lepčí karbec na 2102
Moderátor: Moderátoři
Souhlasím. Motory Lada mají relativně malý kompresní poměr. "Plnotučné" palivo se používá až pro motory s kompresním poměrem kolem 10,5:1 a více. Kromě pořádně vyvětrané peněženky to nebude mít efekt absolutně žádný. Navíc se musí zvýšit předstih.JmJ píše:pokud neni zmeneny kompresni pomer motoru, pak si myslim, ze lit tam vice oktanu je jak hazet perly svinim. ze by to neco gumoveho zralo, to bych nerekl (vubec by me takova vec nenapadla, mozna jen neco nevim).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- mušketýr
- Příspěvky: 1248
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
gfx
Dobrá.Jsem zas trochu chytřejší.Nakoupených 10litrů naleju do mýho vrchovýho speciálu a projezdim na srazu ve Tchořovicích.
Jinak vrtuli vyndávat nebudu.Počítám že pojedu se zapnutým tepaním a to z preventivních důvodů.Motor pojede v nejvyšších točkách na 1.mex.2.a nerad bych to vyvařil.
Ještě co z vejfukem?
Moje varianty:
1.Vyndat zadní a střední díl.Bude to moc řvát a dle mého efekt žádný.
2.Vyndat zadní díl.
3.Zadní díl nahradit jen potrubím.
4.nechat jak je
Přikláním se k bodu 3. nebo 4.
Jo a co sání?
Skusil bych vyndat filtr a popř.vrchní kryt fitrboxu celý nahradit silonovou punčochou.
M.S.
Jinak vrtuli vyndávat nebudu.Počítám že pojedu se zapnutým tepaním a to z preventivních důvodů.Motor pojede v nejvyšších točkách na 1.mex.2.a nerad bych to vyvařil.
Ještě co z vejfukem?
Moje varianty:
1.Vyndat zadní a střední díl.Bude to moc řvát a dle mého efekt žádný.
2.Vyndat zadní díl.
3.Zadní díl nahradit jen potrubím.
4.nechat jak je
Přikláním se k bodu 3. nebo 4.
Jo a co sání?
Skusil bych vyndat filtr a popř.vrchní kryt fitrboxu celý nahradit silonovou punčochou.
M.S.
Tlumič výfuku (tedy zadní díl) je největší žrout výkonu - vyndat.
Prostřední díl (rezonátor) na motoru zůstat musí. Nemá vliv na výkon, ale kdyby na motoru nebyl, způsobilo by to ztrátu výkonu a obrovský nárůst spotřeby.
Takže bych Ti doporučil od motoru až pod kufr holou rouru a na konec (na místo původního tlumiče) navařit rezonátor z prostředního dílu. Značka ideál - na spotřebu, na výkon i na akustický projev.
Sání náporové - nějakou širokou sací hadici nasměrovat po směru jízdy, aby vzduch vlétal náporem do karburátoru. Místo filtru stačí dvojitě natáhnout dámskou punčochu - sice se tím sníží životnost motoru, ale efekt to má.
Prostřední díl (rezonátor) na motoru zůstat musí. Nemá vliv na výkon, ale kdyby na motoru nebyl, způsobilo by to ztrátu výkonu a obrovský nárůst spotřeby.
Takže bych Ti doporučil od motoru až pod kufr holou rouru a na konec (na místo původního tlumiče) navařit rezonátor z prostředního dílu. Značka ideál - na spotřebu, na výkon i na akustický projev.
Sání náporové - nějakou širokou sací hadici nasměrovat po směru jízdy, aby vzduch vlétal náporem do karburátoru. Místo filtru stačí dvojitě natáhnout dámskou punčochu - sice se tím sníží životnost motoru, ale efekt to má.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- mušketýr
- Příspěvky: 1248
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
gfbx
Tomudle fakt nerozumim:
Prostřední díl (rezonátor) na motoru zůstat musí. Nemá vliv na výkon, ale kdyby na motoru nebyl, způsobilo by to ztrátu výkonu a obrovský nárůst spotřeby.
Takže bych Ti doporučil od motoru až pod kufr holou rouru a na konec (na místo původního tlumiče) navařit rezonátor z prostředního dílu. Značka ideál - na spotřebu, na výkon i na akustický projev.
Nejspíš dám místo zadního dílu trubku a bude.
M.S.
Vod rána se stim seru a už to málem hraničilo z beznadějí.Výměna karbecu za 05 po konzultaci s Drobkem ok.Akorát jsem zaslepil předehřev sání.
Rozdělovač mě potrápil.Musel jsem pro Tůmu a poté to malými krůčky vedlo k cíli.Nakonec jsem vyndal filtr a začko to prskat.Dal jsem ho zpět a furt.Předstih jsem přešel a byl ok.
Nakonec jedna zánovní svíčka NGK nešla jak má.Trouchu mě to zarazilo,protože bych čekal nepravidelný chod a vono kuckání v zátahu.Teď se mi to líbí.
Už jenom filtr,výfuk a šoupnu tam skořepiny a pásy.Snad nebude v sobotu pršet.
M.S.
Prostřední díl (rezonátor) na motoru zůstat musí. Nemá vliv na výkon, ale kdyby na motoru nebyl, způsobilo by to ztrátu výkonu a obrovský nárůst spotřeby.
Takže bych Ti doporučil od motoru až pod kufr holou rouru a na konec (na místo původního tlumiče) navařit rezonátor z prostředního dílu. Značka ideál - na spotřebu, na výkon i na akustický projev.
Nejspíš dám místo zadního dílu trubku a bude.
M.S.
Vod rána se stim seru a už to málem hraničilo z beznadějí.Výměna karbecu za 05 po konzultaci s Drobkem ok.Akorát jsem zaslepil předehřev sání.
Rozdělovač mě potrápil.Musel jsem pro Tůmu a poté to malými krůčky vedlo k cíli.Nakonec jsem vyndal filtr a začko to prskat.Dal jsem ho zpět a furt.Předstih jsem přešel a byl ok.
Nakonec jedna zánovní svíčka NGK nešla jak má.Trouchu mě to zarazilo,protože bych čekal nepravidelný chod a vono kuckání v zátahu.Teď se mi to líbí.
Už jenom filtr,výfuk a šoupnu tam skořepiny a pásy.Snad nebude v sobotu pršet.
M.S.
rezonátor tlumí tlakový rázy při otevření a zavření ventilů. čili upravuje tok plynů pro co nejlepší odchod spalin ale sám o sobě nezpůsobuje ztrátu výkonu tlumením (teda vlastně snížením tlaku v potrubí) je to tak?
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
Je to tak. Ale kdyby tam nebyl, motor by šlapal nepravidelně, protože by díky velkým tlakovým změnám ve výfukovém potrubí byl jeho chod těmito tlakovými změnami negativně ovlivňován.
Není dobré udělat to tak, jak píše mušketýr. Když se místo posledního hrnce navaří roura, je to špatně. Za rezonátorem už trubka být nesmí, protože právě ona dělá ten největší kravál. Proto je třeba rezonátor umístit až na samý konec potrubí. Čili holou rouru od motoru až ke kufru a na její konec dát rezonátor. Už tomu rozumíš?
Není dobré udělat to tak, jak píše mušketýr. Když se místo posledního hrnce navaří roura, je to špatně. Za rezonátorem už trubka být nesmí, protože právě ona dělá ten největší kravál. Proto je třeba rezonátor umístit až na samý konec potrubí. Čili holou rouru od motoru až ke kufru a na její konec dát rezonátor. Už tomu rozumíš?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Ten první malý hrnec, co je u převodovky, je detonátor. Používal se v minulosti jen u motorů z dlouhým zdvihem pro případ, že by se dostal plamen do potrubí, aby nepropálil rezonanční přepážky v druhém hrnci. Čili dá se říci, že je to něco jako zhášeč plamene.
U krátkozdvihových motorů k hoření plamene v potrubí nedocházelo, proto tento hrnec neměly.
Dnes bych dával na všechny modely výfukové potrubí bez detonátoru. Máme natolik kvalitní paliva a seřízení motorů, že plamen se do potrubí dostat ani nemůže a tudíž je detonátor k ničemu (jen snižuje výkon motoru, podobně jako KAT).
U krátkozdvihových motorů k hoření plamene v potrubí nedocházelo, proto tento hrnec neměly.
Dnes bych dával na všechny modely výfukové potrubí bez detonátoru. Máme natolik kvalitní paliva a seřízení motorů, že plamen se do potrubí dostat ani nemůže a tudíž je detonátor k ničemu (jen snižuje výkon motoru, podobně jako KAT).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- mušketýr
- Příspěvky: 1248
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
rdf
Vyjasněme si pojmy.Jestli tomu rozumim tak rezonátor je to co já považoval za tlumič na středním díle výfuku.Je to v místech kde se potrubí vyhýbá zadní nápravě a hned za ním se napojuje zadní díl výfuku.pokud je to jinak tak mě opravte.
Takže pokud tam je lepší rezonátor nechat zbývá mi než:
1.vyhodit zadní díl výfuku
2.zkrátit střední díl výfuku a nasadit rezonátor hned za prvnim potrubí.(nemyslim tim pasroží)
3.zadní díl výfuku vytvořit nový a dát tam rezonátor jak píše Marek v prvním příspěvku.Ze středního dílu bych nejspíš měl rezonátor odstranit aby tam nebyly dva.
Považuji to za asi nejlepší,ale díky časovýmu presu nemožné.
Tudíž mi zbývají možnosti č.1.a2a
M.S.
Takže pokud tam je lepší rezonátor nechat zbývá mi než:
1.vyhodit zadní díl výfuku
2.zkrátit střední díl výfuku a nasadit rezonátor hned za prvnim potrubí.(nemyslim tim pasroží)
3.zadní díl výfuku vytvořit nový a dát tam rezonátor jak píše Marek v prvním příspěvku.Ze středního dílu bych nejspíš měl rezonátor odstranit aby tam nebyly dva.
Považuji to za asi nejlepší,ale díky časovýmu presu nemožné.
Tudíž mi zbývají možnosti č.1.a2a
M.S.
Já to chápu tak že by bylo nejlepší použít výfuk z 01 (bez detonátoru). Pak vyřezat rezonátor (baňu na prostřdním dílu) a nahradit ho trubkou. No a nakonec onen rezonátor navařit místo zadního tumiče (3. díl výfuku), který uřízneš. V lepším případě ho možná nahradit nějakým sportovním kouskem, kterých je dneska po netu požehnaně.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________