Teplotni cidlo.
Moderátor: Moderátoři
Teplotni cidlo.
Jezdim Medvedem uz pres rok a nikdy jsem si niceho podezreleho v chlazeni nevsiml, ani v lete. Ale ted pri zimnich radovankach jsme s ITym prisli na to, ze nejek blbe funguje teplotni cidlo.
Stav veci: pri jizde s malym prisunem vzuchu (drift aspol) se rucicka teplomeru splha neudrzitelne vzhuru a pred koncem zlene zony zacina vrit chladici kapalina. Vetrak nespina.
Pri odpojeni stavy od cidla sepne vetrak a jede jak ma (furt), pri zapojeni cidla zas nic.
Vadne cidlo?
Stav veci: pri jizde s malym prisunem vzuchu (drift aspol) se rucicka teplomeru splha neudrzitelne vzhuru a pred koncem zlene zony zacina vrit chladici kapalina. Vetrak nespina.
Pri odpojeni stavy od cidla sepne vetrak a jede jak ma (furt), pri zapojeni cidla zas nic.
Vadne cidlo?
Naposledy upravil(a) asterix dne čtv led 01, 1970 01:00, celkem upraveno 1 x.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10589
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Lada 21044i.
Tipoval bych na vadné čidlo teploty chladicí kapaliny (ten blbeček na výstupu vody z hlavy). L.
Tipoval bych na vadné čidlo teploty chladicí kapaliny (ten blbeček na výstupu vody z hlavy). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
U 21044i jsou tři (3) teplotní snímače . První je na hlavě - a je pro ukazatel teploty v tachometru . Druhé je v dílu přišroubovaném k hlavě (vedou odtud hadice) a to je pro ŘJ , ta spíná větrák při cca 102°C . Třetí není snímač ale spínač - ten se nachází v chladiči dole . Ten spíná větrák bez ohledu na ŘJ při teplotě cca 95 - 97°C .
Všimnul jsem si ale že né všechny 044i ho mají . (to v chladiči).
Pokud máte netěsnou chladící soustavu , tak voda může začít vřít i při teplotách pod 100°C a tím pádem větrák ŘJ nesepne .
Všimnul jsem si ale že né všechny 044i ho mají . (to v chladiči).
Pokud máte netěsnou chladící soustavu , tak voda může začít vřít i při teplotách pod 100°C a tím pádem větrák ŘJ nesepne .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Cidlo v chladici neni.
Netesnosti tam drobne jiste budou (jsou), ale dle mych zkusenosti to na drobne netesnosti moc nehraje (muzu se mylit). Kazdopadne rucicka na budiku se dostane az na hranici zelene/cervene pole a ventilator nic. Pri normalni jizde byva lehce pred polovinou (asterix upresni). Rekl bych, ze ventilator ma sepnout jeste v zelenem poli, tak ve 2/3 - 3/4 budiku. Nebo je to u tehle stroju jinak?
Jak je to cidlo zapojeno? Nemuze u nej byt problem treba s ukostrenim?
Cidlo mozna doma druhe vyhrabu, zkusime vymenit. K te vymene otazka - na studenem motoru, je hladina kapaliny u cidla? Tedy je nutne odpoustet kapalinu? Resp. je nadeje, ze to nutne nebude?
Netesnosti tam drobne jiste budou (jsou), ale dle mych zkusenosti to na drobne netesnosti moc nehraje (muzu se mylit). Kazdopadne rucicka na budiku se dostane az na hranici zelene/cervene pole a ventilator nic. Pri normalni jizde byva lehce pred polovinou (asterix upresni). Rekl bych, ze ventilator ma sepnout jeste v zelenem poli, tak ve 2/3 - 3/4 budiku. Nebo je to u tehle stroju jinak?
Jak je to cidlo zapojeno? Nemuze u nej byt problem treba s ukostrenim?
Cidlo mozna doma druhe vyhrabu, zkusime vymenit. K te vymene otazka - na studenem motoru, je hladina kapaliny u cidla? Tedy je nutne odpoustet kapalinu? Resp. je nadeje, ze to nutne nebude?
VAZ 2104 1.3 1989
Taky bych měl otázku, když se to nakouslo - kde se vám u 21044i drží při jízdě ručka teploměru ? U mě ručka vpořádku rychle vyleze na začátek zeleného pole, ale hned poté začne spínat ventilátor a drží teplotu opravdu pořád na začátku pole. V půlce zeleného jsem ji snad ještě neměl, ani při naloženém autě a dečkou na chladiči. Nechci to celé rozvrtávat, když je to možná normální, jako zas lepší než kdyby to vařilo, ale taky mi to nepřijde ideálka :/
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Čidlo (snímač) teploty vody pro ŘJ je zapojeno dvouvodičově přímo do ŘJ . Tam by s kostrou problém neměl bejt , ale není to vyloučeno . Pokud je po ruce jiné skuste ho vyměnit . Vody za tu chvilku neuteče ani deci . Za studena je v chladícím systému dokonce podtlak .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
ok. diky za info.Saša píše:Čidlo (snímač) teploty vody pro ŘJ je zapojeno dvouvodičově přímo do ŘJ . Tam by s kostrou problém neměl bejt , ale není to vyloučeno . Pokud je po ruce jiné skuste ho vyměnit . Vody za tu chvilku neuteče ani deci . Za studena je v chladícím systému dokonce podtlak .
da se cidlo nejak promerit? pri jake teplote jaky odbor ci neco v tomto duchu.
VAZ 2104 1.3 1989
Proměřit se dá pomocí ohmetru . "teď" při teplotách 0- -5°C by mnělo mít hodnotu 9.5-12 kOhm . Při 90 je to cca 240 Ohm . Tabulka je jinak na straně 177 v servisním návodu .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Udělejte si tohle . Pak si všimnete problému ihned . http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=110818#110818
Někde v polovině .
Někde v polovině .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Taky mám Ičko.....Do zeleného mi to vylezlo až když jsem dal před chladič lepenku a Sahara nezpíná vůbec.....Čidlo na chladiči nemám. Termostat?
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
nevidel jsem ho v zadny strikacce. resp. v zadne nebylo zapojeny. musel to byt nejakej bastl. elektrika pro to natazena neniSaša píše: Třetí není snímač ale spínač - ten se nachází v chladiči dole . Ten spíná větrák bez ohledu na ŘJ při teplotě cca 95 - 97°C .
Všimnul jsem si ale že né všechny 044i ho mají . (to v chladiči).
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Tím bych si jist nebyl . V servisní dokumentaci je to jasně nakresleno na straně 120 . a u mé 044i (Muzea Koroze) je to tak zapojeno . Spínač v chladiči je paralelně přiřazen k relé které spíná ŘJ .Maysner píše:nevidel jsem ho v zadny strikacce. resp. v zadne nebylo zapojeny. musel to byt nejakej bastl. elektrika pro to natazena neni
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!