Ethanol E85
Moderátor: Moderátoři
Já bych použití E85 v motorech VAZ vřele NEDOPORUČIL!!! Hodně jsem se ve škole zajímal o problematiku biopaliv a nastudoval téměř vše dostupné - věřte, radím dobře. Toto palivo je určené pro speciálně upravená vozidla - tzv. FFV (Flexible Fuel Vehicles). Umožnují jízdu na benzín nebo jakoukoli směs benzínu s bioethanolem až do koncentrace 85% ethanolu. Mezi nejpodstatnější úpravy patří mimo změny velikosti dávky paliva a předstihu zážehu dle koncentrace etanolu především POUŽITÍ VHODNÝCH MATERIÁLŮ (pryží i kovů) palivového systému. Ethanol je v tomto prevít - pozor hlavně na karburátory!
Další pro nás zásadní vlastností etanolu je, že má mizernou odpařivost - pro přípravu směsi karburací v létě obtížně použitelné, v zimě nepoužitelné.
Ohledně aktuálního vývoje: minulý týden jsem zaznamenal, že toto palivo E85 začala v ČR vyrábět firma Agroetanol TTD Dobrovice jako první ve střední a východní evropě.
Distridutoři však s uvedením tohoto paliva váhají, jelikož zde zatím není dostatečný počet FFV vozidel.
Další pro nás zásadní vlastností etanolu je, že má mizernou odpařivost - pro přípravu směsi karburací v létě obtížně použitelné, v zimě nepoužitelné.
Ohledně aktuálního vývoje: minulý týden jsem zaznamenal, že toto palivo E85 začala v ČR vyrábět firma Agroetanol TTD Dobrovice jako první ve střední a východní evropě.
Distridutoři však s uvedením tohoto paliva váhají, jelikož zde zatím není dostatečný počet FFV vozidel.
Nyní je těsně pred dostavbou jednotka na výrobu bioethanolu v Lovosicích .
Pokud tedy nebyla myšlena mísitelnost benzín/ethanol , nebo jeho viskozita .
Pokud vím "odpařovací" karburátory jsou již hodně dávnou minulostíCenek píše:Další pro nás zásadní vlastností etanolu je, že má mizernou odpařivost - pro přípravu směsi karburací v létě obtížně použitelné, v zimě nepoužitelné.
Pokud tedy nebyla myšlena mísitelnost benzín/ethanol , nebo jeho viskozita .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Pokud mi někdo bude prodávat litr za 5kč tak o tom budu přemejšlet , ale LPG je zatím nejlepší volba .Cory píše:Ja sa stavim, ze Saša niečo vymysli.... a zacne jazdit na etanol
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Marek Doležal
- Příspěvky: 146
- Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
- Bydliště: Pardubice
[quote="Cenek"]
Další pro nás zásadní vlastností etanolu je, že má mizernou odpařivost - pro přípravu směsi karburací v létě obtížně použitelné, v zimě nepoužitelné.
Toto NEPLATÍ pouze pro odpařovací karburátory !!! Je to důležítá vlastnost benzínu i v době,
kdy již v provozu převládají auta se systémy elektronického vstřikování paliva , natož s karburátory! Víte že na pumpách tankujete taky letní a zimní benzín? Rozdíl je hlavně ve výše uvedené vlastnosti...
Jinak jezdit se dá na ledacos, ovšem jde o to jestli se to skutečně vyplatí.
Ještě k tomu technickýmu benzínu: nevím kdo rozšířil fámu že na to mohou jezdit jen dvoutakty? Znám osobně několik žigulíků a jednoho fiata 125, kteří jezdili bez problémů na čistej techničák. Pouze u fiata jsem tomu dotyčnýmu pánovi v průběhu třech let mněnil dvakrát těsnění pod hlavou. Na druhou stranu vím o třech wartburgcích, kteří na to tvrdě dojeli -
všechny zaklepali na klice(nadobro) - detonační hoření nemá na jehlové uložení moc dobrý vliv.
Co se týče mne - preferuju kvalitní benzín.
Další pro nás zásadní vlastností etanolu je, že má mizernou odpařivost - pro přípravu směsi karburací v létě obtížně použitelné, v zimě nepoužitelné.
Toto NEPLATÍ pouze pro odpařovací karburátory !!! Je to důležítá vlastnost benzínu i v době,
kdy již v provozu převládají auta se systémy elektronického vstřikování paliva , natož s karburátory! Víte že na pumpách tankujete taky letní a zimní benzín? Rozdíl je hlavně ve výše uvedené vlastnosti...
Jinak jezdit se dá na ledacos, ovšem jde o to jestli se to skutečně vyplatí.
Ještě k tomu technickýmu benzínu: nevím kdo rozšířil fámu že na to mohou jezdit jen dvoutakty? Znám osobně několik žigulíků a jednoho fiata 125, kteří jezdili bez problémů na čistej techničák. Pouze u fiata jsem tomu dotyčnýmu pánovi v průběhu třech let mněnil dvakrát těsnění pod hlavou. Na druhou stranu vím o třech wartburgcích, kteří na to tvrdě dojeli -
všechny zaklepali na klice(nadobro) - detonační hoření nemá na jehlové uložení moc dobrý vliv.
Co se týče mne - preferuju kvalitní benzín.
Ethanol E85 v Nivě
Vím,že se to tu už někde probíralo,ale nijak jsem se nedopátral toho co chci vědět. Dnes jsem se rozhodl jej vyzkoušet v mojí Nivě. Koupil jsem 10l a úplně jsem z Nivy vysál benzín. Potom jsem nastartoval a nechal běžet motor dokud nechcípl a nalil jsem tam E85. Normálně jsem nastartoval a normálně to jelo. Teď to mám smíchaný 50 na 50 s benzínem a jede to vcelku normálně. Sem tam to chcípne,když vyšlápnu za jízdy spojku a náhle klesnou otáčky motoru. Máte někdo zkušenosti s Ethanolem? Na netu jsem vyčetl pár věcí,ale nic zásadního. Jen,že úprava motoru spočívá v namontování jakési přídavné jednotky,která prodlužuje dobu vstřiku paliva kvůli pomalejšímu hoření Ethanolu. Budu rád,když sem napíšete vaše poznatky. Moje Niva je 1,7i jednobod.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Tutaj se to řešilo http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=8063&start=0 .
Já to zkoušel s daleko menším obsahem toho ethanolu a nebylo to dobré, hlavně ve volnoběhu a přechodech.
Já to zkoušel s daleko menším obsahem toho ethanolu a nebylo to dobré, hlavně ve volnoběhu a přechodech.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
"Jakási" hezké slovo pro zblbnutí lidí . Proč prodlužovat dobu vstřikovacích impulzů ? a tím obohacovat směs ?Marian123 píše:Jen,že úprava motoru spočívá v namontování jakési přídavné jednotky,která prodlužuje dobu vstřiku paliva kvůli pomalejšímu hoření Ethanolu. Budu rád,když sem napíšete vaše poznatky. Moje Niva je 1,7i jednobod.
Když hoří palivo pomaleji tak se přece upravuje předstih a né doba vstřiku !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Takhle to napsali chytré hlavy na netu. Už nevím kde to přesně bylo. Psali,že ta jednotka stojí 8000kč. Pokusím se to znovu najít a dám sem odkaz.Saša píše:"Jakási" hezké slovo pro zblbnutí lidí . Proč prodlužovat dobu vstřikovacích impulzů ? a tím obohacovat směs ?Marian123 píše:Jen,že úprava motoru spočívá v namontování jakési přídavné jednotky,která prodlužuje dobu vstřiku paliva kvůli pomalejšímu hoření Ethanolu. Budu rád,když sem napíšete vaše poznatky. Moje Niva je 1,7i jednobod.
Když hoří palivo pomaleji tak se přece upravuje předstih a né doba vstřiku !