Zahadzovanie sviecok
Moderátor: Moderátoři
Zahadzovanie sviecok
Zdravim mam urobeny traktorik z lady a motor zahadzuje sviecky. Kedze tam mam dve prevodovky netreba ho vytacak do otaciek a teda sa neodstrani tak bordel zo sviecok. Motor jazdi skoro stale na male otacky a trebars pri orani po 3 hodinach musim vymenit sviecky. Je bezne ze lady starsie maju tento problem ja len ci neviete ako to odstranit. Dakujem za odpoved.
Keby sidal foto sviecky vybratej z motora ako vyzera. Predpokladam ze olej to nezerie, nelejes tam bnezin s olejom, a zmes je spravne nastavena.
Skusol by som tat sviecky Brisk 16 (17) cky tie by mali byt teplejsie tak ze ten bordel lepsie vypalia...snad dti to nebude sposobovat samozapaly.
editovane.... uz som to optavil tak ze nie 14sviecky....
Skusol by som tat sviecky Brisk 16 (17) cky tie by mali byt teplejsie tak ze ten bordel lepsie vypalia...snad dti to nebude sposobovat samozapaly.
editovane.... uz som to optavil tak ze nie 14sviecky....
Naposledy upravil(a) Dusan dne čtv kvě 27, 2010 17:29, celkem upraveno 1 x.
pokud není motor KO, teda má ještě funkční pístní kroužky a nejde olej přes ventily, tak pomůže výměna svíček za jiný typ. dříve se jim říkalo teplé a studené. je potřeba svíčky, které mohou pracovat v takto chladném nezatíženém motoru a hlídat funci chlazení motoru, tj. mít funkční termostat, aby motor byl dostatečně ohřátý jak má být. jednou z příčin je také příliš bohatá směs, která je nevyužitá. řešil jsem to menšími tryskami v karburátoru. Pokud nebude motor příliž zatížen, chudší směs by mu neměla ublížit. Stejný problém jsem řešil u podobného traktoru a staré sekačky. pokud to nepomůže, je potřeba zvýšit zatížení motoru, tj. přeřadit rychlost, přidat radlici na orání, nebo upravit celkový převodový poměr tak, aby byl motor více zatížen. motor lada má příliš velký výkon na použité nářadí jak popisuješ, uvažuj o větším nářadí.
Sviecky pouzivam brisk l15yc skusal som aj bosh take drahsie ale nevydrzali nejak o moc viacej. Olej to nezerie. Teplota motora je dobra cca 90 stupnov. Niekedy ked je teplo sa dokaze aj trochu prehriat kedze ide na male otacky nestiha vrtula riadne ochladzovat vodu. Ale pridal som tam ventilator na nahananie vzduchu.
tak jsem se podíval na stránky Brisk Tábor a tam mě vyšlo, že teplejší svíčky jsou pro tebe brisk L16Y, nebo L17Y jestli odrušené nebo ne, záleží jaké máš kabely ke svíčkám a koncovky, jestli máš moderní uhlíkové kabely, napotřebuješ odrušené svíčky označené navíc písmenem R. jestli jsou kabely s klasickým měděným drátem, byly lepší svíčky odrušené tj. označené navíc R. nekupoval bych zatím žádné drahé svíčky, protože na ceně nezáleží. na jiné výrobce jsem se zatím nedíval.
To jsou rady tohleto. Ten mehanik bude asi dost velký odporník, koukám. Zrušení odsávání klikovky tento problém vůbec, ale opravdu vůbec nevyřeší. naopak přibudou problémy jiné. Karter nebude odsáván a vzroste v něm tedy tlak plynů, který způsobí, že všemi stávajícími netěsnostmi bude sáknout olej. Z motoru se stane dobrá olejnička. O absenci vrchího mazání karburátoru a ventilů se již zmínil Dusan.Shaft2 píše:mi poradil kamos mechanik ze aby som odrezal pretlakovu hadicu z vane co ide do karburatoru a nasadil na nu flasu
Nevymýšlet blbosti, ale odstranit závadu! Vyměň svíčky za teplejší o jeden stupeň, jak Ti tady radili kluci. Zkus držet motor ve vyšších otáčkách a zkontroluj předstih a celkový stav zapalování. Pokud ani tohle všechno nepomůže, tak budou s velkou pravděpodobností zlomené nebo silně opotřebené pístní kroužky.
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
k té teplotě ještě, někde nahoře sem si všim chyby, svička L14YC není teplejší, ale studenější, je schopná odvest více tepla, které vzniká při spalování při větších než seriovích tlacích, svíčka L16YC je svíčka teplejší, která je schopna odvést méně tepla, ktere vznikne při nízkém tlaku, takže pokut si do motoru nijak nezasahoval a jezdi jen na benzin a ne na LPG, není k montáži studenějších sviček důvod, protože by to ještě zhoršilo jejich "odsračkovací" vlastnost, takže v tvém případě bych spíše volil svíčku teplejší a uvidiš, buďto to bude OK, nebo se na svičce a i na budíku teploty projeví změna teloty motoru.. ovšem nutno podotknout že proto aby jsi mohl laborovat se svičkama, by měl byt motor pokud možno dobře seřizenej, a to hlavně předstih a bohatost směssy..
No ja som to dnes skusil motor bezal asi tak 1,5 hod som presiel po horach a ked som dosiel domov tak som vysroboval sviecky a boli celkom v pohode neboli take zanesene ako byvali. Tie 16alebo17 urcite kupim a skusim to aj tak ale mohli by ste mi povedat preco by to malo uskodit motoru ved odtial isla len para. Ale este ide z motora jedna hadicka do karburatora taka tenka tu necham pripojenu neodsava nahodou z kartra ona?? Neskodi nahodou motoru aj ta para co ide cez tu hrubu hadicu co som odpojil viete ci nahodou to neostava nalepene na svieckach aj tym ze je v zmesi vlastne para-voda. a este preco by nemalo byt mazanie ventilov ked odpojim tu hadicu?? Dikes za odpovede