Laďuša píše: nebo ty mašiny 476.0 (i když ty se nedochovaly), to jsou ukázky špičkových a moderních parních lokomotiv. Ty bych viděl jako národní technickou památku mnohem radši.
Rudý Ďábel, jestli se nepletu. Proč jich bylo málo a nedochovala se jediná (byly přestavěny na dvojčité)? Sice to asi byla vymakaná technika, ale pro naše podmínky se neosvědčila, tak je to trochu diskutabilní jestli je to Národní kulturní památka.
Navíc každý bude chtít tu svou mašinu jako NKP.
Jojo, Rudej ďábel. Byly vyrobený pokud vim jenom 3 pro ČSD (a jedna jako dar pro Stalina k sedmdesátinam), byly to trojválcový mašiny na vrcholu techniky, ale někde jsem čet, že snad poruchový a náročný na údržbu i obsluhu (sklony k prokluzom). Nakonec je rekonstruovali (ze sdružených na dvojčitý), čimž se staly hodně příbuzný se Šlechtičnama 475.1. S nima měly třebas úplně shodnej kotel.
Naposledy upravil(a) Laďuša dne pon úno 15, 2010 16:36, celkem upraveno 1 x.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Laďuša: né že bych se chtěl hádat, ale vedle na svou dobu moderních a dobře řešených parních lokomotiv je i Slovenská strela velmi hodnotnou technickou památkou. Už jen pro unikátnost řešení konstrukce a hnacího agregátu a pokrokovou koncepcí vůbec. Stejně tak Stříbrný šíp, o kterém se tolik nemluví a který bohužel už tak v provozu úspěšný nebyl.
A myslím, že by se daly najít i další vozidla neparního pohonu.
Karloslt, zajisté máš recht, možná jsem to blbě podal. Slovenská strela měla unikátní pohon, vlastně takovej elektromechanickej, kdy do určitý rychlosti se jelo elektricky a po tej hranici přišla mechanika. Aspoň myslim, že tak ňák to bylo, systém Sousedík, ne? Z tutoho hlediska byly motory M290.0 sice dobrý a pokrokový (tehdy), ale na druhou stranu se to nerozšířilo. Ale jak už jsem psal, jsem rád, že železniční stroj (jakejkoliv) se dostal na seznam památek. Ale pokud bych to měl brát ze stejnýho měřítka, další a další HDV by si to zasloužily.
Co se týče už zmíněných Modrých šípů, pak tam by se jmenování taky hodilo. Jednalo se vlastně asi o 3 řady, ne, podle výrobce? Takhle z hlavy vylovim Královopolskou, ČKD a Škodu. Ty motory ze Škodovky měly fakt pěknej dizajn, ten by podle mě ani dneska nezapad po určitých úpravach.
Ať žíje dráha!
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Laďuša: M 290.0 (Slovenská strela, nikoliv střela - jde o ochodní název spojů /stejně jako dneska máme Vindobony, Hungárie, apod./, který přešel na vozidla, která na něj byla výhradně nasazovaná - proto se to nepřekládá do ČJ) měla sousedíka a nerozšířil se třeba proto, páč takovou rychlostí se u nás zrovna moc často nejezdilo (vlastně krom elitních vlaků "Slovenská strela", pro které byla M 290.0 konstruována, se nikde jinde stejně rychle nejezdilo...).
Modré šípy jsem sice nezmiňoval, ale taky jde v československém měřítku o legendu. Problém ovšem je, kterého šípa prohlásit za kulturní památku - to co v ČR zbylo jsou holá skříň (M 273.006 z 1. Královopolské), rám na podvozcích oplášťovaný shnilými plechy (M 274.003 ze Škody Plzeň) či torzo skříně (M 274.011). M 275.0 z ČKD se myslím nedochoval žádný...
Máš recht, trochu jsem se do těch šípů zamotal Předválečný motory nejsou moje parketa Zato takový M262.1, to je jiný kafe
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Kafe? Chtěl jsi říct vrak ne? Když to dobře půjde, do roka a do dne od zahájení výcviku, vás svezu na Katru a pak snad v dohledné době ulovím možnost naskočit na Banány.
Řekl bych, že od dubna kdy má být zahájen kurz, na to vletím, pokud se povedou vyřešit věci okolo...
Ta odvaha, tady napsat něco takového, to bych viděl při nejmenším na pranýř.
Laďušo, klid, však on to tak nemyslel. Tu cestu k řece s batůžkem plným kamení zatím odlož
Ano, ten kluk si dovolil příliš! Nad sebevraždou jsem ani nepřemejšlel, trestná výprava by za to ale stála! Jen počkej, kanále, až budeš jezdit na těch Hydrach, všechny vonný stromečky tě spláchnu přímo na trať!
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Hm, tak on se Pragotron používal i v samotném Sovětském svazu. A ne jen nějaký systém na stejném či podobném principu, ale skutečně pravý Pragotron.
V závěrečné písničce http://www.youtube.com/watch?v=Fd73xGOD-VU jednoho sovětského hudebního filmu je v jednom záběru jasně vidět nápis ZPA PRAGOTRON.
Tak, narazil jsem v soukromým archivu na jeden obrázek, místo focení zajisté potěší Michala Pokornýho Mam teda asi 3 fotky z toho místa, tuta je však naprosto nezvratitelná
Odehrálo se to dne 13. srpna 2005 (ty jo, strašně ten čas letí), tehdy jsem jel Pendolínem z Děčína do Roudnice.
(Mimochodem, bylo mi smazáno označení 37 037 nepřečtených příspěvků )
Ladusa píše:Tak, narazil jsem v soukromým archivu na jeden obrázek, místo focení zajisté potěší Michala Pokornýho Mam teda asi 3 fotky z toho místa, tuta je však naprosto nezvratitelná
Odehrálo se to dne 13. srpna 2005 (ty jo, strašně ten čas letí), tehdy jsem jel Pendolínem z Děčína do Roudnice.
(Mimochodem, bylo mi smazáno označení 37 037 nepřečtených příspěvků )
Laďušo, to si musel fotit přímo z dveří hospody , no možná těsně vedle nich.
A pokud to bylo někdy v době mezi 11-17 hodinou je dost možné, že jsem v ní zrovna seděl
Laďuša: Ty se koukej stát taky fírou a to ještě dřív, než všechny ty slavný osmsetjednatřicítky skončej na šrotišti, pak bych si přál být na místě strojmistra a vidět žadonícího Laďušu promrzlýho na jednu nohu a jednu ruku, s roztřeseným hlasem a chůzí námořníka, aby aspoň výjimečně vyfasoval menší zlo v podobě 810, aby si trochu odpočal.
Kdepak, šichty na tom mohly stát za to, dokud to bylo mladý. Dneska to nechme na trestnou rotu a jezděme s něčím lepším.
Laďuša se fírou momentálně stát nehodlá, i když nepopírá, že by ho to bavilo.
Tu tvojí poznámku o promrzlej jednej ruce a noze fakt nechápu, moh by jsi to upřesnit?
A na 810 lehčí služba? Ohohó, když pominu menší stanoviště, pak samotná jízda má míň ovládacích prvků na 831, netřeba ovládat dveře A to se ani nezmiňuju, že u 810 pro docílení plynulejší jízdy musíš řadit manuálně , kdežto u M262.1 to obstarává elektrickej přenos výkonu. A čtyřnápravovej pojezd je mnohem pohodlnější na jízdu.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova