Volnoběh - kolísání, vysoké otáčky bez plynu, motor zhasíná
Moderátor: Moderátoři
Zdravím.
Pozoruji na své Ladě něco podobného. Někdy otáčky volnoběhu zůstanou na 2000, ale po chvíli klesnou na 1000. Neviděl jsem v tom problém a myslel jsem si, že motor to dělá záměrně a prostě "ví" proč. A tak se ptám. Může to být závada, i když jinak není s motorem žádný problém a táhne pěkně?
Jinak mě v diskuzi zaujalo zobrazování chyb na palubním počítači.
Já mám v ladě tento:
http://www.autocomp.ru/catalogue/tripco ... 00001.html
a nikdy ještě žádnou chybu neohlásil a tak předpokládám, že máte ještě nějaký jiný model. Je-li to tak, jaký?
Děkuji.
Pozoruji na své Ladě něco podobného. Někdy otáčky volnoběhu zůstanou na 2000, ale po chvíli klesnou na 1000. Neviděl jsem v tom problém a myslel jsem si, že motor to dělá záměrně a prostě "ví" proč. A tak se ptám. Může to být závada, i když jinak není s motorem žádný problém a táhne pěkně?
Jinak mě v diskuzi zaujalo zobrazování chyb na palubním počítači.
Já mám v ladě tento:
http://www.autocomp.ru/catalogue/tripco ... 00001.html
a nikdy ještě žádnou chybu neohlásil a tak předpokládám, že máte ještě nějaký jiný model. Je-li to tak, jaký?
Děkuji.
Lada 2110 1.5 8v r.v. 99 - nejudržovanější auto ve Střední evropě
Lada.....Das Auto.
Lada.....Das Auto.
Ten to umí taky, sám chybu neohlásí, musíš najet do správnýho menu, viz:_MeDi píše: Jinak mě v diskuzi zaujalo zobrazování chyb na palubním počítači.
Já mám v ladě tento:
http://www.autocomp.ru/catalogue/tripco ... 00001.html
a nikdy ještě žádnou chybu neohlásil a tak předpokládám, že máte ještě nějaký jiný model. Je-li to tak, jaký?
Děkuji.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=216824#216824
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=218073#218073
Je to pod tlačítkem "hodiny".
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
1) Nastartuj (nebo aspoň zapni zapalování)
2) Zobraz na PP aktuální čas (tlačítko "hodiny")
3) Zmáčkni tlačítko "+" (vstup do doplňkvýho menu)
4) Mělo by se zobrazit "Er.--" (místo pomlček může bejt nějaký číslo - ukazuje počet závad), když se zobrazí něco jinýho než než "Er" tak mačkej "+" nebo "-" dokud se nezobrazí. (Er - chyby, Pc - zobrazení hodnot, Cu - zobrazení údajů o ŘJ)
5) Zmáčkni ">o<", měl by se ukázat 4-místnej kód závady a tlačítkama + a - ukazuje další (je-li jich víc). Význam kódů je v excelu v jednom z odkazů co jsem dával.
6) Výmaz chyb provedeš delším stiskem ">o<", pokud se nějaká chyba bude opakovat, pak to chce začít řešit co to je
Nevím jestli je to úplně přesně, už s tím autem, co tenhle palubák má, skoro nejezdím. Jinak to funguje jen za předpokladu správnýho zapojení, musí být zapojen na kontakt diagnostický zásuvky, jinak chyby neukazuje.
2) Zobraz na PP aktuální čas (tlačítko "hodiny")
3) Zmáčkni tlačítko "+" (vstup do doplňkvýho menu)
4) Mělo by se zobrazit "Er.--" (místo pomlček může bejt nějaký číslo - ukazuje počet závad), když se zobrazí něco jinýho než než "Er" tak mačkej "+" nebo "-" dokud se nezobrazí. (Er - chyby, Pc - zobrazení hodnot, Cu - zobrazení údajů o ŘJ)
5) Zmáčkni ">o<", měl by se ukázat 4-místnej kód závady a tlačítkama + a - ukazuje další (je-li jich víc). Význam kódů je v excelu v jednom z odkazů co jsem dával.
6) Výmaz chyb provedeš delším stiskem ">o<", pokud se nějaká chyba bude opakovat, pak to chce začít řešit co to je
Nevím jestli je to úplně přesně, už s tím autem, co tenhle palubák má, skoro nejezdím. Jinak to funguje jen za předpokladu správnýho zapojení, musí být zapojen na kontakt diagnostický zásuvky, jinak chyby neukazuje.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Kolisanie volnobeznych otacok ...
Zdravim
Mozno mi bude niekto vediet poradit, o co by mohlo ist ...
Dlhsi cas mi na aute (lada 112) kolisali otacky na volnobeh s tym, ze mi povedali v servise, ze je to vyrovnavac otacok (neviem presne, ako sa to vola). Kedze to nerobilo ziadne problemy, i ked mi svietila na palubovke chyba motora, neriesilo sa to (auto ma najazdene teraz 113 000 km).
No prisiel nestastny den, kedy som do paliva pridal jeden prostriedok, ktory ma vycistit ventily a zvysit vykon, znizit spotrebu a tak ... zrazu mi zacali otacky klesat pri vyhodeni rychlosti na 500 a menej a zdochynalo mi to, motor pri nastartovani znel uplne rozklepane a musel som par krat stupit na pedal, aby mi nepadol, kym je uplne studeny. V servise mi vymenili tu pokazenu suciastku, takze uz to nezdochyna, no otacky mi po mesiaci zacali opat dost vyrazne kolisat od 500 do 800 pri volnobehu, najviac padaju, ked je auto v pohybe, vyhodi sa rychlost a brzdi ...
V servise som za tamtu opravu nechal 80 eur, tak sa radsej pytam na tomto fore, ci sa to da doma nejak riesit alebo zistit o co ide ...
Mozno mi bude niekto vediet poradit, o co by mohlo ist ...
Dlhsi cas mi na aute (lada 112) kolisali otacky na volnobeh s tym, ze mi povedali v servise, ze je to vyrovnavac otacok (neviem presne, ako sa to vola). Kedze to nerobilo ziadne problemy, i ked mi svietila na palubovke chyba motora, neriesilo sa to (auto ma najazdene teraz 113 000 km).
No prisiel nestastny den, kedy som do paliva pridal jeden prostriedok, ktory ma vycistit ventily a zvysit vykon, znizit spotrebu a tak ... zrazu mi zacali otacky klesat pri vyhodeni rychlosti na 500 a menej a zdochynalo mi to, motor pri nastartovani znel uplne rozklepane a musel som par krat stupit na pedal, aby mi nepadol, kym je uplne studeny. V servise mi vymenili tu pokazenu suciastku, takze uz to nezdochyna, no otacky mi po mesiaci zacali opat dost vyrazne kolisat od 500 do 800 pri volnobehu, najviac padaju, ked je auto v pohybe, vyhodi sa rychlost a brzdi ...
V servise som za tamtu opravu nechal 80 eur, tak sa radsej pytam na tomto fore, ci sa to da doma nejak riesit alebo zistit o co ide ...
Tak v prvé řadě bych zkontroloval všechny hadičky, jestli někde není povolená sponka nebo prasklá hadička, nebo hadice od filtrboxu ke klapce.
Co říká diagnostika?
Možností je několik: váha vzduchu, krokový motorček volnoběhu, snímač polohy škrtící klapky.
Co říká diagnostika?
Možností je několik: váha vzduchu, krokový motorček volnoběhu, snímač polohy škrtící klapky.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Re: Kolisanie volnobeznych otacok ...
Zadej do "hledat" klíčové slovo volnob* , zaškrtni přispěvky , pak příkaz hledej a čti a čti.BontSK píše:Zdravim
Mozno mi bude niekto vediet poradit, o co by mohlo ist ...
Už se to tady řešilo mnohokrát. Důležité je , jakou chybu hlásila diagnostika. a co Ti vlastně v servisu vyměnili.
EDIT: Zadej do "hledat" klíčové slovo volnob* AND otáč* , do Fórum Nová řada /2100 - 2112, zaškrtni přispěvky , pak zadej příkaz hledej a čti a čti. Mělo by se Ti ukázat 53 odkazů . Po prostudování se můžeme bavit dále.
Dik zatial za vase rady
Tento vikend som pozoroval, ako sa to presne sprava. Dospel som k tomuto zisteniu:
Otacky kolisu v jednom specifickom pripade, a sice vtedy, ked je auto v pohybe, vyhodim rychost a zabrzdim. Pri kazdom zastaveni sa rozkyvu od 500 do 900 a po par sekundach sa ustalia na tych 700 - 800 (co je hodnota, aku mam pri zohriatom motore na volnobeh). Tiez ked idem napr. 50tkou, vyhodim rychlost a hned brzdim, tak z tych 2500 mi klesnu az na 500 a potom sa spravaju opat tak, ako som popisoval, az kym nestojim a neustalia sa. Robil som aj pokus, ze som dal dole nohu z plynu, vyhodil rychlost a nebrzdil, vtedy sa nerozkolisali.
Niekedy sa uplne malinko menia aj pri volnobehu, ale to mi pride zanedbatelne.
Po prebehnuti tohto fora na odporucanie Petra a z vlastnych skusenosti som dospel k par moznostiam:
- dnes som si prezeral motor a podotahoval vsetky hadicky, ktore som nasiel, jedna bola dost zaspinena (cierne a mastne), tak som na nej vymenil to, co ju dotahuje a vyutieral, aby som videl, ci sa mi to zase zaspini casom - ide o hadicku, ktora sa pripaja na tu najvacsiu (asi nieco so vzduchom) Este jedno miesto bola takto zaspinene, ale neviem to opisat, mozno prilozim nazorne fotky, ak sa to opat zaspini ...
- kedze sa otacky rozkolisu pri brzdeni, myslel som si, ze je to nieco, na co vplyva sila, ktora vsetko tlaci dopredu pri brzdeni (ako ked sa rozhybe hladina nejakej kvapaliny) - ale to je len moj subjektivny pocit ako uplneho amatera :D
- este uvazujem o tom, ze bud palivovy alebo vzduchovy fillter su upchate ... moze to mat taketo dosledky?
- po precitani fora zistujem, ze by to mohol byt este brzdovy posilovac, ktory moze posobit tak, ze mi tam taha nejaky falosny vzduch ... ??? kedze je to pri brzdeni ... tuto teoriu si pojdem zajtra asi overit nazorne, ci mi to bude blbnut aj v pripade, ked budem stat na mieste a zatlacat brzdu ... a na druhej strane, ci to bude blbnut, ked budem pri volnobeznej jazde brzdit len s rucnou, ked ziaden posilovac nepracuje ...
Este dodavam, ze kontrolka na palubovke - porucha motora (ta oranzova) sa mi pocas dnesnej jazdy z Vrabel (pri Nitre) do Bratislavy (cca 130 km) nerozsvietila, takze s nejakou elektronikou asi problem nie je ... hmm
Co si o tom myslite?
Tento vikend som pozoroval, ako sa to presne sprava. Dospel som k tomuto zisteniu:
Otacky kolisu v jednom specifickom pripade, a sice vtedy, ked je auto v pohybe, vyhodim rychost a zabrzdim. Pri kazdom zastaveni sa rozkyvu od 500 do 900 a po par sekundach sa ustalia na tych 700 - 800 (co je hodnota, aku mam pri zohriatom motore na volnobeh). Tiez ked idem napr. 50tkou, vyhodim rychlost a hned brzdim, tak z tych 2500 mi klesnu az na 500 a potom sa spravaju opat tak, ako som popisoval, az kym nestojim a neustalia sa. Robil som aj pokus, ze som dal dole nohu z plynu, vyhodil rychlost a nebrzdil, vtedy sa nerozkolisali.
Niekedy sa uplne malinko menia aj pri volnobehu, ale to mi pride zanedbatelne.
Po prebehnuti tohto fora na odporucanie Petra a z vlastnych skusenosti som dospel k par moznostiam:
- dnes som si prezeral motor a podotahoval vsetky hadicky, ktore som nasiel, jedna bola dost zaspinena (cierne a mastne), tak som na nej vymenil to, co ju dotahuje a vyutieral, aby som videl, ci sa mi to zase zaspini casom - ide o hadicku, ktora sa pripaja na tu najvacsiu (asi nieco so vzduchom) Este jedno miesto bola takto zaspinene, ale neviem to opisat, mozno prilozim nazorne fotky, ak sa to opat zaspini ...
- kedze sa otacky rozkolisu pri brzdeni, myslel som si, ze je to nieco, na co vplyva sila, ktora vsetko tlaci dopredu pri brzdeni (ako ked sa rozhybe hladina nejakej kvapaliny) - ale to je len moj subjektivny pocit ako uplneho amatera :D
- este uvazujem o tom, ze bud palivovy alebo vzduchovy fillter su upchate ... moze to mat taketo dosledky?
- po precitani fora zistujem, ze by to mohol byt este brzdovy posilovac, ktory moze posobit tak, ze mi tam taha nejaky falosny vzduch ... ??? kedze je to pri brzdeni ... tuto teoriu si pojdem zajtra asi overit nazorne, ci mi to bude blbnut aj v pripade, ked budem stat na mieste a zatlacat brzdu ... a na druhej strane, ci to bude blbnut, ked budem pri volnobeznej jazde brzdit len s rucnou, ked ziaden posilovac nepracuje ...
Este dodavam, ze kontrolka na palubovke - porucha motora (ta oranzova) sa mi pocas dnesnej jazdy z Vrabel (pri Nitre) do Bratislavy (cca 130 km) nerozsvietila, takze s nejakou elektronikou asi problem nie je ... hmm
Co si o tom myslite?
No a nechci bejt hnusnej, ale taky by neškodilo to téma správně zařadit, jako když otevřu Novou řadu a tam tři OT vlákna, tak ne že bych to prožíval, ale co je moc to je moc, navíc věci dvacektrát probraný, minimálně ty kola sou tu asi v deseti tématech.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Zelvotron, uz som si to uvedomil a ospravedlnujem sa, ze som to sprosto zaradil, no ked som pisal, to bol moj zufaly krok najst nejake dobre rady a objavil som toto forum ... teraz, ked uz som si to tu presiel, tak mi je jasne, ze som to zaradil zle, takze aby to nebolo drazdive, mohol by to nejaky spravca presunut tam, kde to ma byt
A ze uz boli veci vela krat rozoberane, to tiez vsimam, som sa docital aj o inych veciach, nad ktorymi som sa pri pouzivani 112tky zamyslal, takze budem do buducna vediet, ako postupovat kazdopadne, casto sa tu docitam kopu slov, ktorym nerozumiem
A ze uz boli veci vela krat rozoberane, to tiez vsimam, som sa docital aj o inych veciach, nad ktorymi som sa pri pouzivani 112tky zamyslal, takze budem do buducna vediet, ako postupovat kazdopadne, casto sa tu docitam kopu slov, ktorym nerozumiem
Zdravim opat ...
Po precitani vsetkym moznych alternativ na tomto ale aj inych forach (skoda, opel, ...) som siel odskusat, ako sa mi to presne sprava. Zistil som, ze pokles otacok nie je sposobeny brzdenim auta. Otacky mi klesnu na 500 (raz aj len na nejakych 400) v momente, kedy pocas jazdy vyradim rychlost, potom sa zdvihnu na cca 900 a po 2-3 zakolisaniach sa ustalia. To iste robi v akejkolvek rychlosti a z akehokolvek zaradeneho prevodoveho stupna a z akychkolvek otacok (od 1500 az nad 3000). Aj pri parkovani, ked sa len na 1tke alebo spiatocke po metroch posuvam, stupim na spojku a otacky idu dolu.
Volnobeh sam o sebe ide v pohode. Takisto ked stupam viac krat po sebe na brzdu pocas statia, tak volnobeh neklesa, naopak trochu sa zvysi o 100 (asi ako pracuje brzdovy posilovac), takze mojim laickym zmyslanim som vylucil falosny vzduch z tohto zdroja
Pred tym, nez pojdem do autorizovaneho lada servisu, chcel by som skusit vycistenie skrtiacej klapky - da sa to vycistit vlastnorucne doma? Ak ano, ako najlepsie?
A este mam otazku - moj svokor ma jedneho znameho, co ma servis, ale to je len taky slabsi nie velmi vybaveny obycajny servis (ked mi tam menil olej pred par mesiacmi, vravel, ze taketo auto tam ma prvy krat ) Co vsetko by mi vedel zistit v takomto servise ohladne mojho problemu?
Alebo sa navsteve autorizovaneho servisu - a teda najdrahsej moznosti - nevyhnem? Poradte prosim ...
Po precitani vsetkym moznych alternativ na tomto ale aj inych forach (skoda, opel, ...) som siel odskusat, ako sa mi to presne sprava. Zistil som, ze pokles otacok nie je sposobeny brzdenim auta. Otacky mi klesnu na 500 (raz aj len na nejakych 400) v momente, kedy pocas jazdy vyradim rychlost, potom sa zdvihnu na cca 900 a po 2-3 zakolisaniach sa ustalia. To iste robi v akejkolvek rychlosti a z akehokolvek zaradeneho prevodoveho stupna a z akychkolvek otacok (od 1500 az nad 3000). Aj pri parkovani, ked sa len na 1tke alebo spiatocke po metroch posuvam, stupim na spojku a otacky idu dolu.
Volnobeh sam o sebe ide v pohode. Takisto ked stupam viac krat po sebe na brzdu pocas statia, tak volnobeh neklesa, naopak trochu sa zvysi o 100 (asi ako pracuje brzdovy posilovac), takze mojim laickym zmyslanim som vylucil falosny vzduch z tohto zdroja
Pred tym, nez pojdem do autorizovaneho lada servisu, chcel by som skusit vycistenie skrtiacej klapky - da sa to vycistit vlastnorucne doma? Ak ano, ako najlepsie?
A este mam otazku - moj svokor ma jedneho znameho, co ma servis, ale to je len taky slabsi nie velmi vybaveny obycajny servis (ked mi tam menil olej pred par mesiacmi, vravel, ze taketo auto tam ma prvy krat ) Co vsetko by mi vedel zistit v takomto servise ohladne mojho problemu?
Alebo sa navsteve autorizovaneho servisu - a teda najdrahsej moznosti - nevyhnem? Poradte prosim ...
Naopak to značí bohatou směs ! Tedy více paliva než vzduchu . Proto po puštění plynu dojde nejprve k snížení otáček . Není u těchto aut "brzda" dorazu plynu ? Montuje se to u některých aut a zajišťuje to pozvolné uzavření škrtící klapky v poslední "fázi" pohybu (před dorazem) .BontSK píše:Takisto ked stupam viac krat po sebe na brzdu pocas statia, tak volnobeh neklesa, naopak trochu sa zvysi o 100 (asi ako pracuje brzdovy posilovac), takze mojim laickym zmyslanim som vylucil falosny vzduch z tohto zdroja
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Takze ak to spravne chapem, mozu to byt naozaj len usadeniny v skrtiacej klapke, ktora reguluje prisun vzduchu, a teda mi ho tam v momente vyhodenia do neutralu, kedy sa dostava do nejakej zakladnej polohy, prudi malo a potom sa motor spamatava tak, ze otacky kolisu a ustalia sa? Alebo som to pochopil zle?Saša píše:Tedy více paliva než vzduchu . Proto po puštění plynu dojde nejprve k snížení otáček.
VAZ 2112, r.v. 2004, 1499 cm3, 66,7 KW, 16 V