj pri tomto napati, ale bezne sa stava, ze po case fungovat prestane. Prejav - vrcanie - cize kmitanie kotvy pri trochu znizenom napati by tomu nasvedcoval.
Roman
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Ty problémy s kolísáním rafiky jsou daný, jak napsal hUrikán tím, že je ten palubní voltmetr zapojenej až kdesi v řiti. On totiž neměří ani napětí na altíku, ani napětí na baterce, ale napětí kdesi za klíčkem nebo někde v dupě. Ten bude správně ukazovat jen tehdy, když budou všechny vodiče, spoje a spínaci a jisticí prvky v pořádku, případně když budou všechny spotřebiče na společném okruhu vypnuté. Když sem nedávno laboroval se světlama a s blinkrama, dokonce i to dobíjecí relátko mi na 01 zavrčelo a zaklapalo v rytmu s kontrolkou dobíjení, bylo to v pojistkách. Od tý doby co jsem přihl všude všechny pérka, vyčistli oxidaci kantaktolem a nasázel to zpátky to zase svítí a bliká spolehlivě. Tohle bude problém i toho palubního voltmetru.
podobně jsem měl u 04 neposlušný voltmetr, pravidelně po průjezdu městem určitými dírami přestávalo auto dobíjet, tedy voltmetr ukazoval chybu, asi někde něco ve spojích. Auto však bylo téměř denně v provozu a v zimě startovala pětiletá baterka i v téch největších mrazech na jedno otočení, tak jsem to neřešil. A jsem také názoru, že voltmetr v ladě spíše signalyzuje nedokonalost v zapojení elektrické soustavy, než aby měl skutečnou vypovídací schopnost. Změřil jsem opakovaně při různé zátěži napětí dobíjení na kontaktech baterie a vždy byly hodnoty v normě na rozdíl od palubního voltmetru.
Já nemít na palubce voltmetr, tak vůbec netuším že se mi zbláznil regulátor a altík dává 20 voltů.....
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
při 20 voltech svítí žárovky jako na autech při nočních závodech, nebo už praskaj, zblázní se přerušovač blinkrů. když jsem poprvé začal jezdit s ladou s voltmetrem, taky mě jeho funkce chvíli děsila, ale po pár kontrolách na svorkách baterie jsem jej začal brát s nadhledem a mám klid. V ladě je asi lepší kontrolka než voltmetr.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10587
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Moje řeč ... u mě to taky při blinkrech lítá tak, že mám pocit, pokud to nechám dýl zapnutý - tak se rafička utrhne a přeletí přes celý sdružený přístroj . L.vintera píše:V ladě je asi lepší kontrolka než voltmetr
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´