lpg

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
txx
Příspěvky: 101
Registrován: pon pro 22, 2008 08:20
Bydliště: Brno

lpg

Příspěvek od txx »

jak se má správně seřizovat šroub maximální dávky u lpg ?
při prudším zastavení na lpg zhasíná
jak na citlivost volnoběhu na teplotu vzduchu ?

Dík za nápady
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

txx píše:při prudším zastavení na lpg zhasíná
Jak máš orientovaný reduktor vzhledem ke směru jízdy (podél či napříč ?)
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

A jakým směrem nasává filterbox???
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
txx
Příspěvky: 101
Registrován: pon pro 22, 2008 08:20
Bydliště: Brno

Příspěvek od txx »

reduktor je namontován <0> tak že při brždění se membrána vlivem setrvačnosti muže pohnout ale je to montováno firmou tak předpokládám když je to schválené tak ta poloha poloha takovou neplechu dělat neměla

filtr nastaven na zimu
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Zeptám se znovu - jakým směrem nasává filterbox?

Pro provoz na LPG musí nasávat od spodu, jakoby na zimní provoz, ale ta papírová hadice od výfukového potrubí k filterboxu se musí vyhodit. Pokud filterbox nasává zepředu po směru jízdy, jasně že to zlobí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
txx
Příspěvky: 101
Registrován: pon pro 22, 2008 08:20
Bydliště: Brno

Příspěvek od txx »

jak už sem psal "filtr nastaven na zimu" :wink:
jak se má správně seřizovat šroub maximální dávky u lpg
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10520
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

txx píše:jak se má správně seřizovat šroub maximální dávky u lpg
Je to v domácích podmínkách dlouhodobá záležitost.
Na začátku je to nastaveno "nějak".podle montážní firmy, stanice emisní kontroly nebo ... prostě někdo to nějak nastavil.
Takže pro začátek je potřeba ten kohout postupně zatáčet a jízdou zjišťovat, kdy motor zratí výkon.
No a potom se musí kohout postupně otvírat a jízdou zjišťovat, že se výkon zlepšuje. Je to dlouhodobé sledování, protože musíš zjistit, kdy už motor lépe netáhne, ale spotřeba stále roste - pak už zase musíš postupně ubírat, až se dostaneš do stadia, kdy motor má ideální tah a spotřeba je optimální.
Je to stejný jak s benzínem. Motor spálí určité množství paliva a zbytek vyžene do výfuku.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

txx píše:reduktor je namontován <0> tak že při brždění se membrána vlivem setrvačnosti muže pohnout ale je to montováno firmou tak předpokládám když je to schválené tak ta poloha poloha takovou neplechu dělat neměla
No právě "montováno firmou" je základ všech problémů . Až na vyjímky jsou to pouze momtážní firmy a někdy ani pořádně nevědí jak celý systém funguje a jak ho nastavit aby netrpěl různými neduhy .
Nejvíc "neduhů" má paradoxně nejjednoduchší - (to je ten s tou tenkou hadičkou do sacího potrubí) .
Tvůj problém s chcípnutím při prudkém zabrždění jde řešit dvěma spůsoby . Otočením reduktoru o 90° , nebo seřízením malinko chudšího (nebo bohatějšího-dle polohy reduktoru) volnoběhu (šroub na reduktoru) aby při prudkém zastavení reduktor "namíchal" správnou směs místo toho aby byla příliš bohatá nebo chudá .
Jak Marek správně napsal "obyčejné LPG" nemá rádo náporové sání (problém se chcípáním motoru při vyřazení při větší rychlosti (stráta rozdílu tlaku za filtrem ve filtrboxu) .
jak se má správně seřizovat šroub maximální dávky u lpg
Bez brzdy docela špatně . Jak již psal L.M. je to stylem pokus-omyl a to ještě umocněn tím že se oba seřizovací "šrouby" navzájem ovlivňují a dotoho jim "kecá" čistota filtru vzduchu a teď babo raď :roll:
O vlivu teploty a spousty dalších veličin se raději nezmiňuji .
Takže : Nesnažit se to nastavit tak aby to jelo dobře na benzín i plyn (u LPG bez řízení bohatosti to není možné) . Na seřízení šroubu max průtoku se dělá takzvaná akcelerační zkouška . Na ohřátém motoru a na první fofr skusíš jak to akceleruje , poté utáhneš šroub o půl otáčky a celé znova dokola až najednou (obvykle skoro skokově motor stratí výkon) tak šroub vrátíš o půl až otočku zpět . Vypadá to jednoduše , ale je tady ještě ten druhý šroub na reduktoru (obvykle se s ním dostavuje volnoběh) a ten při pootočení veškeré výše popsané nastavení rozhází protože má vliv na předpětí regulační membrány a ta je ovládána podtlakem přes šroub bohatosti . S toho vyplívá že i ten šroub na reduktoru má zásadní vliv na výkon a akceleraci motoru .
Takže pokusům zdar a nenastav to hodně chudé protože to sice bude mít nízkou spotřebu LPG ale vysokou spotřebu ventilů (výfukových) :twisted:
A moje tradiční - Do karburátorového auta přestavěného na LPG již benzín NEPATŘÍ - dřív nebo později to kvůli benzínu shoří :idea:
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Saša píše:A moje tradiční - Do karburátorového auta přestavěného na LPG již benzín NEPATŘÍ - dřív nebo později to kvůli benzínu shoří
Karburátorovej favorit mi teď jezdí na plyn pořád.Benzín jsem neměl zaplej snad měsíc, možná dýl.Bez problémů. :)
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
txx
Příspěvky: 101
Registrován: pon pro 22, 2008 08:20
Bydliště: Brno

Příspěvek od txx »

:? no mě se polétech provozu bez benzínu proklepal plovák v karburátoru
Henry
Příspěvky: 630
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Příspěvek od Henry »

A moje tradiční - Do karburátorového auta přestavěného na LPG již benzín NEPATŘÍ - dřív nebo později to kvůli benzínu shoří :idea:
Sasa, suhlas. S tym benzinom su potom same problemy, ked sa pouziva iba obcas. Navyse sa motor na obe paliva neda nastavit optimalne (predstih, atd.). U nas na SK (neviem ako v CR) vsak je problem, ze EK treba absolvovat na obe paliva. Pytal som sa aj zopar ludi, ktori montuju LPG systemy, ci sa da zapisany benzinovy pohon odstranit z TP auta, aby nebolo treba EK absolvovat na benzin, ale akosi to nie je mozne. Chcel som cely ten benzinovy pohon vykuchat z auta, ale tiez sa mi moc nechce zakazdym EK vselijak vybavovat.
martinz
Příspěvky: 72
Registrován: pon kvě 28, 2007 17:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od martinz »

Na plyn jezdím od roku 1992-legálně.Na benzín přepínám jen na měření emisí.Ale to znamená předem novou membránu do AC pumpy,do akcelerační pumpičky a kontrola plováku,jinak je většinou problem.Na plyn jsem zajížděl i motor po GO,ten neviděl ani kapku benzinu.Kdo říká,že plyn škodí,tak at říká...membrány bylo třeba často měnit při tankování z "bomb".To rychle tvrdly.Ted je měním tak po pěti letech a v poho.Mám ted Lovtek spotřeba u 2105 1300ccm je kolem 9 litrů.Průměr za zhruba 100 000km.Jezdím hodně po Praze..v zimě.. a různě po ČR.Je to bezva levná jízda.Ale asi budu nucen kvuli bezpečnosti posádky přesedlat na V70.Jinou alternativu nevidim:(.Nová Priora je bezva,ale už se bojim těch kvalitních náhradních dílů,co prodávaj:(.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“