Zimní pneu
Moderátor: Moderátoři
Vzhledem k mým kilometrům mně gumy zestárnout nestihnou. Letní 2 x 20.000 km a je to, zimní 4 x 10.000 km a taky není co řešit. Takže letní mám na dvě sezony, zimní na čtyři.
První poznatky (18.1.2010):
Jak jste z tohoto příspěvku jistě pochopili, koupil jsem nakonec asymetrické MP59 Nordicca. Dal jsem na doporučení několika nezávislých názorů, které jednohlasně tvrdily, že pro časté jízdy po zpevněných silnicích jsou vhodnější asymetrické vzory před směrovými (lépe drží stopu). Směrové vzory jsou naopak vhodnější pro časté jízdy ve sněhu, v horských oblastech a méně zpevněných cestách.
Mám nyní najeto asi 5000 km. Musím říct, že tak dobré jízdní vlastnosti jsem nečekal. Že nebudou špatné jsem předpokládal, ale že budou jedním slovem vynikající, to bylo opravdu příjemné překvapení. Při dálničním provozu je neslyším (při rychlosti 130 km/h GPS jsou absolutně zticha).
Uvedu příklad: Jel jsem lesem zkratkou do Třebíče. Ten úsek se jmenuje Poušov (pro zasvěcené...). Proti mně jely vozy, které na mě blikaly. Zastavil jsem a ptal se, co se děje. Bylo mi třemi řidiči řečeno: "Tam ani nejezděte, s tak těžkým autem absolutně nemáte šanci. Není to prohrnuté, je tam ledovka pokrytá pár čísly čerstvého sněhu. Všichni, co jedou proti, se otočili." A já to vyjel. Ale vyjel znamená vyjel bez jediného prohrábnutí. Prostě jsem nastavil rychlost 30 km/h a vyjel až nahoru, aniž by se mi jedenkráte protočilo kolo. Je to kopec asi 500 m dlouhý s převýšením 65 m, takže slušné stoupání (především v poslední části má 18%). Jezdí se tam rychlostní zkouška do vrchu při Horácké rally - opravdu prima úsek.
Na běžných silnicích, kde je sníh, mi předek krásně drží stopu (zadek možná tu a tam uhne, ale to mě s předním náhonem moc nezajímá), auto se chová velmi jistě a suverénně.
Takže MP59 Nordicca doporučuji velice vřele.
První poznatky (18.1.2010):
Jak jste z tohoto příspěvku jistě pochopili, koupil jsem nakonec asymetrické MP59 Nordicca. Dal jsem na doporučení několika nezávislých názorů, které jednohlasně tvrdily, že pro časté jízdy po zpevněných silnicích jsou vhodnější asymetrické vzory před směrovými (lépe drží stopu). Směrové vzory jsou naopak vhodnější pro časté jízdy ve sněhu, v horských oblastech a méně zpevněných cestách.
Mám nyní najeto asi 5000 km. Musím říct, že tak dobré jízdní vlastnosti jsem nečekal. Že nebudou špatné jsem předpokládal, ale že budou jedním slovem vynikající, to bylo opravdu příjemné překvapení. Při dálničním provozu je neslyším (při rychlosti 130 km/h GPS jsou absolutně zticha).
Uvedu příklad: Jel jsem lesem zkratkou do Třebíče. Ten úsek se jmenuje Poušov (pro zasvěcené...). Proti mně jely vozy, které na mě blikaly. Zastavil jsem a ptal se, co se děje. Bylo mi třemi řidiči řečeno: "Tam ani nejezděte, s tak těžkým autem absolutně nemáte šanci. Není to prohrnuté, je tam ledovka pokrytá pár čísly čerstvého sněhu. Všichni, co jedou proti, se otočili." A já to vyjel. Ale vyjel znamená vyjel bez jediného prohrábnutí. Prostě jsem nastavil rychlost 30 km/h a vyjel až nahoru, aniž by se mi jedenkráte protočilo kolo. Je to kopec asi 500 m dlouhý s převýšením 65 m, takže slušné stoupání (především v poslední části má 18%). Jezdí se tam rychlostní zkouška do vrchu při Horácké rally - opravdu prima úsek.
Na běžných silnicích, kde je sníh, mi předek krásně drží stopu (zadek možná tu a tam uhne, ale to mě s předním náhonem moc nezajímá), auto se chová velmi jistě a suverénně.
Takže MP59 Nordicca doporučuji velice vřele.
Naposledy upravil(a) Marek dne pon led 18, 2010 09:11, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11049
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
To je blbost, na kombajnu mám zimáky s 80% vzorkem a nebudu je vyhazovat jen kvůli tomu, že jsou staré pouhých 8 či 10 let, nebudu, nebudu a nebudu . Nebudu kupovat funglovky na auto se kterým přes zimu nacourám pár kilometrů a to ještě jenom po Brně, kde zrovna moc arktické podmínky nebývají. Pokud vím, tak je to stáří zatím bráno jako doporučené.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Ano, od tebe bych tento názor čekal, ovšem zrovna minulou zimu mě přesně tímto názorem překvapil i můj dvorní pneuservisákKoko Loko píše:To je blbost, na kombajnu mám zimáky s 80% vzorkem a nebudu je vyhazovat jen kvůli tomu, že jsou staré pouhých 8 či 10 let, nebudu, nebudu a nebudu
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
- ger007
- Příspěvky: 4785
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
vo vyhlaske neni napisany vek gumi aspon u nas, je povedane len to aka ma byt hrubka vzorku. Ten vek doporucuje vyrobca, koli tvrdnutiu gumi
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки