Vymena oblozeni
Moderátor: Moderátoři
Vymena oblozeni
Vcera mi pri brzdeni zacalo kovove skripat z praveho zadniho kola, predpokladam tedy ze se nejspis prodrelo brzdove oblozeni zadniho bubnu. Zatim jsem menil jen predni kotoucove brzdy, o bubnovych moc nevim a chtel bych se to naucit - chci se tedy zeptat jak postupovat pri vymene. Cetl jsem FAQ o brzdach, ale vymenu bubnoveho oblozeni jsem tam nenaselSundam kolo - co dal?
PS: auto ma najeto cca 90 tis km.
PS: auto ma najeto cca 90 tis km.
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Dál zjistíš že buben drží a že teda sakra drží. No takže se musí vyšroubovat dva vodící šrouby co pomáhají správně nasadit kolo a zároveň drží buben na poloose. Nevím jakek je to klíč, ale chce to dát bacha aby se neožvejkaly hrany, protože jestli to nikdo nerozdělával, asi to nepude moc dobře.
Potom následuje vydolování bubnu - a zase záleží, jak moc bude čistej, nebo zarostlej okolo středové díry. Podle toho půjde / půjde těžko / půjde nehorázně těžko stáhnout či sklepat. Bohužel nedokážu předat kloudnou zkušenost se sundáváním zarostlých, protože mi jdou prakticky samy - rukama.
Možná zásadní věc ale je, že mluvím o 01, jak je to na nových strojích nevím, předpokládám že hodně podobně. Jestli ne, tak se omlouvám.
K-L - sakra, pravda.
Potom následuje vydolování bubnu - a zase záleží, jak moc bude čistej, nebo zarostlej okolo středové díry. Podle toho půjde / půjde těžko / půjde nehorázně těžko stáhnout či sklepat. Bohužel nedokážu předat kloudnou zkušenost se sundáváním zarostlých, protože mi jdou prakticky samy - rukama.
Možná zásadní věc ale je, že mluvím o 01, jak je to na nových strojích nevím, předpokládám že hodně podobně. Jestli ne, tak se omlouvám.
K-L - sakra, pravda.
Naposledy upravil(a) MartasBrno dne pát pro 25, 2009 20:03, celkem upraveno 2 x.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Ehm, Samara je předohrab .MartasBrno píše:V některém tématu se to řešilo, snad i víckrát a jedna z rad jak utrhnout zarostlý buben byla zabrzdit a přes kvalt to utrhnout motorem.
Uchycení bude zjevně jako u krabice, žádné trauma jako u škochtle, když to nepůjde tak oškrábnout zarostlé místo, prostříknout nějakým sajrajtem, citlivě poklepat přes tvrdé dřevo, případně stahovák. Na uvolňování šteftíků je dobrý ořech, lehce před tím do šteftu klepnout kladivem.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Vsadil bych na zbloudilý kamínek který se dostal do brzd , než sjeté obložení . Samary neznám . V klasických Ladách vydrží obložení klidně 300 000 km.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Samaru tiez nepoznam, tiez si myslim ze 90000 je na zodrate oblozenie malo, ale uchytenie bubna nebude urcite "podobne" krabici, ale vsetky predokolky ktore som doteraz rozoberal mali vzadu kuzelove loziska, taze dolezitejsi je postup pri skladani (dotiahnutie loziska) ako rozoberanie - to byva bezproblemove (pravda ak nie su pakne natvrdo pritlacene k bubnom)
Ale uz by sa mohol ozvat aj nejaky SAMARISTA
Ale uz by sa mohol ozvat aj nejaky SAMARISTA
Roman
Take jsem si myslel ze by to mohl byt nejaky nezbedny kaminek, ale ze by mel takovou vydrz - vcera me to zlobilo pres 200 km? To si myslim ze by uz vypadnul... Noi zitra to rozeberu a uvidim, co z toho vyleze...Saša píše:Vsadil bych na zbloudilý kamínek který se dostal do brzd , než sjeté obložení . Samary neznám . V klasických Ladách vydrží obložení klidně 300 000 km.
Edit: tak jsem to nakonec nestihl, musel jsem byt v praci... Zitra odjizdim na nekolik dni na moravu, tak uvidim jak se to bude chovat
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Výměna zadního obložení na Samaře je opravdu sranda, když to srovnám se Škoda 120. Ten hliníkový buben sleze dolů skoro sám - narozdíl od škodovky nemusíš povolovat žádnou středovou matici a rvát to dolů stahovákem a palicí. Drží ho kolové šrouby(a asi i ty dva středící šroubky/trny, to už přesně nevím).
Takže postup:
- Zařadit kvalt, založit kola, povolit šrouby na kole, zvednout auto. Ruční brzdu povolit (jinak ti bude držet buben)
- Odšroubovat 4 kolové šrouby a sundat kolo
- středící šroubky kola (na obrázku od Koka vpravo dole) vyšroubovat (ano, nejlíp ořechem či očkem, jsou nízké a docela drží)
- středící šroubky kola pak přešroubovat do otvorů o 90°vedle - a rovnoměrně pomalu dotahovat. Slouží jako stahovák, opřou se o poloosu - buben by se měl uvolnit a spadnout. Opakuji - nezapomenout povolit ruční brzdu.
A jakmile to bude dole, uvidíš, co se tam odehrálo, zda neprosakuje kapalina, jaké je obložení... Mně se asi v 70 000km utrhlo obložení z jedné pakny, zaseklo se mezi paknu a buben, přibrzďovalo kolo a to se po několika kilometrech na dálnici se přehřálo - horká vazelína vystřelila plastovou zátku od ložiska kola, ta tupě klepla do poklice - což byl dobrý signál pro to zastavit a hledat problém. Nejdřív jsem myslel, že jsem zapomněl na ruční brzdu (ale že bych přehlídl tolik červených kontrolek se mi nezdálo). Doma jsem to rozdělal a našel to utržené obložení. Jinak ostatní 3 pakny byly dost zachovalé (jen trochu rezavé). Ale vzhledem k ceně (pár korun) za novou sadu jsem je vyměnil všechny.
Výměna paken samotných není problém, ale z hlavy ti ji nepopíšu, je to nějaká doba, co jsem to dělal. Na to přijdeš - kleštěma odhákneš pružinky a vytáhneš je ven. Nebo je vytáhneš i když jsou spojené pružinou - chce zkusit. Taky je dobrý pár kovových míst, která se třou, máznout lehce(!) vazelínou.
Montáž je opačným postupem. Pokud bude potřeba po výměně doštelovat ruční brzdu, tak to se dělá na bovdenu pod autem (dvakrát asi 10ka klíč), ve středovém tunelu nad středním dílem výfuku. Lepší je ho zhodit (záleží, jak vypadá, zda se ti nerozpadnou rezavé objímky a nebudeš muset měnit i je), ale jde to i bez. Měla by zabírat na pátém zubu (viz návod), a neměla by drhnout když je páka dole.
Ať se daří!
Takže postup:
- Zařadit kvalt, založit kola, povolit šrouby na kole, zvednout auto. Ruční brzdu povolit (jinak ti bude držet buben)
- Odšroubovat 4 kolové šrouby a sundat kolo
- středící šroubky kola (na obrázku od Koka vpravo dole) vyšroubovat (ano, nejlíp ořechem či očkem, jsou nízké a docela drží)
- středící šroubky kola pak přešroubovat do otvorů o 90°vedle - a rovnoměrně pomalu dotahovat. Slouží jako stahovák, opřou se o poloosu - buben by se měl uvolnit a spadnout. Opakuji - nezapomenout povolit ruční brzdu.
A jakmile to bude dole, uvidíš, co se tam odehrálo, zda neprosakuje kapalina, jaké je obložení... Mně se asi v 70 000km utrhlo obložení z jedné pakny, zaseklo se mezi paknu a buben, přibrzďovalo kolo a to se po několika kilometrech na dálnici se přehřálo - horká vazelína vystřelila plastovou zátku od ložiska kola, ta tupě klepla do poklice - což byl dobrý signál pro to zastavit a hledat problém. Nejdřív jsem myslel, že jsem zapomněl na ruční brzdu (ale že bych přehlídl tolik červených kontrolek se mi nezdálo). Doma jsem to rozdělal a našel to utržené obložení. Jinak ostatní 3 pakny byly dost zachovalé (jen trochu rezavé). Ale vzhledem k ceně (pár korun) za novou sadu jsem je vyměnil všechny.
Výměna paken samotných není problém, ale z hlavy ti ji nepopíšu, je to nějaká doba, co jsem to dělal. Na to přijdeš - kleštěma odhákneš pružinky a vytáhneš je ven. Nebo je vytáhneš i když jsou spojené pružinou - chce zkusit. Taky je dobrý pár kovových míst, která se třou, máznout lehce(!) vazelínou.
Montáž je opačným postupem. Pokud bude potřeba po výměně doštelovat ruční brzdu, tak to se dělá na bovdenu pod autem (dvakrát asi 10ka klíč), ve středovém tunelu nad středním dílem výfuku. Lepší je ho zhodit (záleží, jak vypadá, zda se ti nerozpadnou rezavé objímky a nebudeš muset měnit i je), ale jde to i bez. Měla by zabírat na pátém zubu (viz návod), a neměla by drhnout když je páka dole.
Ať se daří!
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Ty šrouby o 90° - dovoluji si vyrovat - ten hliník moc nevydrží a když je buben "chycenej", utrhneš závit. Je dobrý se to pokusit předtím jakýmkoliv způsobem "utrhnout", tj. roztočit kolo rukou a pak ho chycením za buben zkusit prudce zastavit. Nebo někdo dupnout na brzdu.
Jinak povoluje se to úplně nejlíp trubkovým klíčem, ořechy maj obvykle velkou vůli, prstýnek je lepší ... navíc aspoň u mojí goly se ten šroub do ořechu nevejde
Jinak povoluje se to úplně nejlíp trubkovým klíčem, ořechy maj obvykle velkou vůli, prstýnek je lepší ... navíc aspoň u mojí goly se ten šroub do ořechu nevejde
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
No je to na 90% to iste ako na krabici ale..... pruser je v tom ze ked je to zazrate a to je lebo to nikto nenamazalou uhlikom alebo niecim podobny a utrhnut ako na krabici to nejde.
Tazke pripady sa riesia kladivom a novym bubnom doporucujem kupit novy alebo mat moznost ist kupit ked to rozbijes...zasa tak lahko to nejde.....
Tazke pripady sa riesia kladivom a novym bubnom doporucujem kupit novy alebo mat moznost ist kupit ked to rozbijes...zasa tak lahko to nejde.....
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Dušan - utrhnout by to mělo jít i tak jak jsem popsal, nemusíš to roztáčet motorem (zvlášť když tam neni ). Setrvačnost toho bubnu samotnýho by teoreticky mohla stačit. A roztočit to rukou se dá fest
Akorát odvolávám to dupnutí na brzdu, to je pitomost. Je třeba za to drapnout oběma rukama, aby se to trhlo. Roztočit, točit, točit, točit, a DRAPS! A buď se trhne a protočí, nebo znova
Kladivo je až poslední instance, to končí oštípanejma hranama a nakonec novým bubnem
Akorát odvolávám to dupnutí na brzdu, to je pitomost. Je třeba za to drapnout oběma rukama, aby se to trhlo. Roztočit, točit, točit, točit, a DRAPS! A buď se trhne a protočí, nebo znova
Kladivo je až poslední instance, to končí oštípanejma hranama a nakonec novým bubnem
Naposledy upravil(a) dmatej dne sob úno 06, 2010 23:50, celkem upraveno 1 x.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Ja na Nive ty bubny stahuju pomocí stahováku, opřu ho o středovou dirku (po sundání krycí chromované čepičky) a ramena stahováku zachytím za buben, potom to pořádně našponuju a udeřím kradivem do stahováku a buben odskočí - někdy je potřeba těch ran i víc Při sundávání bez stahováku je to pěkná pakárna a počítej s tím, že už při malých rázech kladivem zezadu bubnu jej budeš štípat - je to hodně křehký.
ved skus a uvidislabaj píše:teplovzduska dobry napad ale neviem preco by som mal davat pozor na valcek ked je to treba nahriat v strede tam kde to je prilepene
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)