Vlaky

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Muzejní noc na nádraží:

Noční prezentace Zubrnické museální železnice,
noční nasvícení nádraží a exponátů,
svezení na akumulátorovém voziku,
ve 21 hod začátek promítání filmu Hlídač č. 47 (realizace za pomoci ZMŽ)

http://www.zmz.cz/novinky/noc_2010.pdf
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4269
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Laďuša píše: Určitej smysl to dává, úspora uhlí ňáká proběhne a parní stroj bude o něco míň zatíženej... Na druhou stranu přibyde spotřeba nafty, opotřebení motorový lokomotivy, která navíc nemůže sloužit jinde v tu chvíli...
A co protipožární důvody? Mašina v plný zátěži vyfoukne daleko víc rozžhavenýho uhlí, než když si jen tak hoví zezadu strkaná.
Zachování oběhu strojů je blbost, tam i zpátky by si to mohla dovézt pára na vlastním triku.
Každopádně Albatros na Křivoklát-Ex jezdí sám, ale třeba vršovickej čtyřkolák mívá vzadu Báru.
Bílý LADA a okřídlená spol.
karloslt
Příspěvky: 43
Registrován: sob lis 01, 2008 01:02
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od karloslt »

Laďuša píše: Ale stejně, dyť Kremák je těžká nákladní lokomotiva, ňákých 7 vozů tomu nemůže dělat problém! Nechápu smysl tutoho.
Barunka na postrku má jen jeden hlavní důvod - vytápění soupravy. Druhý důvod i u těhle souprav je dodržování jízdních dob. Pařák na brambory uměl tahat neskutečné zátěže, ale taky jakou rychlostí, žejo... No a do třetice je Minikůprem zmíněné snížení opotřebení stroje a úspora za uhlí.

Laďuša: o víkendech je menší turnusová potřeba mašin, takže ta mašina zas tak nechybí.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Tak a máme to, je vidět, že Karloslt je od fochu. :notworthy:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

karloslt píše:hlavní důvod - vytápění soupravy
Asi budu vypadat jako blbec, ale proč by nemohlo být topení zapojené na parní mašinu? Vždyť i v době páry se ve vagónech (některých) topilo. Je to dáno jiným systémem topení, nebo tím, že třeba tahle konkrétní mašina nemá na topení vlaku výstup?

A ještě jeden rejpaneček - na co je v létě potřeba topení? :D
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Hurikán píše:ale proč by nemohlo být topení zapojené na parní mašinu? Vždyť i v době páry se ve vagónech (některých) topilo. Je to dáno jiným systémem topení, nebo tím, že třeba tahle konkrétní mašina nemá na topení vlaku výstup?
Ty jo, tak teď jsem zase dostanej :mrgreen:
Ani vlastně z hlavy nevim, jestli Kremák má topení, neb nákladní mašina ho sice nepotřebuje, ale na druhou stranu zdroj topiva tam je (zrovna tak elektrický nákladní topení vlaku mají). Koukaje na obrázky, tak hadici topení nevidim, ale jakejsi bazmek pod čelníkem je, tak se to možná na tuty mašiny nasazovalo jenom v případě potřeby... Á, tak ne, vrhnul jsem se do svý sbírky pohledů, našel si Kremáky, a hle, hadice topení je na svým místě. Je tam vidět i souprava u některých pohlednic (i v zimě), ale na tom už neni rozeznat, jestli na konci postrk je a nebo neni.

A v létě samože topení neni třeba, ale mikulášský jízdy, ze který bylo to video, ze kterýho tuta diskuze vzešla, se tušim jezdí na svatýho Mikuláše :mrgreen:

Ale blbost, teď mě to trklo, taky se necham kdečim zmást... :mrgreen: Samozřejmě, že Bardotka topila, dyť akce se jela s vozama Y, který sice eště taky zažily parní topení, ale to se přece na nich už dávno neudržuje. Takže je to jasný, Barča topí vlak elektricky, jak jsme jenom mohli zapochybovat :lol: No jistě, vyhledal jsem obrázky konkrétní jízdy a tlačí lokomotiva řady 749 (konkrétně č. 107), takže tim je to potvrzený nade vší pochybnost.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4269
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

No jo, ale Albatros jezdí i Mikulášský jízdy sám. Asi mají jeho obvyklé kočáry parní topení. :dontknow:

A když se mluví o tom opotřebení, jistě je empiricky zjištěno, kolik kilometrů naběhala která mašina, průměrně, od vyvazovací opravy k opravě. A kolik to mohlo být? 100 000tKm? Asi spíš ještě výrazně víc.
Příležitostné jízdy i kdyby to bylo 500 najetých km za jednu (jede se nejen jízda ale i něco okolo) tak i kdyby se jelo 2x za měsíc, což se nejezdí, tak je to ročně 12 000km. Je to hodně kilometrů, naběhaných s lehkými osobními kočáry? Že se tolik hledí na opotřebení?
Pochopil bych u stroje v tovráním stavu, ale stejně jsou všechny ty stroje po REKO, tak jedině, že se tím ušetří peníze nutné na další velkou opravu, protože se tím oddálí. Ale stejně dřív propadně kotel na čas, tak jedině se měla strkat studená mašinou, se suchými vodojemy a kotlem. :lol:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

To holt záleží, jaký tam jsou vozy. U ypsilonek z videa s Kremákem je to jasný, historický vozy však parní topení mají (měly by mít) funkční. A Albatros je i rychlej, tak tam se mu nemusí pomáhat s tou dynamikou jízdy.

S tim opotřebením mi to taky jasný neni, proběhy to má celkem veliký a kotel je na čas. Dneska se ty mašiny zrovna nenadřou, takže z tutoho hlediska to celkem odmítam přijmout :D I když, třeba se tim pomůže dílu, co vydrží jednu opravu, že takhle vydrží opravy 2. A nebo se rozpadne přesně mezi a bude to horší než lepší :mrgreen:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

snad to tu nezahnojím příliš...
co říkáte na tohle?
http://www.youtube.com/watch?v=vbV-oHEhrn4&NR=1
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

Do některých vozů s označením ...z, ...ee (WRmz, Ampz, WLABmee, Bpee atd. atd.) je nutno "topit" celoročně, protože mají centrální zdroj energie. Ty vozy, které byly zapřažené v soupravě na videu, už dávno nemají parní topení a Kremák zase nemá topný alternátor, takže topení se zkrátka nekoná, pokud do vozů něco necpe šťávu 3000V ss. (nebo 1500V na bechyňské jednokolejce). Všechny dostupné Zamráčy byly přestavěny z parního na elektrické vytápění souprav a u parojízd bez motorových postrků se zase většinou nasazují Rybáky s parním topením.
Honza
Osa Praha - Brno
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3822
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Já při úklidu půdy stále něco nacházím..........
Obě jsou označeny rokem 1976
Přílohy
IMG.jpg
IMG.jpg (11.69 KiB) Zobrazeno 487 x
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

MartasBrno píše:snad to tu nezahnojím příliš...
co říkáte na tohle?
http://www.youtube.com/watch?v=vbV-oHEhrn4&NR=1
Já ňák nemůžu přít na to, co to vlastně je?


Michale, pěknej článek, JHMD je fakt paráda, byl jsem tam 2008 a rozhodně eště někdy tam musim ject. Kaproun je kouzelná zastávka.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“