Vlaky
Moderátor: Moderátoři
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
S tím, že to má Nemo správně nesouhlasím. Počet mrtvých za rok na dráze a na silnici? Vím, dá se to vztáhnout na celkem odjeté osobokilometry a to nemám ani tušení v jakých řádech se které "přepravní médium" pohybuje.
Nicméně řidič je každý kdo dostane řidičské oprávnění a rozhoduje na silnici sám za sebe.
Strojvedoucí je řidič, který prošel psychotesty, má příslušné vzdělání a odbornou způsobilost. Dále je hlídán zabezpečovacím zařízením (jak tratě tak lokomotivy), do kterého může zasáhnout další lidský faktor (výpravčí) a v nouzi nejvyšší udělat generální STOP. Nemluvě o tom, že dnes může strojvedoucího informovat mobilním telefonem, nebo radiostanicí.
Proto se bezpečnost silnic s bezpečností železnic nedá srovnat.
A bohužel už i já mám ve svém okolí člověka, který přišel na silnici o svého blízkého, zatímco nikoho, kdo by utrpěl újmu na železnici.
Na železnici je při mimořádné události jedna nevýhoda. Když tam cestující přijde k újmě, vždy je poškozeným, nikdy viníkem, kromě střetů vlaku s člověkem. To řidič je zodpovědný sám za sebe a je každého věc, jestli se raději bezmyšlenkovitě veze a nebo zodpovědně řídí.
Nicméně řidič je každý kdo dostane řidičské oprávnění a rozhoduje na silnici sám za sebe.
Strojvedoucí je řidič, který prošel psychotesty, má příslušné vzdělání a odbornou způsobilost. Dále je hlídán zabezpečovacím zařízením (jak tratě tak lokomotivy), do kterého může zasáhnout další lidský faktor (výpravčí) a v nouzi nejvyšší udělat generální STOP. Nemluvě o tom, že dnes může strojvedoucího informovat mobilním telefonem, nebo radiostanicí.
Proto se bezpečnost silnic s bezpečností železnic nedá srovnat.
A bohužel už i já mám ve svém okolí člověka, který přišel na silnici o svého blízkého, zatímco nikoho, kdo by utrpěl újmu na železnici.
Na železnici je při mimořádné události jedna nevýhoda. Když tam cestující přijde k újmě, vždy je poškozeným, nikdy viníkem, kromě střetů vlaku s člověkem. To řidič je zodpovědný sám za sebe a je každého věc, jestli se raději bezmyšlenkovitě veze a nebo zodpovědně řídí.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10569
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
T-P: Tvá úvaha je samozřejmě správná. Na železnici je počet nehod v řádu setin, spíše však tisícin oproti silnici. Ale nehody se samozřejmě stávají ať již na silnici, železnici, vodě či vzduchu. To, co vymyslí člověk, je již samo o sobě příčinou nehody - míra zavinění lidského faktoru však převažuje velmi vysoko nad chybou techniky.
K Nemovu podpisu (ČD - o důvod víc jezdit Ladou) bych dodal, že je myšleno spíše v rovině kultury cestování a zpoždění . Dokud se o cca 738,5 % nezvedne kultura na železnici (vozový park, čistota, pravidelnost) tak nechuť cestovat vlakem budu mít (a nejen já). L.
K Nemovu podpisu (ČD - o důvod víc jezdit Ladou) bych dodal, že je myšleno spíše v rovině kultury cestování a zpoždění . Dokud se o cca 738,5 % nezvedne kultura na železnici (vozový park, čistota, pravidelnost) tak nechuť cestovat vlakem budu mít (a nejen já). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
No, proč nezastavil. Asi nejdůležitější je, kolik měl na to času. Pokud bral smeták šťávu z TV, tak pochybuju, že by šel jen tak stáhnout klasickým zmáčknutím čudlíku, navíc to taky chvíli trvá. A jestli fíra zmáčknul záchranu a lokomotiva byla rozjetá a výkon byl na plný céres, taky to nemuselo zabrzdit. Nedají se dělat závěry, na to je strašně málo informací. Otázka taky je, co měli špatně zapojené.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
No, tuto mi příde tak trochu jako další tendenční článek, jehož pisatel nemá dráhu rád a chce proti ní poštvat i lidi, který se v tom až tak nevyznají.
Já osobně to tipuju na lidskej činitel (a ani bych ho nehledal jenom na lokomotivě, ale asi se poohlíd trochu i po dopravní kanceláři), případně blbej souběh člověka a techniky. Samotnou techniku bych vyloučil.
Ale dejme tomu, že jede lokomotiva a koná jakousi zkušební jízdu. Strojvůdce chce brzdit elektrodynamicky, čili hrábne na rajčák a chce uvést v činnost EDB. Místo, aby zaúčinkovala, tak dojde k ňákej poruše a ta mašina naopak jde do výkonu (zajímavý, teoreticky ale asi možná by to ňák šlo). V tu chvíli fíra musí okamžitě přestat se snažit brzdit EDB, aby mašina teda šla z výkonu. Ale třeba se pod pultem něco speklo a mohlo to tahnout dál. Okamžitě s tutim by ale měl přejít na pneumatickou brzdu (samočinná a přímočinná), u samotný mašiny přichází v úvahu ta přímočinná (aspoň jsem nikdy neslyšel o tom, že by se účinky sčítaly). Jestliže ta mašina ale byla v plným tahu, tak ňáká brzda s tim moc nenadělá. Takže poslední věc - na pultu je takovej velkej červenej knoflík - bejvá popsanej nápisem Stop a je to vlastně hlavní vypínač. V tutom okamžiku je úplně jedno, jestli jsou smetáky nahoře a nebo ne, jestli kontrolér je v tahu a nebo ne, to prostě mašinu vypne. A brzda to dobrzdí.
A teď ta teorie kolem: třeba proč mašina na zkušební jízdě jela na kolej obsazenou vlakem? A jestli to tak mělo bejt, proč by strojvůdce brzdil tak pozdě, že by nestihnul udělat ty ostatní kroky? Copa se snad předváděl, jak to těsně u vlaku zahamstne?
Ne, nevěřim tomu, že to má na svědomí samotný selhání techniky.
Já si počkam, co mi k tomu napíšou v Železničním magazínu. Informacím z Novy či Novinek lze věřit asi tak možná na 10%...
Já osobně to tipuju na lidskej činitel (a ani bych ho nehledal jenom na lokomotivě, ale asi se poohlíd trochu i po dopravní kanceláři), případně blbej souběh člověka a techniky. Samotnou techniku bych vyloučil.
Ale dejme tomu, že jede lokomotiva a koná jakousi zkušební jízdu. Strojvůdce chce brzdit elektrodynamicky, čili hrábne na rajčák a chce uvést v činnost EDB. Místo, aby zaúčinkovala, tak dojde k ňákej poruše a ta mašina naopak jde do výkonu (zajímavý, teoreticky ale asi možná by to ňák šlo). V tu chvíli fíra musí okamžitě přestat se snažit brzdit EDB, aby mašina teda šla z výkonu. Ale třeba se pod pultem něco speklo a mohlo to tahnout dál. Okamžitě s tutim by ale měl přejít na pneumatickou brzdu (samočinná a přímočinná), u samotný mašiny přichází v úvahu ta přímočinná (aspoň jsem nikdy neslyšel o tom, že by se účinky sčítaly). Jestliže ta mašina ale byla v plným tahu, tak ňáká brzda s tim moc nenadělá. Takže poslední věc - na pultu je takovej velkej červenej knoflík - bejvá popsanej nápisem Stop a je to vlastně hlavní vypínač. V tutom okamžiku je úplně jedno, jestli jsou smetáky nahoře a nebo ne, jestli kontrolér je v tahu a nebo ne, to prostě mašinu vypne. A brzda to dobrzdí.
A teď ta teorie kolem: třeba proč mašina na zkušební jízdě jela na kolej obsazenou vlakem? A jestli to tak mělo bejt, proč by strojvůdce brzdil tak pozdě, že by nestihnul udělat ty ostatní kroky? Copa se snad předváděl, jak to těsně u vlaku zahamstne?
Ne, nevěřim tomu, že to má na svědomí samotný selhání techniky.
Já si počkam, co mi k tomu napíšou v Železničním magazínu. Informacím z Novy či Novinek lze věřit asi tak možná na 10%...
Musim tě oponovat. Co sakra všichní máte? Jezdí to včas (5 minut už je vzácná výjimka) a čistota na velice slušnej úrovni. A vozovej park je v dobrým stavu. Řikejte si kdo chcete co chcete, ale nesetkal jsem se s těma problémama, co se veřejnost furt snaží předhazovat.Luděk Musil píše:Dokud se o cca 738,5 % nezvedne kultura na železnici (vozový park, čistota, pravidelnost) tak nechuť cestovat vlakem budu mít (a nejen já). L.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Je pravdou, že King sídlí na Přerovce a tam to cestování stojí za člověčinec, každou chvíli nějaká výluka, zpoždění atd. , párkrát jsem tama neprozřetelně zvolil cestu a z 75% vyhrál nějakou výluku atd. , hnus.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Tak to se můžu přidat, necestuji tedy vlakem každý den, ale tak 2-3x týdně, a ve většině případů nemám k přepravě nějaké zásadní připomínky.Laďuša píše:Musim tě oponovat. Co sakra všichní máte? Jezdí to včas (5 minut už je vzácná výjimka) a čistota na velice slušnej úrovni. A vozovej park je v dobrým stavu. Řikejte si kdo chcete co chcete, ale nesetkal jsem se s těma problémama, co se veřejnost furt snaží předhazovat.
Pokud jde o čistotu a úroveň cestování, no kultura cestování je taková jaká je kultura cestujících. ČD nemůžou za to , že někteří cestující se ve vlaku chovají jako dobytek. Zpoždění jsou u nás vzácným jevem
Však i samotný K-L může potvrdit jak příjemné je u nás cestování vlakem, že ?
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Tak mám zajímavou informaci. V lokomotivě zkoušeli nějáký prototypový regulátor výkonu, který vymyslel jeden člověk v depu. Zemřel i se svým vynálezem v lokomotivě.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Na nadcházející víkend něco asi hlavně pro Laďu a samozřejmě další příznivce chrochtadel. http://www.saxi.cz/
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
A já přidám něco od nás
http://www.zmz.cz/novinky/030410_ustek.pdf
http://www.mesto-ustek.cz/Images_aktual ... ce2010.pdf
http://www.zmz.cz/novinky/030410_ustek.pdf
http://www.mesto-ustek.cz/Images_aktual ... ce2010.pdf
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
jezdit vlakem do brna od prerova je vec znacne dobrodruzna a ten, kdo tak cini, je hrdina dne.Koko Loko píše:Je pravdou, že King sídlí na Přerovce a tam to cestování stojí za člověčinec, každou chvíli nějaká výluka, zpoždění atd. , párkrát jsem tama neprozřetelně zvolil cestu a z 75% vyhrál nějakou výluku atd. , hnus.
jen namatkou:
zpodeny rychlik ze slovenska 240 minut => zkouska padla, zavolani auta a odvoz z kojetina do km
vyluka kojetin - nezamyslice => zpozdeni smer brno asi 30 minut (cca 30% casu navic), zpozdeni smerem do km cca 90 minut, cesta zavrsena zavolanim vozu z odvozem do km. servani asi 3 prislunici CD.
chybne oznaceni cilove stanice vagonu => zpozdeni cca 240 minut, vagon s napisem prerov koncil v olomouci, neschopnost pruvodciho upozornit na to, ze jsme ve spatnem vagonu, hadka s pruvodcimi na trasach oc - prerov - kojetin, ze fakt nic navic platit nebudem atd.
co jezdim autobusem, tak jsem 2x musel resit dopravu z vyskova a maximalni zpozdeni autubusu bylo 20 minut, coz byla ovsem vyrazne odchylka od prumeru, ktery je cca 3 minuty.
kdyz nevite co s casem, jedte vlakem. je to bezesporu romanticka zalezitost
VAZ 2104 1.3 1989
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Pokud jedeš směrem k MP, tak tomu tak je, tam to "švihá", tedy pokud zrovna nevypadne náklad, nebo nesedneš do stroje řady 810 .JmJ píše: ... jedte vlakem. je to bezesporu romanticka zalezitost
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Mělo to snad zpoždění ? Byl uvnitř binec ? Měla souprava nějaké prvky vandalismu ? Obtěžoval tě cestou někdo nějak ?Koko Loko píše:nebo nesedneš do stroje řady 810
Odpovím sám : ne,ne,ne a ne.
Navíc si jednu cestu seděl luxusně na "hadru" a ne na kožence.
Co víc by si chtěl?
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
No, neříkám, že bych neuvítal modernější dopravní prostředek, ovšem jaký ? Regionovou ? Děkuji pěkně, v tom případě se plně spokojím s originálem.
Pokud jde o mojí osobu, tak já vystačím s tím, že je dodržen jízdní řád, sedím na čisté sedačce a průvodčí má alespoň trochu přívětivý výraz
To vše zažívám v nemoderní soupravičce 810+010 na trase Lovosice - Dubičná v hojné míře.
Ale již ne tolik v moderní soupravě CityElefant na trase Lovosice - Roudnice nad Labem. Podrobnější pohled na sedačku nikomu nedoporučuji, odpadkový koš pod stolečkem má jen dva stavy:
a.) nejde otevřít
b.) nedrží zavřený (tento nepříjemný stav je bohužel čím dál častějším jevem)
Pomalu začínám nabývat dojmu, že tady snad nejezdí ani jedna souprava ve které by fungovaly všechny interiérové dveře.
Ovšem většinu těchto "vad na kráse" nelze přičítat ČD, nýbrž cestujícím. Ale i tak pokud bych měl odpovědět, zda-li jsem spokojený s cestováním na této trase , klonil bych se k variantě odpovědi "spíše ano" neboť jízdní řád bývá i zde v 99% mých jízd dodržen.
Na čistotu těchto souprav si stěžovat nebudu, budu si stěžovat na některé spolucestující, které lze bez ostychu označit jako prasata (omlouvám se těmto jinak sympatickým zvířátkům).
Pokud jde o mojí osobu, tak já vystačím s tím, že je dodržen jízdní řád, sedím na čisté sedačce a průvodčí má alespoň trochu přívětivý výraz
To vše zažívám v nemoderní soupravičce 810+010 na trase Lovosice - Dubičná v hojné míře.
Ale již ne tolik v moderní soupravě CityElefant na trase Lovosice - Roudnice nad Labem. Podrobnější pohled na sedačku nikomu nedoporučuji, odpadkový koš pod stolečkem má jen dva stavy:
a.) nejde otevřít
b.) nedrží zavřený (tento nepříjemný stav je bohužel čím dál častějším jevem)
Pomalu začínám nabývat dojmu, že tady snad nejezdí ani jedna souprava ve které by fungovaly všechny interiérové dveře.
Ovšem většinu těchto "vad na kráse" nelze přičítat ČD, nýbrž cestujícím. Ale i tak pokud bych měl odpovědět, zda-li jsem spokojený s cestováním na této trase , klonil bych se k variantě odpovědi "spíše ano" neboť jízdní řád bývá i zde v 99% mých jízd dodržen.
Na čistotu těchto souprav si stěžovat nebudu, budu si stěžovat na některé spolucestující, které lze bez ostychu označit jako prasata (omlouvám se těmto jinak sympatickým zvířátkům).
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104