Technologický postup demontáže rozdělovače
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon čer 01, 2009 12:53
- Bydliště: Ostrava
Technologický postup demontáže rozdělovače
Dobrý den pánové,
v sobotu se chystám vyměnit ložisko rozdělovače s podtlakem včetně kontaktů a potřeboval bych do této doby vědět jak na to. Zajímalo by mne jestli jde ložisko lehce vytáhnout při nasazeném rozdělovači v motoru, nebo ho musím kompletně vytáhnout, případně jaké záludnosti by mne mohly potkat při demontáži a montáži.
Budu potřebovat nějaký stahovák, nebo to pujde vytáhnout třeba pomocí zapáčení šroubováky?
A ještě bych poprosil kolik stupňů mám nastavit předstih na LPG jedná se o ladu 2106 obsah motoru 1450. Tady na foru jsem našel hodně stupňů nastavení ale nejsem z toho moc chytrý. Předpokládám že má být předstih 5° při volnoběhu.
Moc Vám všem děkuji za nějaký postup.
v sobotu se chystám vyměnit ložisko rozdělovače s podtlakem včetně kontaktů a potřeboval bych do této doby vědět jak na to. Zajímalo by mne jestli jde ložisko lehce vytáhnout při nasazeném rozdělovači v motoru, nebo ho musím kompletně vytáhnout, případně jaké záludnosti by mne mohly potkat při demontáži a montáži.
Budu potřebovat nějaký stahovák, nebo to pujde vytáhnout třeba pomocí zapáčení šroubováky?
A ještě bych poprosil kolik stupňů mám nastavit předstih na LPG jedná se o ladu 2106 obsah motoru 1450. Tady na foru jsem našel hodně stupňů nastavení ale nejsem z toho moc chytrý. Předpokládám že má být předstih 5° při volnoběhu.
Moc Vám všem děkuji za nějaký postup.
Re: Technologický postup demontáže rozdělovače
Možná se na mne budeš zlobit za upřímnou radu, na základě Tvých dotazů doporučuji jediný postup - svěřit to někomu zkušenému. A v okolí Ostravy zkušení Ladisté jsou.Martin4688 píše: Dobrý den pánové, Moc Vám všem děkuji za nějaký postup.
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon čer 01, 2009 12:53
- Bydliště: Ostrava
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon čer 01, 2009 12:53
- Bydliště: Ostrava
Ano je tam ložisko (velke) na kterém je nalisovaná deska která je poté spojena s táhlem podtlaku a jsou na ní otvory pro připevnění kontaktů rozdělovače. http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 3d49fbd1c3
Mno teď budu vypadat jako uplný neználek, ale v techničáku mám 2106 rok výroby 1984 nicméně když jsem kupoval třeba těsnění na olejovou vanu tak jsem potřeboval těsnění na 2105.
V garáži mám jeden starší rozdělovač, tak se na něm pokusím vyučit
Mno teď budu vypadat jako uplný neználek, ale v techničáku mám 2106 rok výroby 1984 nicméně když jsem kupoval třeba těsnění na olejovou vanu tak jsem potřeboval těsnění na 2105.
V garáži mám jeden starší rozdělovač, tak se na něm pokusím vyučit
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Já bych doporučil to, co tu již zmiňoval Petr. Nicméně, pokud se rozhodneš pro svépomocnou opravu, musíš natočit ručně motor nejlépe do HÚ kompresního zdvihu prvního válce, dobře si zapamatovat, kterým směrem směřuje palec a potom povolit matici M8, která drží prostřednictvím tvarové podložky celý rozdělovač. Odpojení kablíku rozdělovače od cívky je samozřejmostí. Vyjmi se celý rozdělovač, pozor na poškození nebo ztrátu kruhového těsnění a musíš vhodným nástrojem vyklepnout pétový kolík, který je na straně pohonu u odstřikovacího kroužku. Po jeho vyklepnutí již jde vytáhnout celá hřídel i s palcem ven a je přístup k základové desce rozdělovače a potažmo ložisku. Jeho výměna je pak již snadná a pokud si vzpomínám, jde to celkem zlehka, stačí, myslím vyšroubovat zajišťovací šroubek s podložkou. Montáž se dělá v opačném pořadí. Základní předstih na benzín je, pokud si to ještě pamatuji, cca 3 stupně, pokud kolegové dávají na LPG o trochu víc nevím, ale jistě ti to řeknou. A Roman má pravdu, jsou opravdu dva rozměry toho ložiska, záleží odkud ten rozdělovač pochází, dělali je i maďaři.
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon čer 01, 2009 12:53
- Bydliště: Ostrava
Wolf:
Děkuji ti Wolfe mnohokrát za postup. Včera jsem cvičně rozebral ten starý rozdělovač co jsem měl v garáži a musím říct že je to opravdu "lehké". Celé jsem to zvládl i s vyčištěním v benzínu a složení za cca 45minut (nepočítám potom uklid v kuchyni ten by trval déle )
Myslel jsem si že to ložisko je nalisované, ale jde po odstranění zarážek které ho drží vyloupnout šroubováky.
V sobotu pokud bude pěkně tak se do toho pustím. Předstih jsem usoudil že bude muset být větší asi těch 7°.
Děkuji ti Wolfe mnohokrát za postup. Včera jsem cvičně rozebral ten starý rozdělovač co jsem měl v garáži a musím říct že je to opravdu "lehké". Celé jsem to zvládl i s vyčištěním v benzínu a složení za cca 45minut (nepočítám potom uklid v kuchyni ten by trval déle )
Myslel jsem si že to ložisko je nalisované, ale jde po odstranění zarážek které ho drží vyloupnout šroubováky.
V sobotu pokud bude pěkně tak se do toho pustím. Předstih jsem usoudil že bude muset být větší asi těch 7°.
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Asi ano, já už jsem rozdělovač (v Ladě) nenastavoval, ani nepamatuji.Dusan píše:ehm..pokila viem tak zaklad je 5 pre motory zo zdvihom 80mm a 7 st Ale ked das 5 nic sa nestane.
Nemáš zač, hlavně, ať se ti to podaří. Jízda se špatným ložiskem v rozdělovači nestojí za mnoho, nejhoší jsou přechody z volnoběhu do středních otáček, to se to pak chvílemi i dusí, protože se odtrh na kladívku zmenšuje až k nule. Tak v sobotu hodně štěstí.Martin4688 píše:Děkuji ti Wolfe...
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon čer 01, 2009 12:53
- Bydliště: Ostrava
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon čer 01, 2009 12:53
- Bydliště: Ostrava
Pánové, velice vám děkuji za rady. V sobotu jsem vše zvládl za hodinu a půl.
Postup byl následující:
1, Sundat víko z rozdělovače.
2, Natočit motor klikou tak aby palec směřoval na první válec
3, Udělat rysky na rozdělovači-bloku a palci-rozdělovači
4, Vše nafotit
5, Odmontovat matici přítlačné podložky na bloku motoru
6, Vytáhnout rozdělovač
7, Odšstoubovat palec, vybít pérový kolík na hřídeli rozdělovače a hřídel vysunout
8, Odšroubovat kontakty, odšroubovat šroubky držící ložisko
9, Vyloupnout ložisko (jde to hladce šroubováky)
10, Demontovat ostatní šroubky a pod.
11, Vše uplně vymýt v benzínu (rozdělovač vypadal jako nový)
Montáž v opačném pořadí. Při montáži nezapomonout namazat hřídel. Ta díra na mazání je opravdu neprůchozí. Jsem to ty 4 roky mazal jako blbec a zbytečně.
Montáž je v opačném pořadí. Před vsunutíkm do bloku motoru jsem natočil palec na kontak prvního vílce na rysky z bodu 3 a vsunul do bloku motoru a otočil ho na rysky které jsem si udělal před demontáži. Pak jsem pomocí žárovky přesně nastavil rozepnutí na 5° a pootočil rozdělovačem o 2° tak že jsem měl 7°. Následně motor nastartoval a stroboskopem zjistil že předstih při 1000 je +-7°. Je to tak správně? Nikdy jsem předstih nešteloval. Prosím potvrďte mi jestli je předstih správně.
Co říci závěrem? Nebylo to až tak těžké a jsem rád že jsem ušetřil peníze. Motor je teď o poznání živější a jeho chod je takový "medový a hutný". Otáčkoměr přestal žít svým vlastním životem a ukazuje otáčky jako přibitý. Ještě jednou děkuji všem za rady.
Edit: Zapoměl jsem dodat: Po složení a nenamontovaném rozdělovači do motoru jsem ještě seřídil mezeru mezi kontakty na 0.4mm. Bylo docela složité přitáhnout ty šroubky na kontaktech aby se mezera nezměnila.
Postup byl následující:
1, Sundat víko z rozdělovače.
2, Natočit motor klikou tak aby palec směřoval na první válec
3, Udělat rysky na rozdělovači-bloku a palci-rozdělovači
4, Vše nafotit
5, Odmontovat matici přítlačné podložky na bloku motoru
6, Vytáhnout rozdělovač
7, Odšstoubovat palec, vybít pérový kolík na hřídeli rozdělovače a hřídel vysunout
8, Odšroubovat kontakty, odšroubovat šroubky držící ložisko
9, Vyloupnout ložisko (jde to hladce šroubováky)
10, Demontovat ostatní šroubky a pod.
11, Vše uplně vymýt v benzínu (rozdělovač vypadal jako nový)
Montáž v opačném pořadí. Při montáži nezapomonout namazat hřídel. Ta díra na mazání je opravdu neprůchozí. Jsem to ty 4 roky mazal jako blbec a zbytečně.
Montáž je v opačném pořadí. Před vsunutíkm do bloku motoru jsem natočil palec na kontak prvního vílce na rysky z bodu 3 a vsunul do bloku motoru a otočil ho na rysky které jsem si udělal před demontáži. Pak jsem pomocí žárovky přesně nastavil rozepnutí na 5° a pootočil rozdělovačem o 2° tak že jsem měl 7°. Následně motor nastartoval a stroboskopem zjistil že předstih při 1000 je +-7°. Je to tak správně? Nikdy jsem předstih nešteloval. Prosím potvrďte mi jestli je předstih správně.
Co říci závěrem? Nebylo to až tak těžké a jsem rád že jsem ušetřil peníze. Motor je teď o poznání živější a jeho chod je takový "medový a hutný". Otáčkoměr přestal žít svým vlastním životem a ukazuje otáčky jako přibitý. Ještě jednou děkuji všem za rady.
Edit: Zapoměl jsem dodat: Po složení a nenamontovaném rozdělovači do motoru jsem ještě seřídil mezeru mezi kontakty na 0.4mm. Bylo docela složité přitáhnout ty šroubky na kontaktech aby se mezera nezměnila.
ked si pouzil nove kontakty tak a odtrh mozes mat dobry..... tych 0,4 odpoveda caa 55st. Ale presne to nastavis len pristrojom.....casom sa to posuva. TAk ze najprv sa nastavi oddtrh naljlepsie pristrojom v nuczi mierko a az potom predstih. samozrejme sa predpoklada aj spravne nestavenie karbutratora.....
Mohu se mýlit a očekávám upřesnění od zkušenějších (co Ty na to Marku ?). Z praxe s kotvami elektromotorů uložených v pouzdrech (kluzných ložiskách) vím, že pokud jsou tato pouzdra ze slinutého materiálu (porobronz ,uhlík/bronz),díry skrze pouzdro se nevrtají, poněvadž olej postupně kapilární silou prolíná pouzdrem a vydrží ho tak déle mazat (po celou dobu předepsaného mazacího intervalu). U rozdělovačů to může být analogické.Dusan píše: ...a pozri ci mas tu dierjku prevrtanu az k oske.