Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhasíná
Moderátor: Moderátoři
Zase odpovím obecněji . Neb "váš" systém volnoběhu neznám .
Bývají zpravidla dva způsoby regulace volnoběžných otáček : Buť krokový motor ovládá přímo škrtící klapku (její pootevření) . Nebo je klapka dovřena úplně a "okolo" je volnoběžný kanál se servoventilem nastavující množství vzduchu pro volnoběh .
Bývají zpravidla dva způsoby regulace volnoběžných otáček : Buť krokový motor ovládá přímo škrtící klapku (její pootevření) . Nebo je klapka dovřena úplně a "okolo" je volnoběžný kanál se servoventilem nastavující množství vzduchu pro volnoběh .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Je to takto a uvedu citaci :... servomotorek volnoběhu je krokový motorek , který je v podstatě nezničitelný (nemá uhlíky ,kroužky atd.) . K Vámi popisované závadě dochází (mimo jiné Vámi popisované problémy) proto , že servo ,které v běžném provozu reguluje otáčky v rozmezí cca +/- 20 kroků, má rozsah regulace +/- 128 kroků . V tom malém rozmezí se časem vytvoří ( z prachu a vazeliny) překážka ,která způsobí vynechávání kroků serva a řidící jednotka na to zareaguje dalšími impulsy pro servo – tedy „přeregulováním“ a v důsledku kolísáním volnoběžných otáček. Ve většině případů stačí „proběhnout“ servo od dorazu k dorazu (diagnostickým programem nebo spec. přípravkem popsaným na chiptuner.ru) a je na dlouhou dobu pokoj . Pokud toto nepomůže , rozebrat ,vyčistit a jemně namáznout teplovzdornou vazelinou – nejlépe silikonovou (vyčistit i kanálky volnoběhu ,které uzavírá) .Saša píše: ... klapka dovřena úplně a "okolo" je volnoběžný kanál se servoventilem nastavující množství vzduchu pro volnoběh .
P.S. servo je na tělese škrtící klapky .
- Přílohy
-
- servo.jpg (9.16 KiB) Zobrazeno 2770 x
zelvotron, jasna vec ja ta chapem, mna by to tiez asi stvalo, keby je to opacne teraz, ked to tu uz "znám", tak sa mi snad nic podobne nestane .. a celkovo som rad za toto forum a za nadsencov, ktori vedia v mnohom poradit a clovek ma predstavu a nemusi castokrat utracat zbytocne peniaze v servisoch, v ktorych to tiez nie je vzdy vsetko "košer" (cest vynimkam).
VAZ 2112, r.v. 2004, 1499 cm3, 66,7 KW, 16 V
Ještě k tomu vyčištění škrtící klapky.Stačí sejmout tu velkou ohnutou hadici co vede z filtrboxu ke klapce, klapku vytřít hadrou namočenou v technickém beznínu. Pak zezadu tej škrtící klapky je ten motorek volnoběhu. (malý černý váleček a vedou k tomu drátky) ten vyšroubovat (2x malý krátký křížový šroubovák) - POZOR, při vyndavání motorku neztrať takovej malej " O " kroužek ! Vyčistit ty kanálky tam (třeba vatovou tyčinkou) a na motorku vyčistit ten doraz.Asi bude taky černej jak bota.
Při montáži zpátky nezapomeň, na ten " O " kroužek. Kdybys ztratil ty šroubky co brží motorek voloběhu, tak tam jdou dát šroubky ze stavebnice Merkur
Při montáži zpátky nezapomeň, na ten " O " kroužek. Kdybys ztratil ty šroubky co brží motorek voloběhu, tak tam jdou dát šroubky ze stavebnice Merkur
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
plavec, dik za podrobny navod na doma presne toto som potreboval vediet, dnes na parkovisku (v BA) som sa dival do motora a uvazoval, ako to vycistit a ci sa mam do toho vobec sam montovat, aby som nieco nedokaslal. V sobotu doma na dvore sa na to pozriem (snad nebude prsat) a ak by niekoho zaujimal vysledok mojho snazenia, tak sa rad podelim akurat mi drzte palce, nech mi to po ceste domov z BA v piatok poobede nikde nezdochne, nech nie su zbytocne nervy navyse
VAZ 2112, r.v. 2004, 1499 cm3, 66,7 KW, 16 V
Uz som to nemohol vydrzat, tak som sa na to dnes pozrel, odmontoval som tu najvacsiu hadicu, ktorou prudi vzduch, vycistil skrtiacu klapku technickym benzinom kde sa dalo a zmontoval to dokopy (mam pocit, ze taka jedna hadicka, ktora ide z tej hrubej niekam do motora bola este aj trochu zle pritiahnuta)
Po naslednom skusani a prejdeni zopar kilometrov po Bratislave, kedy sa mi zohrial motor som prisiel na to, ze problem bude asi naozaj v znecisteni. Najpr sa to trochu zlepsilo, potom sa to spravalo rovnako zle ako pred tym a potom sa to o trochu viac zlepsilo - konecny stav je taky, ze asi v polovici pripadov mi otacky pekne klesnu na 700 a drzia sa tam, v ostatnej polovici tam trochu kolisu (pri vyhodeni rychlosti) a nasledne sa upokoja. Na 500 mi to kleslo len par krat a nie tak nebezpecne, ako pred tym. Myslite, ze to mam precistit sprejom, ako sa to robi s nastartovanym motorom a teda predpokladam ucinnejsie, ako som mohol z handrou?
Ten motorcek som nevedel vybrat, lebo ten mi menili v servise pred mesiacom a ked som ho chcel odskrutkovat, tak som zistil, ze jedna skrutka je zhora dokaslana, neviem, ci sa ju tak silno v servise snazili zatiahnut, ze to az prehnali ...
A este jeden novy fenomen sa mi vyskytol, ked som stal na krizovatke, otacky sa drzali na krasnych 700, motor plynulo priadol a zrazu sa otacky same zvysili na 1000 a po dvoch sekundach klesli naspat ... to sa mi stalo asi 2 alebo 3 krat ... cim to moze byt??? (od vycistenia som nabehal po meste dokopy 65 km)
Po naslednom skusani a prejdeni zopar kilometrov po Bratislave, kedy sa mi zohrial motor som prisiel na to, ze problem bude asi naozaj v znecisteni. Najpr sa to trochu zlepsilo, potom sa to spravalo rovnako zle ako pred tym a potom sa to o trochu viac zlepsilo - konecny stav je taky, ze asi v polovici pripadov mi otacky pekne klesnu na 700 a drzia sa tam, v ostatnej polovici tam trochu kolisu (pri vyhodeni rychlosti) a nasledne sa upokoja. Na 500 mi to kleslo len par krat a nie tak nebezpecne, ako pred tym. Myslite, ze to mam precistit sprejom, ako sa to robi s nastartovanym motorom a teda predpokladam ucinnejsie, ako som mohol z handrou?
Ten motorcek som nevedel vybrat, lebo ten mi menili v servise pred mesiacom a ked som ho chcel odskrutkovat, tak som zistil, ze jedna skrutka je zhora dokaslana, neviem, ci sa ju tak silno v servise snazili zatiahnut, ze to az prehnali ...
A este jeden novy fenomen sa mi vyskytol, ked som stal na krizovatke, otacky sa drzali na krasnych 700, motor plynulo priadol a zrazu sa otacky same zvysili na 1000 a po dvoch sekundach klesli naspat ... to sa mi stalo asi 2 alebo 3 krat ... cim to moze byt??? (od vycistenia som nabehal po meste dokopy 65 km)
VAZ 2112, r.v. 2004, 1499 cm3, 66,7 KW, 16 V
Re: Kolisanie volnobeznych otacok ...
mal som rovnaky problem no mne to vobec nestartovalo a ked uz nastartovalo musel som dost plynu priddat.... dakedy sa mi stalo, ze pri jazde mi zacali klesat otacky a auto netahalo, zdohol motor pricom blikala ta oranzova kontrolka na budikoch, v servise mi vymenili bazmek ktory je upevneny na plaste krytu motora za ktory som dal 3000 sk, odvtedy to vali
jaký bazmek to byl? Vůbec mě nenapadá podle tohohle popisu oč by mohlo jít.R.en.Y píše:v servise mi vymenili bazmek ktory je upevneny na plaste krytu mo
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Ahaa, tak to už vím.No a ten já bych mohl ale vyměnit zvlášť, kvůli tomu se nemusí měnit celá nádobka s aktivním uhlím..zelvotron píše:Plavec: ten bazmek je ovládací ventil absorbéru (nádobka s aktivním uhlím), u tebe je přímo na tý nádobce.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Ešte by som odporučil aj tak preventívne vymeniť palivový filter, vyčistiť sitká v nádrži a premerať tlak v palivovom systéme. (ako merať je tu na fóre)
Vzhľadom na pokročilé kilometre to nemože byť na škodu.
Vzhľadom na pokročilé kilometre to nemože byť na škodu.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.