1800????
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: sob čer 06, 2009 10:13
- Bydliště: slovensko
1800????
blok 2105 kluka 2103 . viete mi poradiť či tam treba kratšie ojnice nerobili ste to už niekto???
- Přílohy
-
- MRC Ožďany 2010
- IMG_2176_resize.JPG (18.92 KiB) Zobrazeno 2726 x
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: sob čer 06, 2009 10:13
- Bydliště: slovensko
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: sob čer 06, 2009 10:13
- Bydliště: slovensko
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: sob čer 06, 2009 10:13
- Bydliště: slovensko
ja si chystam 1,8 teda 1809ccm z bloku 1,7i a to tak, ze spravim vybrus z 82mm na 82,8 a k tomu klukovku so zdvihom 84mm a ojnice kratsie o 2,5mm. Piesty mam odlahcene so zosilnenymi stenami a "protioterovou" vrstvou na namahanych stranach piestu. S tymito ojnicami dosiahnem nedobeh 1,4mm a kompresny pomer cca 9,6:1. Na tuto velkost kluky by bolo dobre nechat ojnice s povodnou dlzkou, kvoli tlakom na stenu valcu (niekde som sa docital, ze dlzka ojnice by mala byt rovnaka alebo vacsia ako 3,2 nasobok polovice zdvihu), ale budem si musiet postacit s kratsou o 2,5mm, kvoli kompresnemu pomeru a antidetonacnej medzere.
Ak by si chcel dat do bloku 1,3 klukovku so zdvihom 80mm, potrebujes ojnice kratsie o 7-7,5mm, takze bud z nejakeho fiatu alebo z UA (tak ako ja) a na klukovku so zdvihom 80mm bude tato dlzka ojnice este v norme...vybrus spravis na 82mm, to je asi tak maximum co sa da a dostanes objem 1,7. o Inom sposobe zvysenia objemu v bloku 1,3 neviem.
Z 1,7 sa da spravit aj 1,9, to bol moj povodny plan, kluka 84mm, piesty 84mm z fiatu a ojnice kratsie o 2,5mm alebo 5mm...len cena piestov ma odradzala a za tych par konikov navyse by som preplatil skoro 8000sk, co je dost. No a potom sa da spravit 2,0 (1952) a to piesty fiat 84mm, klukovka so zdvihom 88mm a ojnice kratsie minimalne o 5mm, ale dlzky tych ojnic by uz boli hlboko pod normou a tam by som sa uz bal, aby sa kluka nepozrela za jazdy na pocasie vonku....
Edit: Prave citam ze si uz dal z bloku o 1,8mm dole, co je velmi zle, ak chces zvysovat objem motoru...
Ak by si chcel dat do bloku 1,3 klukovku so zdvihom 80mm, potrebujes ojnice kratsie o 7-7,5mm, takze bud z nejakeho fiatu alebo z UA (tak ako ja) a na klukovku so zdvihom 80mm bude tato dlzka ojnice este v norme...vybrus spravis na 82mm, to je asi tak maximum co sa da a dostanes objem 1,7. o Inom sposobe zvysenia objemu v bloku 1,3 neviem.
Z 1,7 sa da spravit aj 1,9, to bol moj povodny plan, kluka 84mm, piesty 84mm z fiatu a ojnice kratsie o 2,5mm alebo 5mm...len cena piestov ma odradzala a za tych par konikov navyse by som preplatil skoro 8000sk, co je dost. No a potom sa da spravit 2,0 (1952) a to piesty fiat 84mm, klukovka so zdvihom 88mm a ojnice kratsie minimalne o 5mm, ale dlzky tych ojnic by uz boli hlboko pod normou a tam by som sa uz bal, aby sa kluka nepozrela za jazdy na pocasie vonku....
Edit: Prave citam ze si uz dal z bloku o 1,8mm dole, co je velmi zle, ak chces zvysovat objem motoru...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: sob čer 06, 2009 10:13
- Bydliště: slovensko
mno to mal ostat pôvodny motor 1500 ostra vačka a bolo zbrusene z bloku, ja som mlady neskuseny dal som nove ojnične a hlavne ložiska.. dal som do toho olej 5w40 velmo zle! kluka pustila asi karbon a jedno ojnične otocilo zacalo to klepať kluka bude musieť ist na vybrus, inak ten motor šlapal strasne dobre, a to nehovorim ked bol este seriovy... teraz mam požičany 1500 dal som donho ostru vačku ale je slaby... Jeden pán ktory jazdi na lade kombi mi poradil tuto kombinaciu, on ma blok z 2105 a kluku 1500 hlavu ma od wolfmotor ma tam cca 150koni . šlape mu to strašne dobre.
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: sob čer 06, 2009 10:13
- Bydliště: slovensko
Přesunuto.
Příště vyber pro založení tématu správnou sekci. A nepiš krátké příspěvky těsně po sobě. Místo toho používej tlačítko upravit! Příště za to bude kamarád.
Taky si projdi již existující témata. Na všechny dotazy je zde plno odpovědí. Stačí se trošku namáhat a hledat a číst.
Dle profilu tady nejseš první den, takže na zorientování se co a jak jsi měl dost času.
Příště vyber pro založení tématu správnou sekci. A nepiš krátké příspěvky těsně po sobě. Místo toho používej tlačítko upravit! Příště za to bude kamarád.

Taky si projdi již existující témata. Na všechny dotazy je zde plno odpovědí. Stačí se trošku namáhat a hledat a číst.

Dle profilu tady nejseš první den, takže na zorientování se co a jak jsi měl dost času.
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: sob čer 06, 2009 10:13
- Bydliště: slovensko
neheh
[quote="Hurikán"]Přesunuto.
Pjo sory ale nevyznám sa na tomto fore moc, neviem ako sa zakladaju temata skušal som to, som taky menši antitalent .
Pjo sory ale nevyznám sa na tomto fore moc, neviem ako sa zakladaju temata skušal som to, som taky menši antitalent .
Loziska ti odisli asi vdaka tomu znizenemu bloku, urcite ti to muselo klepat kvoli neodladenemu predstihu a uplnemu odstraneniu antidetonacnej medzery znizenim bloku o 1,8mm (medzi piestom a hlavou musi byt nejaky minimalny priestor v ktorom nedochadza k detonacnemu spalovaniu=antidetonacna medzera). Ak das na povodny motor iba ostru vacku, nic nevyhras, ostra vacka potrebuje vyssi kompresny pomer bud znizenim bloku alebo hlavy...
Ak mas motor 1500, mozes ho prevrtat na 79mm a pouzit kluku 84mm a neviem ake ojnice (nechce sa mi pocitat
ale bud origo alebo o 2,5mm kratsie) a dostanes sa na objem 1646ccm. Keby si spravil motor z bloku 1,3 (82x80mm) dostanes objem 1689ccm.
Takze podla mna sa ti oplati pouzit blok 1,3 z 2105 s remenovym rozvodom, dostanes trosicku vyssi objem ako z 1,5ky, nemusis kupovat drahu 84mm klukovku, ale ostane ti 80mm klukovka z 1,5ky + dokupis kratsie ojnice. Remenovy rozvod mi je sympatickejsi a uz aj preto ze ten motor chces pouzivat vo vyssich otackach je vhodnejsi lahky remen ako tazsia retaz. Ja by som volil blok 2105 o objemu 1,3 prerobeny na 1,7 + ostra vacka, ladene zvody s vyfukom, vacsie kanaly v hlave, najepsie aj s ventilmi a nezabudnut odladit predstih,pretoze bez neho to nepojde a motor ti da rychlo zbohom
Ak mas motor 1500, mozes ho prevrtat na 79mm a pouzit kluku 84mm a neviem ake ojnice (nechce sa mi pocitat

Takze podla mna sa ti oplati pouzit blok 1,3 z 2105 s remenovym rozvodom, dostanes trosicku vyssi objem ako z 1,5ky, nemusis kupovat drahu 84mm klukovku, ale ostane ti 80mm klukovka z 1,5ky + dokupis kratsie ojnice. Remenovy rozvod mi je sympatickejsi a uz aj preto ze ten motor chces pouzivat vo vyssich otackach je vhodnejsi lahky remen ako tazsia retaz. Ja by som volil blok 2105 o objemu 1,3 prerobeny na 1,7 + ostra vacka, ladene zvody s vyfukom, vacsie kanaly v hlave, najepsie aj s ventilmi a nezabudnut odladit predstih,pretoze bez neho to nepojde a motor ti da rychlo zbohom

Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: sob čer 06, 2009 10:13
- Bydliště: slovensko
nad tým uvažujem moc moc
no musim dať tie prachy dokopy teraz som skoončil školu a idem sa do toho skusiť vrhnuť. mno z bloku mohlo ist dole 2mm nechali sme rezervu spalovaci priestor tam vraj bol. Rozum sme dostavali od jedneho pána ktorý jazdil za socializmu autocross použival žigulacky motor tak neviem... škoda toho motora, no poskladal sa dva dni pred pretekom a den pred pretekom začal klepať, olej bol čierny jak fras a ten motor bežal maximalne 3hodiny. Ďakujem že mi dávaš rozum aj ja volim ten blok 2105 a kluka 1500.
nejake vylepšenia ešte nevieš? keď to už budem mať všetko rozobrate... Nevieš kto alebo ake firmy sa zaoberaju vyvažovaním zotrvačnikov?


Kto sa zaobera vyvzovanim neviem, vela ludi to robi tak, ze da zo zotrvaku zosustruzit sranu dokola, takze potom to nemusia vyvazovat, ale nie je to ono. Ked uz budes skladat novy motor, to znamena piesty, ojnice kluka, zotrvak, dal by som to vyvazit firme
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: sob čer 06, 2009 10:13
- Bydliště: slovensko