Fábie.
Moderátor: Moderátoři
Some advantages of TFSI engines:
Injection pressure can be regulated
Better fuel distribution and better fuel charge inside the combustion chamber
During the injection process the fuel gets evaporated, cooling the cylinder chamber
Higher compression ratios, which translates into more power
Increased fuel combustion efficiency
Injection pressure can be regulated
Better fuel distribution and better fuel charge inside the combustion chamber
During the injection process the fuel gets evaporated, cooling the cylinder chamber
Higher compression ratios, which translates into more power
Increased fuel combustion efficiency
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Hele Štěpáne - když jsi u toho "zdroje" - měl bych dotázeček:Štěpán Getsko píše: Jsou jen dva motory v koncernu s objemem 1,2. Jeden je HTP a druhej je TFSi = 63 nebo 77kW ( rozdíl jen v ŘJ a jiném sacím potrubí )
Fóbyje 1,2 HTP je tedy mrcha 3-válec
Fóbyje 1,2 TSI je ?-válec ? Kolega z práce mi tvrdí, že je to plnohodnotný 4-hrnek.
Edit:
Benzinové motory
Turbodmychadlem přeplňovaný osmiventilový čtyřválec 1,2 TSI se poprvé představil v modelu Yeti. Modelová řada Fabia jej nabízí ve výkonových verzích 63 kW a 77 kW. Oproti původním atmosférickým agregátům dosahují nová TSI nižší spotřeby paliva a emisí CO2, lepší zrychlení a vyšší maximální rychlost (pro obě výkonové verze je k dispozici 5° manuální převodovka, pro motor 1,2 TSI/77 kW také 7° automat DSG).
Po kratším hledání jsem našel - odpovídat netřeba
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Motory TSi 1,2 jsou čtyřválcové a s motorem HTP nemají absolutně nic společného (naštěstí).
http://www.skoda-auto.cz/CZE/model/newf ... ta_J4.aspx
http://www.skoda-auto.cz/CZE/model/newf ... ta_J4.aspx
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
To já zase trochu znám toho Ivana Kasla, který se tam k tomu vyjadřoval. To je člověk kompetentní. Ivan Kasl starší má asi 65-70 let a motory dělá celý život, nějdřív pod OPS (Oblastní podnik služeb) a později si postavil(i) dílnu svojí a dělá soukromě. Jeho syn Ivan, pokud vím pokračuje se svým bráchou Danem v motorařině dál. Jsme ze stejného městečka, ale nijak zvlášť jsme spolu nekamarádili, je to takový to od vidění.Hurikán píše:Mno nevím. Nikoho z výše jmenovaných neznám. Když se tak ale zamyslím, tak k tomu, aby někdo fundovaně posoudil nějaký výrobek, nemusí nutně sám něco zkonstruovat.
Zde prosím obrázek Ivana Kasla st.: http://www.kolmanl.info/index.php?show=sm_vyrobci_2 (jen potvrzuje co mi říkal kamarád modelář o tom že si staví motory do letadel sám)
Bílý LADA a okřídlená spol.
Fuel Stratified InjectionŠtěpán Getsko píše:Jsem na tom se znalostma stejně.Cooper píše:T=Turbo F=? S=? i= přímý vstřik.......????
asi neco jako
(Roz)vrstvene vstrikovani paliva
Wiki says:
It is also possible to inject more than once during a single cycle. After the first fuel charge has been ignited, it is possible to add fuel as the piston descends. The benefits are more power and economy, but certain octane fuels have been seen to cause exhaust valve erosion. For this reason, most companies have ceased to use the Fuel Stratified Injection (FSI) operation during normal running.
Je mozne vstrikovat palivo vice jak jednou behem cyklu. Po te, co se vstrikne davka paliva, je mozne pridat dalsi palivo az pist sestoupi nize. Vyhodou je lepsi spotreba, vykon bla bla, ale nevyhodou je, ze paliva s nizsimi oktany zpusobuji kurveni vyfukovych ventilu. Proto vetsina spolecnosti prestala tuto technologii pro bezny provoz pouzivat.
VAZ 2104 1.3 1989
Jo jo, přesně. Překládá se to jako přímé vrstvené vstřikování.
Zjednodušeně řečeno tento zážehový motor pracuje na principu motorů vznětových - nasává čistý vzduch. Palivo se do válce vstřikuje až poté, tedy přímo, navíc pokaždé v jiném okamžiku a jiném množství. Jinak se motor chová, vstřikuje-li se do něho palivo v okamžiku, kdy píst je níž, jinak v okamžiku, kdy píst je téměř v HÚ - samozřejmě v každém okamžiku ještě je vstřikováno jiné množství. Takže se dá říci, že motor je řízen dvěma různými způsoby současně - v jednom případě množstvím směsi, v druhém případě její bohatostí. Součinností těchto dvou postupů lze oproti MPi docílit vyšších točivých momentů s plošším průběhem a nižší průměrné spotřeby paliva.
Nevýhodou těchto motorů je skutečnost, že oproti motorům MPi mají vyšší kompresní poměr a z toho plyne nutnost používání paliv s velmi vysokým oktanovým číslem (minimálně 98, lépe přes 100).
Zjednodušeně řečeno tento zážehový motor pracuje na principu motorů vznětových - nasává čistý vzduch. Palivo se do válce vstřikuje až poté, tedy přímo, navíc pokaždé v jiném okamžiku a jiném množství. Jinak se motor chová, vstřikuje-li se do něho palivo v okamžiku, kdy píst je níž, jinak v okamžiku, kdy píst je téměř v HÚ - samozřejmě v každém okamžiku ještě je vstřikováno jiné množství. Takže se dá říci, že motor je řízen dvěma různými způsoby současně - v jednom případě množstvím směsi, v druhém případě její bohatostí. Součinností těchto dvou postupů lze oproti MPi docílit vyšších točivých momentů s plošším průběhem a nižší průměrné spotřeby paliva.
Nevýhodou těchto motorů je skutečnost, že oproti motorům MPi mají vyšší kompresní poměr a z toho plyne nutnost používání paliv s velmi vysokým oktanovým číslem (minimálně 98, lépe přes 100).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
U motorů s turbem není stupeň komprese tak vysoký (zpravidla kolem 10:1 až 10,5:1), takže tam by za určitých okolností mohlo "běžné" palivo stačit (i když i tak je to na hraně). Ale motory FSI, tedy bez přeplňování, jsou v benzinu vyloženě rozežrané (stupeň komprese 12,5:1 až 13,5:1 je opravdu dost).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Od nuly možná, ale když to fáčko bude mít 200 tisíc náskok, tak bych radši vzal tu fábii
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
http://www.novinky.cz/auto/testy/208523 ... e-htp.html
Hele, Fábie TSI... To jako znamená, že to vyhovuje normam TSI? Takže při nárazu do patnáctitunový cisterny rychlostí 110km/h nedojde k ohrožení řidiče? Tak myslim, že adac bude muset pár hvězdiček ve svým hodnocení přidat
Hele, Fábie TSI... To jako znamená, že to vyhovuje normam TSI? Takže při nárazu do patnáctitunový cisterny rychlostí 110km/h nedojde k ohrožení řidiče? Tak myslim, že adac bude muset pár hvězdiček ve svým hodnocení přidat
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Mno tu turbo 1.2 TSI bych měl nafasovat jako služebák, ale nějak nestíhají, tak mi místo 1.4 16V v kombajnu, prý "dočasně" šoupli krátkou 1.2 HTP, dvojkové "barokní" provedení, kolem 50kW, nazývám jej králíčkem . To auto je poněkud jiné, takové laxní, zvuk jak pomatený diesel, odhlučnění se mi zdá horší jak u prvního střízlivě vypadajícího provedení, až bude nálada napíši recenzi .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107