dmatej píše:Jsem PROTI.
2101 mi sice jela 155 GPS, Kalina má max. 192 GPS, ale jsem proti.
Tyhle rychlosti jsou porušením pravidel, vyžadují extrémní pozornost a maximální ohleduplnost k ostatním účastníkům, tj. pokud někdo jede 110 a předjíždí kamion, musím ho nechat v klidu předjet. Jakékoliv agresivní chování může snadno vést k soustředění druhého řidiče na "kokota za sebou" a tím pádem ztrátě pozornosti ke všemu ostatnímu.
Na příjezdech do Prahy je naprosto normální, že se jede jede a najednou se brzdí ze 130 na 40 km/h. Už tak je to kolikrát o držku.
Němci jezdí úplně jinak, nechávají si odstup a nehrotí situaci, ví že nic nezískají. Jen minimum českých řidičů to dělá stejně. Nemáme ani žádný respekt k Policii, běžný přístup je "projít" nebo "je nějak ojebat".
Suma sumárum, legalizovat 160 je hazard, který k ničemu dobrému nepovede, přinejmenším dokud každý nebude mít zafixováno v hlavě, že je JEHO ZODPOVĚDNOST, aby nikoho neohrozil a že pokud to udělá a někoho to bude stát zdraví nebo život, půjde viník na dlouho sedět. Jenže my si bohužel zatím potrpíme na alibismus, ukřivděnost, na kterou ale často nemáme nárok.
Ne, dokud tahle společnost nebude mít fungující zákony a policii, poctivou morálku, budu proti.
Tak s tímto nelze než do posledního slova souhlasit.
Po D1, R6, D8, D5 a dalších jezdím dost často, nejvíce asi po dvou prvně jmenovaných. Opomenu-li kvalitu povrchu prehistorické dálnice D1, především jsem proti legalizaci vyšší dovolené rychlosti právě kvůli českým řidičům a jejich morálce - to tu ostatně padlo mnohokrát v předchozích příspěvcích.
V Německu je rychlost po dálnici neomezená (pouze doporučena na 130 km/h) a moje zkušenost hovoří, že Němci po dálnici zpravidla rychleji než 130-kou nejezdí. Jestli každý padesátý šofér jede "trochu" rychleji (trochu = do sto padesáti), ostatní jako ovce pěkně stejně. A to mají Němci mnohem lepší dálnice než my (ani ta nejlepší dálnice u nás se s kvalitou německých rychlostních silnic nemůže měřit) a mnohem zodpovědnější přístup.
O ignoranci českých řidičů hovoří za vše jeden nesporný fakt (který když vidím, zvracím): Podle jakéhosi nařízení je nyní v Praze na mnoha úsecích padesátka (údajně kvůli snížení hluku - o tom nechci polemizovat.....). Například jeden takový dosti dlouhý úsek je od Spořilovské křižovatky (příjezd od D1 - sjezd na Jižní spojku resp. rovně do centra k Nuselskému mostu). Právě úsek od Spořilova k Nuselskému mostu (šestiproudá ulice 5.května) a dále po Legerově ulici do centra až k Muzeu mám na mysli. Hned na začátku tohoto úseku (tedy ihned za mostem přes Jižní spojku) je nastavena padesátka a trvá bez přerušení až hluboko do centra (já odbočují za Nám. I.P.Pavlova vlevo do Žitné směrem na Karlovo nám.) - v celém tomto úseku je dnes bez přerušení "50". Začínající padesátka na Spořilově je označena tabulí "Měřený úsek" (taková ta psychoznačka s kamerou). Všichni zpomalí, což je v naprostém pořádku. Nicméně po ukončení tohoto měřeného úseku všichni zrychlí (až na mne a možná jednoho dalšího přespolního, kteří jsme pro Pražáky asi dementní, neb jedeme trapně pomalu) a nikoho nezajímá, že o ukončení maximální dovolené padesátikilometrové rychlosti nemůže být ani řeči - ta platí dál. Tak mi řekněte, kde je morálka a zodpovědnost českých řidičů? Vždyť to není nic jiného než výsměch zákonu, vyhlášce či nařízení, jinak to nazvat nelze!
A to bychom chtěli na dálnicích 160-ku???
NASRAT, pánové, a rozmazat !!! Já si nějakým debilem nenechám zabít rodinu.
Jeden dopravní expert (nebudu pana Humla jmenovat
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
) v televizi řekl: "Na našich dálnicích je 130-ka proto, aby řidiči jezdili 160. Kdybychom maximální dovolenou rychlost zákonem zvýšili na 160, kolik by potom čeští řidiči jezdili?" Pod to se podepisuji, ač nerad.
A to se ještě klepu, jestli zlegalizují alkohol za volantem, jak se v médiích proslýchá. To už asi vrátím řidičák a budu chodit pěšky (i když ani chodník není bezpečné místo).