Divne zvuky zadnej napravy

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

volu spojky nastavime, ked ne to budeme kukat, i ked lupotanie (mlyncek) nebude spojkovym loziskom, uvidime :)
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Divne zvuky zadnej napravy

Příspěvek od Teepee »

swics píše:Divne zvuky su pocut na neutrale
Pak do toho není třeba míchat spojku.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
swics
Příspěvky: 66
Registrován: čtv pro 15, 2005 11:43
Bydliště: NOVE MESTO NAD VAHOM
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swics »

teepee ,,jj ale mam dva problemy ,,,prvy bol ten zvuk ako mlincek z diferaku aspom myslim ze to je z neho a ,,dalsi zvuk taky skripot ktory ide ked dam rychlost a pomalinky sa posuvam ,ale to je zas ked mam zaradenu rychlost alebo spiatocku a cuvam,,na neutrali ten zvuk neni pocut myslim ten skripot...coz by asi mohlo byt neco zo spojkou ...lebo vcera som skusal dat 2jku rychlost pustil som plyn a neutral nehal som co utiahne motor na volnobehu tak ked zaclo trosku pocukavat tak zakazdim to tak jemno zaskripalo
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Ještě mně napadla věc, o které jsem jen slyšel, ale sám jí nezažil. Vysypaná Hardyspojka a jde to železo na železo. Každopádně bych hledal od hardyspojky směrem k zadním kolům. Ale pokud to dělá jen při jízdě bez zátěže, nečekal bych ložiska zadních kol, ta by asi byla slyšet pořád. Nezbývá než to prohlídnout.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Tak jestli to dělá při jízdě bez zátěže, tak je to na 99% kardan. Kříže, nevývažek, ložisko v difu nebo vymačkaný drážkový hřídel (případně kombinace všeho, opotřebení).
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

samotné opotřebení by nemělo způsobit náhlou a výraznou změnu zvuku, musí být příčinou nějaká náhlá porucha, uvolněné spoje na kardanu, nebo třeba právě poškozené ložisko na hrušce (prasklá klec -vlastní zkušenost u Žuka). Uvolnila se mi jednou matka stahující hrušku na oktávce, a taky to lomozilo při jízdě bez kvaltu. chtělo by to pořádně zespodu prohlédnout a silnýma rukama za to vzít.
Uživatelský avatar
swics
Příspěvky: 66
Registrován: čtv pro 15, 2005 11:43
Bydliště: NOVE MESTO NAD VAHOM
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swics »

este poprosim o strpenie nebol cas sa na to pozret .pocasie to nedovolovalo ... dakujem
Uživatelský avatar
swics
Příspěvky: 66
Registrován: čtv pro 15, 2005 11:43
Bydliště: NOVE MESTO NAD VAHOM
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swics »

zdravicko no tak ludia ,,konecne som lahol pod auto ....takze vec sa ma takto ,,ten lupot ide z kardanou ,,,,,a aj ten skripot ,,,,cize kupil som nove kardany ,,,oba ...potrebujem pomoct ako na to ...ako vymenit dat dole hriadel a podobne prosim reagujte ihned zajtra idem na to totiz dakujem ....
Uživatelský avatar
swics
Příspěvky: 66
Registrován: čtv pro 15, 2005 11:43
Bydliště: NOVE MESTO NAD VAHOM
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swics »

ale no tak profesionali sem sa do fora ....potrebujem vedet ako ich vymenit
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Přední díl je přišroubovaný třema šroubama k hardy spojce - je to ten gumovo - kovový hajzlík hned za převodovkou, pak je ke kastli pod autem přišroubovaný držák s ložiskem v gumovém uložení a nakonec je kardam přišroubovaný vzadu u diferáku. Jde to vidět pouhým pohledem. Rozpoj to tak, aby to co vytáhneš bylo 1:1 s tím, co jsi sehnal. Oba díly od sebe nerozpojuj, nebo si poznač vzájemnou polohu - jinak když to složíš blbě, bude kardan rozvážený a bude vibrovat.

Tak a teď čekám kdo mne zkoriguje.
Uživatelský avatar
swics
Příspěvky: 66
Registrován: čtv pro 15, 2005 11:43
Bydliště: NOVE MESTO NAD VAHOM
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swics »

no ok povedzme ze to mam dole ...no a teraz ako vybrat krize? a nahodit nove?co mam pouzit na co dat pozor ..
Uživatelský avatar
swics
Příspěvky: 66
Registrován: čtv pro 15, 2005 11:43
Bydliště: NOVE MESTO NAD VAHOM
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od swics »

no prispejte dalsi prosim ,ako vybrat kardanove krize z hriadela a dat ich spet ...
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Ty jsi nějaký rychlý, oči a ruky máš, jediné co potřebuješ je nářadí, tak koukni a uvidíš.
,,,,cize kupil som nove kardany ,,,oba
tak je vyměň a basta, na co to kuchat ještě víc?

Jediné na co dej pozor kromě polohy obou hřídelů je ta hardyspojka, mohl bys ji snad roztrhnout, nebo nějak poničit.
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

-Vyjmout ségrovky, poznačit si je - která kde byla. Mohou být rozdílně tlusté.
-Označit si vzájemnou polohu hřídelů / hřídele a příruby
-kříže lze vytlouct, nebo vylisovat (vejde se to tuším do svěráku york 180? i s rezervou na vhodné podložky)
-Nezapomenout zachovat původní vzájemnou polohu hřídelů
-Pravděpodobně přidat trochu vazelíny do ložisek (vivat LITOL)
-Nalisovat nové kříže, vrátit ségrovky tam, kde byly (půjde to ztuha, aby zapadly,bude třeba na ložiska trochu "přitlačit" kladivem)
-Pomodlit se aby kardan nevibroval
-Namontovat a jedém!
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Dusan
Příspěvky: 3934
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Dufam ze si to poznacil ked si to rozpojil od seba, Segerky vyberie stare krize vymaltis von naspet to naklepej jemne a opatrne myslim ze tam pasuje nejaky orech z goly hlavne neby po strede puzdra loziska lebo pukne musi to tam vliest jemne z tuha. Co sa tyka segeriek to je problem lebo pouzivalo sa viac druhov aby sa zabezpecila spravna vola ...ak bude mala kardan bude hucat a ak velka bude vybrovat.....Tak ze ked namontujes kriz 2loziskami do strednej casti tak sa musi krasne zlahka otacat. Ak je to ok namontujes dalsie dva loziska problem je ten ze ak namontujes ten kriz v strede kardanu uz sa neda odhadbut ci ide z lahka...ale zistis aspon ci nejsde z tuha. ca sa tyka kriza na konci ktory sa spaja s diferencialom... tam sa da pekne pohybom zistit ci to ide z lahka...... Ak by islo z tuha a vsetko je na svojom mieste tak je moznost liznut na bruske alebo flexe (pozor na prsty) z hrany segerky aby bola volna a vosla do drazky. Pozor brusit len z jednej strany a to tej co pojde smerom von.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“