

Bude třeba vyměnit nejen tento píst, ale všechny, na kterých je otisk po srážce s ventily. Tam totiž nikdy nemáš jistotu, že píst není vnitřně poškozen - nějaká mikrotrhlinka umí pěkně zavařit. Pár ve vysokých otáčkách roztržených pístů jsem už viděl a ujišťuji Tě, že tento Tvůj pohled do současného motoru je proti tomu mému pohledu krásný.....
Nechal bych udělat výbrus na první nadrozměr, to bude asi 82,4 mm, dal nové písty dle výbrusu a výbrusové kroužky, dále nové uložení kliky na hlavních i ojničních čepech a máš prakticky nový motor. Výbrus se dá pořídit za cca 2500 Kč, pokud máš známé, pak samozřejmě i levněji. Písty a kroužky tak do dvou tisíc, šály pětikilo. Když k tomu připočtu ostatní materiál, máš za šestku nový motor, který to auto doslova přežije. Vím, není to málo, zvláště uvážíme-li stáří vozu, ale je to asi nejlepší řešení.
Samozřejmě můžeš to celé složit i bez výbrusu, tedy do současných válců vrazit originál rozměr pístů a kroužků, šály a jedeme. Ale není to stoprocentní jistota, že se to povede, zvláště pokud jsou na stěnách válců nějaká poškození, jak píšeš.
Kdybys ten motor potřeboval složit, není problém - složím Ti ho grátis, jen bys ho sem ke mně musel nějak dostat.
Pokud by ses rozhodl ke koupi jetého motoru, můžeš a nemusíš mít štěstí - je to zajíc v pytli.