To ohřejvání motoru můžu 100% doporučit, sám o tom dost uvažuju dat to do feldy,
to tělísko stoji kolem 500,-
Já jezdim do práce 3km a teplota přes noc tu leze pod 0 dost hluboko například v noci na středu -27, když je to jen -15 tak sem rád, a cestou do práce se mě ručička teploměru sotva pohne. Takže ohřev motoru 100% schvaluju, asi do toho půjdu už kvůli tomu abych vám dokázal jek je to super věc
rezna píše:kdybys cetl muj prispevek ja s tim taky nemam nejmensi problemy a navic povazuju predehrivani bloku v nasich podminkach za zhovadilost
bufik je spis z duvodu predehrevu auta - je vyhodnejsi nastoupit do teplyho...
No nevím, co je zhovadilého na snaze zmenšit opotřebení, které je u studeného motoru až 10x větší než u motoru zahřátého na provozní teplotu ... snad jen ta cena originální soupravy předehřevu, pokud by si ji člověk neudělal sám : )
no nevim, ja startuju i v mrazech a kdyz by bylo nejhur, hodim auto do prujezdu
kdybys cetl muj prispevek ja s tim taky nemam nejmensi problemy a navic povazuju predehrivani bloku v nasich podminkach za zhovadilost
bufik je spis z duvodu predehrevu auta - je vyhodnejsi nastoupit do teplyho...
no tema je o predehrevu motoru, tak jsi napsal, ze "bufik s dalkovym spinanim/nezavisle topeni to resi v aute mnohem elegantneji a ma to vicero vyuziti..."
Ohrev motoru a vyhrati auta nezavislym topenim jsou dve naprostu rozdilne veci
Je potreba psat k veci, ne o koze a o voze
Marcel: u vas je to ale trochu jinej kraj, tam bych o tom tez ovazoval
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Marceli, můžeš prosím naspat něco bližšího k tomu tělísku ? Našel jsem jen tuhle firmu, která je ale brutálně drahá. Něco jsem ale zaslechl o možnosti použít něco z Avie .. ?
Dyť to tam člověk jednou namontuje a pak jen vytahuje/zapojuje zástrčku a nic víc neřeší ...
udělat si tak před domem nějakou " odbočku" z veřejnýho osvětlení tak bych nemusel řešit co s kabelem aby ho někdo neukradl a ani by se nemusely řešit hodiny na zapínání a vypínání. domů dojíždím za šera a do 45ti minut zapíná osvětlení a ráno jedu do práce v době kdy osvětlení stále svítí. potažmo když vedu Honzu do školky většinou vypíná zhruba v době kdy přijdu ze školky doů beru kabelu a sedám do auta
Nevím jak by se ale k tomu posavilo Brno pokud by se o tom někdo dozvěděl
mmj co to jako je že je to brutálně drahý 1500kč mi nepřijde nijak moc ..
U Marcela tam je to jiná věc.
1) auto máš u baráku lidí tam projde tak 1 za měsíc..
2) zima je tam tak o měsíc dřív než v Brně a o měsíc dva později odchází a taky je tam podstatně chladněji
3) řešil bych to kominovaně společně s Bufíkem
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
dvk píše:Marceli, můžeš prosím naspat něco bližšího k tomu tělísku ? Našel jsem jen tuhle firmu, která je ale brutálně drahá. Něco jsem ale zaslechl o možnosti použít něco z Avie .. ?
Mluvim o tomhle http://www.backer-elektro.cz/cz/4619.shtml je pravda že si budeš muset udělat menši okruh ale to by neměl bejt problém na staršich traktorech bez mrazovky, se ten okruh děla taky
Patrači: a ráno přijdeš k uvařenému autu
Tak přesně to, co tu dal teď Marcel, jsme v cihelně používali u vysokozdvižných vozíků. Byl tam vlastně motor z traktoru. Když jsem končil šichtu, tak jsem destu dal do garáže a napojil na elektriku. Ráno měla voda 80°C a po nastartování to kleslo asi na 50°C. Výborná věc hlavně v tom, že to šetří motor a baterky při studených startech.
Teď mi na vánoce firma koupila nový-starý kompaktor Bomag, dovezený z německa a tam to je taky, ale externě. Prostě udělaná odbočka, do které je napojené to ohřívátko. Zatím jsem to nezkoušel, protože k tomu zapoměli dodat kabel. Navíc, když bych to napojil na 220, tak v kabině mám ještě nezávislé elektrické topení, takže mysleli i na obsluhu.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Na jednom dieselagregátu jsem to viděl řešený pomocí spirály z bojleru, to už je ale asi docela velký rozměr na to to cpát do auta a taky nevim jak by se řešila cirkulace. Nebo by v ladě na cirkulaci stačilo to, že teplá voda stoupá vzhůru a studená klesá? Zkrátka stavět bych to nechtěl
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
No, ono to těleso musí mít takový výkon, aby v uvažovaných teplotách venku nevyvedlo nějakou rutiku. To těleso 2400W z bojleru bych tam asi vidět nechtěl.
brácha měl starou destu v práci bez předehřevu a v zimě měl na vanu připlesklý jednokolový vařič a deku hozenou přes, aby to vítr nevyfučel. Dneska má novější destu, ta má předehřev namontovanej a prý spokojenost. nemám predstavu kolik másla to tam obrací, ale když zatuhne, tak je problém to rozpohybovat. Ale asi je tam slabší baterka a asi nejen ta baterka. Jo a jestli to najdu, tak je tu firma která má v sortimentu Zetory, Liazy a další, ale žigula ne. Prý ale dělají tělesa i na přání. Aha, Backer tu už je zmíněný, tak nic...
Naposledy upravil(a) MartasBrno dne pát led 29, 2010 21:36, celkem upraveno 1 x.
100 W je pro osobák stojící venku i za bezvětří o ničem a 1kW pro Liazku nic moc. Mám na mysli mrazy pod -15 st.C (ale je to o něco lepší než nic).
Pro srovnání - spalovací motor o výkonu 100 kW (ne maximálním,ale provozním- náklaďák) a účinností 40% se ohřívá výkonem cca 60 kW.
jiri nedela, to vůbec neřeší snížený opotřebení motoru a jeho zrychlenej ohřev, co sou asi hlavní argumenty pro předehřev - je taky celkem nenásilnej. Ikdyž zahřátá baterka je určitě dobrá vec. Jinak táta vzpomínal na ty patrony co se strkaly do PV3S, prý měli na vojně (Martin, SK) strach aby na ně ten motor nevyskočil...