Kewin, JJ, ceny těchto strojů nejsou z nejnižších. Jenže dnes už se v dostupné cenové relaci nevyrábí a ty co se dochovaly a jsou funkční, si majitelé samozřejmě cení. Zmiňované webovky znám. Ceny mají, řekl bych, průměrné. Ono dobrý, kvalitní a funkční tří a vícemotorový deck fakt něco stojí. I ty mé "běžné" 945ky v nefunkčním stavu pod 4 moc nejdou. A kdo jednou vyzkouší magnetofon bez jakékoliv mechanické spojky a převodů, tak zjistí, že s jedním nebo dvěma motory to fakt nejde.
Nejhorší je, že když jsem testoval ReVox B77 MkII, tak jsem ke svému zděšení zjistil, že jeho citlivost v zacházení s páskou a přesnost režimu start/pauzy/stop je pro mé potřeby naprosto nepoužitelná. Podotýkám, že šlo o prakticky nový málo jetý stroj. Co se ale týče zvuku, tak je to opravdu špička, která se může směle srovnávat se studiovými Studery. Navíc je mechanika velmi robustní, takže vydrží deseti-statisíce hodin provozu. Dle mého je to výborný stroj pro prvotní záznam, nebo pro standartní reprodukci. Na střihovou práci se ale moc nehodí. V této disciplíně jej můj Grundig s přehledem převyšuje. Jen už zase nemá na rozdíl od ReVoxe tak nekompromisně řešenou elektroakustickou cestu. Takže je to něco za něco. Na běžný provoz ale 945 postačuje.
Ad digitalizace - si jenom trošku rýpnu - proč mrvit něco, co je téměř dokonalé??? Vždyť spolu s gramodeskou poskytuje cívkový magnetofon nejvyšší možnou kvalitu záznamu. S kvalitním páskem i "obyč." 945 chodí přes 38 kHz, o dynamice a muzikálnosti záznamu nemluvě.
Jen tak naokraj. Jak je možné, že nově koupené CD originálního zahraničního vydavatele, vydané v audiphilské edici, hraje na první poslech výrazně hůř, než licenční vydání LP od Supraphonu z konce 60. let? Protože CD a digitální záznam vůbec, stojí za starou bačkoru.