cca 6500 a hlavne bez chipu ti to s vackou chodit nebudeLada Rider píše:vackovy hriadel s vacsim uhlom otvorenia nema podla mna moc vyznam, kedze ta zastavi omezovac pri neviem kolko otackach...
úpravy motoru 1.7
Moderátor: Moderátoři
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
- VaSek
- Příspěvky: 227
- Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
- Bydliště: Dvůr Králové
- Kontaktovat uživatele:
Co má podle mě smysl - podle poměru cena/výkon (za předpokladu že motor je naprosto ok)
1. Snížení palice na CR 10:1 až 11:1 - podle toho na co chci jezdit. Související úprava předstihu zapalování. Cena cca 500kč, výkon zhruba max +5%
2. Výfuk 50mm .. cena kolem 4000,- Kč ??, výkon zhruba max +5-6%
Tyhle dvě věci dohromady přinesou tak těch 10% výkonu navíc, větší krouťák v celém rozsahu i lepší odezvu motoru. Životnost při používání kvalitních olejů nepůjde nijak dramaticky dolů.
..
..pak dlouho nic
Asi ještě není marný zvětšení objemu převrtáním na 84 mm, ale čím dál víc se už začne projevovat omezení plynoucí z nedostatečného plnění 1800ccm palicí určenou pro 1200ccm. Tj. velký krouťák od spodu a mrtvo po překročení 5000 ot.
..
až potud rozumně
..
No a pak je tu celý balík úprav, kde jedna bez druhé nemá smysl. U atmo motoru je ke zvýšení výkonu jen jedna cesta - vyšší otáčky (při stejném objemu). Aby mohl motor ve vysokých otáčkách dobře dýchat potřebuje: větší ventily, větší kanály, nerestriktivní plnění (2x weber nebo 4 bodový vstřik) a výfuk. Aby se mohl motor rychle točit musí se odlehčit písty (použít kované) ojnice (taktéž) setrvačník i klika. Aby se mohl naplnit potřebuje ostrou vačku a ta potřebuje vysokou kompresi. Pořád tu však zůstavá handicap osmivetilové SOHC hlavy s podélným prouděním.
Výsledkem celého je pak motor s vysokým litrovým výkonem, položeným však svým maximem třeba kolem 8000ot a naprostou neochotou pracovat pod 3000ot.
Nepředpokládám, že by někdo implantoval Vanos či Vtec či jiný systém variabilního časování ventilů, aby se tohoto "neduhu" zbavil.
1. Snížení palice na CR 10:1 až 11:1 - podle toho na co chci jezdit. Související úprava předstihu zapalování. Cena cca 500kč, výkon zhruba max +5%
2. Výfuk 50mm .. cena kolem 4000,- Kč ??, výkon zhruba max +5-6%
Tyhle dvě věci dohromady přinesou tak těch 10% výkonu navíc, větší krouťák v celém rozsahu i lepší odezvu motoru. Životnost při používání kvalitních olejů nepůjde nijak dramaticky dolů.
..
..pak dlouho nic
Asi ještě není marný zvětšení objemu převrtáním na 84 mm, ale čím dál víc se už začne projevovat omezení plynoucí z nedostatečného plnění 1800ccm palicí určenou pro 1200ccm. Tj. velký krouťák od spodu a mrtvo po překročení 5000 ot.
..
až potud rozumně
..
No a pak je tu celý balík úprav, kde jedna bez druhé nemá smysl. U atmo motoru je ke zvýšení výkonu jen jedna cesta - vyšší otáčky (při stejném objemu). Aby mohl motor ve vysokých otáčkách dobře dýchat potřebuje: větší ventily, větší kanály, nerestriktivní plnění (2x weber nebo 4 bodový vstřik) a výfuk. Aby se mohl motor rychle točit musí se odlehčit písty (použít kované) ojnice (taktéž) setrvačník i klika. Aby se mohl naplnit potřebuje ostrou vačku a ta potřebuje vysokou kompresi. Pořád tu však zůstavá handicap osmivetilové SOHC hlavy s podélným prouděním.
Výsledkem celého je pak motor s vysokým litrovým výkonem, položeným však svým maximem třeba kolem 8000ot a naprostou neochotou pracovat pod 3000ot.
Nepředpokládám, že by někdo implantoval Vanos či Vtec či jiný systém variabilního časování ventilů, aby se tohoto "neduhu" zbavil.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Zkus pohledat ve vedlejíším "chlívku" ... Stará řada / Zajímavé úpravy a vylepšení.
Konkrétně se jedná o Pájův a můj topic. Myslím, že tam jsou také zajímavé poznatky.
Motor 1800 kk
Lada 1800 i.
L.
PS:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=5001
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=5066
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=8439
a zde příspěvek od Páji z Pardubic:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=9335
Konkrétně se jedná o Pájův a můj topic. Myslím, že tam jsou také zajímavé poznatky.
Motor 1800 kk
Lada 1800 i.
L.
PS:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=5001
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=5066
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=8439
a zde příspěvek od Páji z Pardubic:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=9335
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- mušketýr
- Příspěvky: 1248
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Motor
Chci dát do 2102 motor 1.7 s bezkontaktem.
Tak mě zajímá jestli musim dát prsa a řemenici z motoru 1.2(?)1.5(?).Pokud ano,tak z čeho?Nebo musí být oboje použito z původního motoru tzn.1.5 bezkontakt?
Nevím totiž jak by se jinak seřídil předstih.
Jestě mě zajímá zda by tam nešel napáchat zapalovací modul s počítačem z 1.7i.Samozřejmě že to dělat nebudu a je to asi blbost,ale mě to zajímá zdali by to šlo.
M.S.
Tak mě zajímá jestli musim dát prsa a řemenici z motoru 1.2(?)1.5(?).Pokud ano,tak z čeho?Nebo musí být oboje použito z původního motoru tzn.1.5 bezkontakt?
Nevím totiž jak by se jinak seřídil předstih.
Jestě mě zajímá zda by tam nešel napáchat zapalovací modul s počítačem z 1.7i.Samozřejmě že to dělat nebudu a je to asi blbost,ale mě to zajímá zdali by to šlo.
M.S.
prsa a remenici muzes z kdejakyho karburatorovyho motoru. rysky jsou stejny
karburator + zapalovaci modul s elektronikou funguje. jen rj je porad zblaznena a sviti kontrolka (chybi ji snimac klapky, apod co je na vstrikovaci) mel jsem to tak v jednom aute asi mesic, v druhym asi tyden. jen to stejne jako komplet strikacka nedokazalo chodit s ostrou vackou. tedy dokazalo ale pod 2tis ot. to bylo uplne v haji. a kdyz jsem tehdy kazdej den stal v kolone, tak jsem musel drzet furt motor vytocenej. rj si neporadi s predstihem, bylo by ho potreba zvetsit, ale to uz je za jeji hranice. tam je treba chip, ale na spi nema smysl neco vymyslet. tak jsem posleze poridil bezkontakt
karburator + zapalovaci modul s elektronikou funguje. jen rj je porad zblaznena a sviti kontrolka (chybi ji snimac klapky, apod co je na vstrikovaci) mel jsem to tak v jednom aute asi mesic, v druhym asi tyden. jen to stejne jako komplet strikacka nedokazalo chodit s ostrou vackou. tedy dokazalo ale pod 2tis ot. to bylo uplne v haji. a kdyz jsem tehdy kazdej den stal v kolone, tak jsem musel drzet furt motor vytocenej. rj si neporadi s predstihem, bylo by ho potreba zvetsit, ale to uz je za jeji hranice. tam je treba chip, ale na spi nema smysl neco vymyslet. tak jsem posleze poridil bezkontakt
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
v miste kde jsou rysky je u 1.7 drzak na cidlo. mozna by to slo seridit spolu s ickovou remenici, ale lepsi je nasadit prsa i remenici ze staryho motoru
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
ja mam 1,7 na karbe s bezkontaktom a remenicu a prsia mam ickove... predstih mam nastaveny normalne-na ickovych prsiach je znacka HU...na remenici je miesto, kde su 2 zarezy vedla seba.toc motorom v smere otacania a druhy z tych dvojice zarezov, ktory pride na znacku HU signalizuje HU...takze prvy z dvojice zarezov je cca tych 5-10°...takze to nastav na ten 1. zarez...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Lada Rider
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
- Bydliště: Brno