udělal jsem hloupost a mám problém.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Rankl
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

udělal jsem hloupost a mám problém.

Příspěvek od Rankl »

v\ndaval ssem chladič k natření a když tim vzniklo místo tak sem se rozhodl vyměnit těsnění u palivové pumpy. jenže když jsem ji sundaval (po ujištění, že je to bez problémů) tak mi ta kulatina co pumpu pohání zajela do motoru a zmizela. je na dně olejové vany nebo vězi někde jinde?
postup je jaký? sundat vanu, tomu se asi nevyhnu. takže vypustit olej, povolit šrouby dole, vanu sejmout, tyčinku nalovit, nandat pumpu, těsnění k vaně, přišroubovat vanu, nalít olej?
je tam nějaký zádrhel?
2107 a 21214
Cory
Příspěvky: 11682
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

raz sa mi stalo to iste. Olej som nevypustal, iba som odpojil jeden silentblon na strane vodice (druhy sa mi nepodarilo, ale odporucam aj druhy), odsrouboval som vanu, cez medzeru prepchal zapastie, zalovil som v oleji a tycku som vyhrabal :wink:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

kdyz vyndas odlucovac oleje, tak se k ni nedostanes? Pri trose stesti by sla vyndat tudy, ovsem chce to trpelivost :)
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Drobek81, no je tam pekně malo mista takhle, ale byla by to jistá varianta, ale chtělo by to přidělat magnet na nějakej drát a zkusit to tím "chytit"..
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Little Red Riding Hood píše:Drobek81, no je tam pekně malo mista takhle, ale byla by to jistá varianta, ale chtělo by to přidělat magnet na nějakej drát a zkusit to tím "chytit"..
to ano, mista tam moc neni, nicmene za pokus to stoji - si s tim hodinku pohrat a kdyz to nepujde tak pak jak popisoval Cory...magnet by to asi moc nevyresil, chce to takove to ohebne vytahovatko s pinzetou na konci, pripadne ze tam je misto na kulatinu, tak udelat zarez na konci tak, aby tam tesne sla tycka a tu "naklepnout" a vytahnout. Kazdopadne to bude neco jak jezek v kleci, nezavidim :lol:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Mas tri moznosti. 1.Zozenies druhu tycku.
2. Budes lovit tu svoju
3. Das dole vanu a najdes tu svoju a mozno tam najdes aj viac veci :)
( ten zadrhel je trochu v tom, ze vanu jednoducho dole nedas - zavadzia olejove cerpadlo, takze povolit motor v silentblokoch, nadvihnut ho a vymotat von vanu )
Roman
Cory
Příspěvky: 11682
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Vanu von netreba, staci trochu odsunut aby sa tam zmestila ruka a ide to...a ked sa ma babrat s lovenim tycky zvrchu, tak za ten cas odsroubuje vanu
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

A pokud víš jistě že je v olejové vaně , tak jí tam klidně nech . Tyčka sama nikam nevyskočí díky viskozitě oleje .

[ Komentář přidal: Luděk Musil: pá červen 04, 2010 16:42 ]
Jasně ... v případě vlastnictví více kusů tohoto artiklu :D . L.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

No, akorát, když se dává nová, tak by se měl nastavit přesah tyčky nad rovinu příruby 0,8 - 1,3mm. Jinak asi nechat ležet, ona se tam nebude mít špatně. Pokud fakt leží na dně, což asi jo.
Uživatelský avatar
Grov3
Příspěvky: 121
Registrován: sob lis 08, 2008 23:48
Bydliště: Lučenec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Grov3 »

Mne sa to stalo tiež. Nedaávaj dole vaňu ani nič také len vypusti olej a cez vypúšťací šrób ju magnetom vytiahni....kde asi je som ja zistil tak že som odspodu jemne klepkal na vanu a ono ju bolo tam pocut, na vanu som prilozil magnet a posunul ho smerom ku srobu a pekne stadial vyšla von. :wink:
No drift, no fun....
http://amkvk.sk/
Rankl
Příspěvky: 268
Registrován: úte říj 20, 2009 20:46
Bydliště: Kolinec

Příspěvek od Rankl »

kolegové, děkuji za pomoc.
olej jsem vypustil, vanu jsem povolil, trochu posunul, tyčku nalovil, tedy nahnal pletacím drátem a mezi dvěma prsty vytáhl. chvíli jsem ale myslel že tam neni (opravdu neměl jsem z toho dobrý pocit, navíc si ze mne maminka utahovala, že se v tom lovim jak gynekolog).
mile mi překvapilo, že tam neni nic dalšího a ani usaženiny z oleje.
ještě dotaz, ta tyčka má na obou Koncích takové matné a úseky- každý je jinak dlouhý. má to na něco vliv, jako že třeba jsem to dal opačně?
jinak chladič zaletován, přetřen. odzkoušeno, motor jde, dchladič nevzlíná. uvidíme ještě jestli se přijmulo těsnění na vaně (pod vozem mám nastražené noviny.
zítra instalovat větrák, odrhnout a natřít držák klaxonů- je jak liška.
a ještě jeden nátěr toho plechu pod motorem. a bude u motoru zas pěkně poklizeno.
2107 a 21214
Dusan
Příspěvky: 3995
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Kontrolna otazka M8 maticka vyjde cez vypustaci sroub olejovej vane ? Lebo rozhodne nebudem davat dole vanu koli jednej maticke....
Cory
Příspěvky: 11682
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Vzhladom na to, ze M8 ma asi hlavicku 13ku a imbusak na vypustaci sroub olejovej vane je 12ka (cize samotny šroub je vacsi), tak by mala vyjst.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Dusan
Příspěvky: 3995
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

no uvidim pri vymene oleja ci dude na magnete prilepena :D
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“