Chladící soustava

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Máte nebo měli jste problémy s chlazením?

Ano,mám
16
26%
Ne, o chlazení nevím, že je
20
32%
Měl jsem problémy, už jsem vyřešil
26
42%
 
Celkem hlasů: 62

Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Saša píše:Bylo divné že pokud se autem jelo každý den , tak se nestrácela ani kapka .
To je zajímavý, to jsem ještě neslyšel že by někomu tekla když se motor netočí. Tím samozřejmě nechci říct, že si vymýšlíš, abys to špatně nepochopil.

Jinak o víkendu to vezu do Sadské.Tak po opravě poreferuji. :wink:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Mám stejné zkušenosti jako Saša. U obou aut jsem si tento stav vyvolal výměnou hadic. Jen jsem to řešil radikálněji přidáním zatěsňovacího přípravku do chladící kapaliny. Nicméně i přesto mi tu a tam na sedmě decentně zaslzí kolem plastových "téček" od plynu. Na kombajnu je všude sucho, tam plastových nátrubků není. Vůbec stání těmto strojům neprospívá, nelépe fungují když jsou často v pohybu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
petersv1
Příspěvky: 15
Registrován: stř dub 11, 2007 09:10

Příspěvek od petersv1 »

Také se podělím o zkušenost, ale asi neřeknu mnoho nového. Fridex se mi začal ztrácet přesně 8.8.09 a to byl poslední den mé záruky na vozidlo. Protože jsem ale do té doby nebyl nucen vozidlo důkladně technicky poznávat, myslel jsem si nesprávně, že tlustá hydraulická hadice pro posilovač řízení vedoucí za motorem pod radiátorem topení po přepážce motorového prostoru a kabiny, která byla naprasklá, byla taky mokrá, je toho příčinou. Úbytky kapaliny se zvyšovaly, ale nebyly nijak dramatické, cca 0,2 l / týden přičemž najedu cca 1700-2000 km/měsíčně. Když to shrnu, tak musím říci, že teprve za měsíc jsem přišel na to, že mám neustále mokrý plech přepážky pod topením, a že to vlastně teče odsud. Mezitím jsem marně sháněl v metráži tu hydraulickou hadici, která byla naprasklá ale s únikem samozčřejmě neměla nic společného. Masívnější únik kapaliny nastal na přelomu listopad/prosinec, kdy jsem musel dolít tak 0,5 l/200 km. to jsem již aplikoval i přípravek na utěsnění chladící soustavy a únik se zastavil. vydrželo to však jen tak 400-500 km. Aplikoval jsem ho tedy znovu se stejným výsledkem trvanlivosti. Dalším únikům jsem zabránil snížením tlaku v okruhu, povolením víčka nádržky. Tento stav ale vydržel ai 14 dnů. V půli ledna, kdy však začala i nefalšovaná zima, a kdy se únik zase objevil a se zvýšil na 1l/100 km jsem se rozhodl situaci řešit kontrolou radiátoru, s tím, že jsem si nový raději koupil předem. 27.1. jsem se k akci odhodlal v teplé garáži. Práce to byla hnusná-jak již zde i jinde popisováno, za 1,5 hodiny jsem držel radiátor v ruce. Nejvíc mě potrápila jedna ze 2 matek "desítek" držící plastovohadrový kryt naspodu-ta matka se špatným přístupem nešla povolit protože závit na trnu byl nějaký pochroumaný. A proč to vše píši? Protože mě samozřejmě zajímalo, kde ten radiátor teče a o tom tady nikdo zatím v detailu nepsal (nebo jsem to aspoň nenašel). Když jsem se chystal povolit na radiátoru tenkou odvzdušňovací hadičku vedoucí do vyrovnávací nádržky, tato upadla od radiátoru sama včetně trnu na kterém byla nasazena!! veškerý únik kapaliny byl tedy způsoben naprasklým trnem uchycení této hadičky k radiátoru!!! Byla tam vidět i cestička. Pro kontrolu jsem radiátor natlakoval a otvor po trnu utěsnil a nebyl žádný únik. V tomto případě je otázka, zda by se systém obešel bez odvzdušňování radiátoru zalitím otvoru po trnu v radátoru. Protože vyhodit 1850 Kč za radiátor jen kvůli tomuto se mi zdá neadekvátní. Raději jsem to ale nezkoušel a nasadil radiátor nový, protože když si představím, že bych tu práci dělal znovu, raději nemyslet.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

petersv1 píše:veškerý únik kapaliny byl tedy způsoben naprasklým trnem uchycení této hadičky k radiátoru
Tak to Ti nezávidím, já radiátor dělal několikrát a to nemám ani tu hadraulickou hadici na posilovač.Byl to vojeb. A když už jsem namontoval radiátor z jinýho povozu a utáhl právě tuhle hadičku tak jsem to utáhl moc a trn (nátrubek) mi taky rupnul.Je tenkej a křehkej.Tak jsem si to zase zopakoval. :rip:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

petrsv1: Jakej máš rok výroby a motor?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
petersv1
Příspěvky: 15
Registrován: stř dub 11, 2007 09:10

Příspěvek od petersv1 »

for zelvotron - r.v.2006, 1,6, 8 ventil (koupeno a do provozu ale až 8.8.2007)
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od tavri »

6 a půl roku se mi jakékoli úniky kapaliny úspěšně výhýbaly a teď mi asi 2 týdny nenápadně zdrhá fridex. Čůrky byly patrné ve spoji od horní tlusté hadice do chladiče, tak jsem ráno dal novou českou sponku a pořádně ji dotáhnul.
Přístup nic moc, musela ven baterka a vycvaknout dekl vzduchového filtru.
Po zkušebním zahřátí motoru až do sepnutí ventilátoru kolem sponky nic neteklo, zato stoupala pára někde poblíž, z míst uvnitř chladiče, konkrétní místo kvůli deklu ventilátoru je neznámé. Sundal jsem masku, abych místo ohlédl z druhé strany a tam nebylo nic vidět.
Je v háji chladič nebo to mohl být zbytek mokra/vlhkosti..?
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

tavri píše:6 a půl roku se mi jakékoli úniky kapaliny úspěšně výhýbaly
Toho bych se chtěl dožít. Takovou dobu se mi jen neztrácela voda v traktoru.
tavri píše:Je v háji chladič nebo to mohl být zbytek mokra/vlhkosti
No kdyby bylo lepší počasí tak bych doporučil ten chladič lehce natlakovat za pomocí tý duše z jízdního kola, jak tu psal myslím PetrHC. ponořit do vody a když bude někde bublat je chladič děravej. :wink:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
Stanley__001x
Příspěvky: 370
Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Stanley__001x »

Jestli to páří zahřatý delší dobu (víc jak deset minut) a je ta pára nasládlá (fridex) bude hotovo. Jen mne přijde divný že by se z ničeho nic chladič rozechcal v trubkách, mne se to stalo jednou, ale to byl nový- výrobní vada. Další dva chladiče tekly v přírubě. Možná nějaký kamínek z posypových materiálů, jinak si to neumím vysvětlit.
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

tavri píše:Je v háji chladič nebo to mohl být zbytek mokra/vlhkosti..?
Pokud ti tekl spoj na hadici , mohla voda navzlínat mezi voštiny chladiče a té trvá hodně dlouho než se všechna odtamtud vypaří . Hlavně pokud se z autem nejelo , a jen se nechalo ohřát .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Mizí fridex ZÁHADA zřejmě ODHALENA

Příspěvek od plavec »

pan Nedbal se podíval do motoru a zjistil, že A) Hlava válců je zkroucená B) Těsnění pod sáním bylo v háji a tak to teklo do spalovacího prostoru.. C) dva válce byly plný vody :?
Hlavu "líznou" v Praze a tlakovat to nebudou. Jsem mile překvapen že za půl dne už mi volal, že to má rozebraný. :) Jestli to půjde takle pěkně, tak o víkendu vyrazím na rodinný výlet na Orlík. :D
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od tavri »

Saša měl pravdu. Zbytečná panika kvůli jedné povolené sponce. :-) Nic už nemizí a nic nepáří.

plavec: napiš jak jsi dopadl ;-) držím palce
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

tavri píše:plavec: napiš jak jsi dopadl
zítra povoz převezmu, už od čtvrtka je opraveno. v Praze nechal pan Nedbal "slíznout" hlavu , dal nový těsnění pod hlavou, nový těsnění pod sání, nějakou hadici (teď si nepamatuju jakou) vyměnil mi rovnou kroužek výfuku a seřídil světla.Zabrousil ventily.Doporučil mi jet prvních cca 100km na benzín.
Jen jsem trochu nedůvěřivej v ten muj motor, když už má za sebou takovej zásah.Věřím že oprava byla udělána dobře, ale přecijen když už se do toho motoru lezlo dvakrát (za mě).... Jednou na chodníku a podruhý v Sadské. :|
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Úniky vody až doteď žádné, ale tenhle týden odešlo plastový Téčko pod radiátorem topení, takže tam byl vodotrysk a zas jsem měnil, naštěstí jsem jej měl doma. Prasklo přesně v tom spoji. :|
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
Chester
Příspěvky: 849
Registrován: čtv dub 24, 2008 12:19
Bydliště: Chotěboř

chlazení

Příspěvek od Chester »

Už od doby co sme auto pořídili, se motor při běžný jízdě neohřeje na víc jak cca 75-80°C, ale při stání v koloně teplota roste až do doby než se pustí sahara. Setkal se s tím někdo? Je jiná možnost než že by to byl termostat?
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“