Výměna náhonu tachometru, stoupla teplota motoru

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Výměna náhonu tachometru, stoupla teplota motoru

Příspěvek od krtek86 »

Předem se omlouvám za blbé dotazy, ale Ladu 2105 mám teprve krátce a zatím vychytávám mouchy.
Jak na výměnu náhonu tachometru? Už jsem se dostal do palubovky, ale pak nebyl čas, takže jsem ji musel zavřít. Dostanu se ke spodní části náhonu ze spodu auta a nebo tunelem od řadičky? Tak náhon vyměnit celý? Navázat na starý nový a protáhnout?
Po cestě cca 150 km byla rafička na teploměru v půlce, což nikdy neudělalo. Vždycky to bylo na druhé čárce z leva. Nezačíná se ozávat termostat? Jak zapnu vrtuly na chladiči? Zapíná se automaticky a nebo ručně? Díky za rady.
Naposledy upravil(a) krtek86 dne ned dub 11, 2010 22:51, celkem upraveno 1 x.
krtek
krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Re: Výměna náhonu tachometru, stoupla teplota motoru

Příspěvek od krtek86 »

A ještě jedna malá otázka. Jak poznám, že funguje naklápní světel? Otáčení na regulátoru naklopení (ovládací prvek hned vedle zesilovače podsvícení budíků) jde strašně ztěžka. Čím se to reguluje? Nikde jsem nenašel žádné motůrky u světel nebo něco podobného. Díky za rady. :wink:
krtek
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

K náhonu na převodovce se dostaneš zespodu auta. Protáhnout jde celkem dobře. Teplota u žigula není konstantní. Docela záleží na režimu jízdy. Jestli kopec, nebo zkopec, nebo jestli topíš nebo klimatizuješ... :lol: Vrtule na chladiči by se měla zapnout sama. Ani nevim, jestli řemen měl mechanickou vrtuli... Chtělo by to vyzkoušet dřív, než tě to překvapí někde v koloně.

Regulace světel ti pravděpodobně nefachčí, jako každýmu druhýmu. Poznáš to tak, že postavíš auto před vrata, svítíš a kroutíš.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

krtek86 píše:Čím se to reguluje? Nikde jsem nenašel žádné motůrky u světel nebo něco podobného. Díky za rady.
Jmenuje se to Hydrokorektor , čiže kapalinou , tedy přesně Glykol . A opravdu to bejvá často vadné .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6633
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

krtek86 píše:Po cestě cca 150 km byla rafička na teploměru v půlce, což nikdy neudělalo. Vždycky to bylo na druhé čárce z leva. Nezačíná se ozávat termostat? Jak zapnu vrtuly na chladiči? Zapíná se automaticky a nebo ručně? Díky za rady.
Motor 2105 je zpravidla osazen mechanickou vrtuli chladice a bezna provozni teplota je "polovina budiku". Cokoliv pod je podchlazeni, cokoliv pres je prehrivani. Rucicka na 2 carce zleva je hodne podchlazeny motor. U mechanikce vrtule sem vyhnal rucku maximalne o tlousku rucicky nad polovinu.
VAZ 2104 1.3 1989
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“