AUDI A4 2,5TDi quatro - cukání při zátěží

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Štěpán

AUDI A4 2,5TDi quatro - cukání při zátěží

Příspěvek od Štěpán »

Jak to začalo?!

23. prosince před vánocmi přijel na pár dní synovec z Itálie s autem AUDI A4 2,5TDi Quatro - 132kW r.v. 2002. V nádrží měl jen pár litrů nafty ( cca 6l ). S autem se zajelo na benzínku a omylem se místo " Nafta Verva " se natakovalo 60l benzínu " Verva 100 ". Aniž by se na něco přišlo, tak se po zaplacení u pokladny nastartovalo, objela se benzínka, kruháč a motor chcípnul a už se nenastartoval ( v podstatě se spotřebovala nafta v palivově soustavě a palivovem filtru ) Auto se posléze odtáhlo cca 500m před panelák a začalo se s odsáváním nádrže. Podávacím čerpadlem se odsálo přes 65l paliva ( dokuď nádrž nebyla prázdna - zjištěno po oddeklování víka, kde je podávací palivové čerpadlo ). Zpět se do nádrže nalilo cca 6l nafty a propláchlo se potrubí od nádrže k palivovému filtru, palivovej filtr a potrubí k vysokotlakému čerpadlu. Po cca 7 delších startovacích pokusech motor naskočil a prvních cca 20 vteřin pracoval nepravidelně a měl tvrdý chod ( traktorovej zvuk ). Následně se zajelo na benzínku a tentokrát jsme natankovali naftu do plna - zase asi 60l. S autem se o pár dní pozdějí jelo do Prahy a zpátky, potom ještě pár kilometru kolem komína ( v naprostem pořádku ). Celkem se najelo cca 350km než se začal projevovat problém.
Synovec cestou do Itálie ( někde u Č. Budějovic ) mi zavolal, že když jede do kopce, nebo chce předjíždět, tak mu cuká auto. Že při klidné jízdě, s lehkým plynem se auto chová naprosto v pořádku.

Teď se tady na fóru ptám, co by to mohlo být? Přidřený vysokotlaký čerpadlo vylučuju z toho důvodu, že jakmile to nasálo benzín, tak to chcíplo, takže s benzínem ani nepracoval, takže se ani nemohl přidřít. Jedině, co mě napadá, že by se mohlo přidřít podávací čerpadlo v nádrží, nebo se naleptat od benzínu pryžové nebo plastové díly v palivové soustavě, případně přicpat palivový filtr.

Tak raďte kluci... :D
Přílohy
2.5 TDi V6 - 132kW.jpg
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Filtry se měly vyměnit jako první, vždy v tom zůstane benzín a to pak může přidřít vstřikovací trysky. Tyhle auta jsou na benzín celkem náchylný. Kdyby to byl atmosférák, tak to nebude taková tragédie.
Počti si tady: http://www.mercedes-classic.cz/phorum/v ... 10&t=15005
jedné paní se povedlo do dehtové oktávky natankovat benzín a měla to za 70 tisíc.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Na to leptání bych si nevsadil ... na čerpadlo už spíš, ale taky by mělo něco vydržet ...

Ale filtry určitě, nevím co udělá nafta smíchaná s benzínem, benzín je docela silný rozpouštědlo, takže se mohly uvolnit usazeniny a filtry přicpat.

A co nějaký čidla - benzín hoří s jinou teplotou než nafta, vůbec nevím jak to je uspořádaný u nafťáků, ale ... naopak nalít do benzíňáku naftu, tak lambda z toho asi nemá moc radost ...

Jen hádám ;)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Jak říká Jelen, chtělo to hned vyměnit ten palivák. Teď už může bejt docela pozdě. Na druhou stranu to třeba s tim benzínem nesouvisí a něco odešlo. Chtělo by to napíchnout na VAG a pak by se vidělo víc. Mám ho doma, ale zrovna se směrem na Boleslav nechystám. Zkus se svěřit na dieselpower.cz, je tam dost chytrejch hlav a podobný závady(vlastně všechny) se tam řešej furt. Pro začátek vyměň palivák a kup nějaký aditivum do nafty, co pomáhá zlepšit mazací schopnosti nafty. Možná se fakt něco přidřelo v čerpadle.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Já už nic kupovat nebudu. :D Synovec si s tím autem odjel do Itálie už 30. prosince.
Palivovej filtr se propláchl naftou, takže pokuď tam něco zbylo, tak jen pár mililitru a smíchaný s naftou by čerpadlu na těch pár minut běhu na volnoběh nemělo nic udělat. Spíše mě napadlo, jestli usazeniny v nádrží se neuvolnili při proplachu benzínem a to se pak projevilo na přicpaném palivovém filtru.

Edit:
Ještě jedna věc. S takhle cukajícím autem synovec nakonec dojel do cíle, ale říkal, že když někde v Itálii natankoval naftu, tak se to celé malinko zlepšilo.
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Tak sem to taky myslel, že se přicpal. Takže to řešíš jentak ze zvědavosti a nic s tim stejně dělat nebudeš?
VAZ 1800kk na prvočinitele
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Pája píše:Tak sem to taky myslel, že se přicpal. Takže to řešíš jentak ze zvědavosti a nic s tim stejně dělat nebudeš?
No, spíš jsem pro něj něco jako přítel na telefonu... ( repektivě na ICQ ) :D
Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“