Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Jan Vašák
Příspěvky: 46
Registrován: ned čer 13, 2004 22:53
Bydliště: Sudoměřice

Příspěvek od Jan Vašák »

Tak kostření jsem zkontroloval, vyčistil a úspěch žádný. Pokles napětí trvá, ale ještě zkusím zkontrolovat kostření pod palubkou. To čidlo detonací zkusím zkontrolovat, ale nevím jak a ani jak funguje. No prostě v zimě mám fakt smůlu. Před rokem ventilátor topení a teď tohle.
Ještě mě napadlo nějaké relé, které má vliv na startování, ale to se fakt v téhle zimě nehledá dobře. Prostě nevím.
Jan Vašák
Erik
Příspěvky: 398
Registrován: stř čer 02, 2004 08:12
Bydliště: Třebenice

Příspěvek od Erik »

To čidlo detonací snímá "výbuchy" v motoru a díky tomu pak je pak hýbáno s předstihem. Nevím, zda jde nějak zkontrolovat, chtělo by to, aby Ti někdo z auta vymontoval svoje funkční a ty jsi ho vyzkoušel na svém autě. Je nasunuté na šroubu, který kouká z bloku motoru směrem dopředu (k chladiči) a je to zajištěno matkou.
Mimochodem to nízké napětí mi to ukazovalo také, ale to bylo kvůli tomu, jak jsem hodně startoval a ono to nechytalo.
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

To čidlo detonací chyba 0327 mě to taky hlásí pořád ale běh motoru jinak normální. Umístění jak píše Erik, ale u 16V je tam hodně blbej přístup, kvůli sacímu potrubí. Prostrčit ruku okolo sacího potrubí 3. válce a víceméně nahmatat, je těsně pod hlavou na bloku zhruba uprostřed. Lepší je na to jít zespodu, ovšem za cenu sundavání plechu pod motorem.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Jan Vašák píše:No prostě v zimě mám fakt smůlu. Před rokem ventilátor topení a teď tohle.
To teda jo. :(
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Erik píše: To čidlo detonací snímá "výbuchy" v motoru a díky tomu pak je pak hýbáno s předstihem. Nevím, zda jde nějak zkontrolovat, chtělo by to, aby Ti někdo z auta vymontoval svoje ...
"Výměnkaření" považuji za jeden z nejhorších způsobů hledání závad .
Čidlo detonací - dále ČD a čidlo nerovné dráhy (GEO)
Toto čidlo je v podstatě krystalový mikrofon, jehož signál ŘJ vyhodnocuje pomocí t.zv. okénkového diskriminátoru . Laicky řečeno je-li hluk motoru ve "zdravých mezích" neděje se nic. Překročí-li hluk motoru určitou mez (detonace) ubírá ŘJ předstih. Pokud ŘJ zjistí slabý signál (pod mezí normálního hluku) je hlášena chyba čidla Je - li hluk trvale vysoký (uvolněné čidlo se klepe) je rovněž hlášena chyba. Proto jediný správný diagnostický postup je měřit ,zda se signál ČD pohybuje ve "zdravých mezích". Mimo jiné to umí SW ICD . Prohlédněte si přiloženou tabulku . Oblasti prudké akcelerace jsou podbarveny žlutě .
Dodoatek : ČD spolupracuje s dalším čidlem t.zv GEO neboli snimačem nerovné cesty (pracuje na stejném principu) a to proto, že otřesy od vozovky leží ve stejném frekvenčním pásmu jako detonace motoru . Jeho činnost na nerovné vozovce blokuje činnost ČD (montováno až na vozech od Euro3 ) . Obě čidla jsou prakticky neopravitelná ,ale častou závadou je svod (špatná izolace přívodů - jde o vysokoimpedanční čidla) nebo jejich uvolnění (zejména ČD musí být přitaženo správným momentem 20 - 27 Nm)
P.S. Dejte prosím do FAQ- Čidla ...
Přílohy
Deton.xls
(23.5 KiB) Staženo 359 x
Naposledy upravil(a) Petr HC dne sob led 09, 2010 14:10, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Petr HC píše:"Výměnkaření" považuji za jeden z nejhorších způsobů hledání závad
Nojo ale není li zbytí v domácích podmínkách.. :| Zvlášť, když nemáme možnost diagnostiky.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

plavec píše:
Petr HC píše:"Výměnkaření" považuji za jeden z nejhorších způsobů hledání závad
Nojo ale není li zbytí v domácích podmínkách.. :| Zvlášť, když nemáme možnost diagnostiky.
Pokud přesně víš, co si v takovém případě můžeš dovolit - prosím , ale třeba v případě " výměnkaření" lambda sondy je vysoká pravděpodobnost, že zničíš i tu vypůjčenou .
P.S. Ještě dávám dodatek k předešlému příspěvku.
Erik
Příspěvky: 398
Registrován: stř čer 02, 2004 08:12
Bydliště: Třebenice

Příspěvek od Erik »

Petr HC píše:
plavec píše:
Petr HC píše:"Výměnkaření" považuji za jeden z nejhorších způsobů hledání závad
Nojo ale není li zbytí v domácích podmínkách.. :| Zvlášť, když nemáme možnost diagnostiky.
Pokud přesně víš, co si v takovém případě můžeš dovolit - prosím , ale třeba v případě " výměnkaření" lambda sondy je vysoká pravděpodobnost, že zničíš i tu vypůjčenou .
P.S. Ještě dávám dodatek k předešlému příspěvku.
Petře, nevzpomínám si, že bych Honzovi Vašákovi radil, aby měnil lambda sondu. Nezlob se na mě, ale co může pokazit výměnou čidla detonací? Mohl by jsi mi to prosím osvětlit?????
Děkuju. Erik
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Erik píše: Petře, nevzpomínám si, že bych Honzovi Vašákovi radil, aby měnil lambda sondu. Nezlob se na mě, ale co může pokazit výměnou čidla detonací? Mohl by jsi mi to prosím osvětlit?????
Děkuju. Erik
Příspěvek jsem uvedl slovy "pokud přesně víš..." - tedy šlo o podmiňovací větu . O tom, že bys někomu konkrétnímu radil měnit LS nepadlo ani slovo. Měl jsem tento problém na mysli zcela obecně a vůbec jsem si nepřipustil, že by to někdo - obzvlášť Ty , kterého v žádném případě nepovažuji za laika ,vztahoval na sebe . Když ale čtu řadu příspěvků zde na fóru ,tak se mi zdá ,že spousta přispivatelů by bez takovýchto upozornění klidně vyměnila třeba ŘJ Bosch za ŘJ Janvar samozřejmě s fatálními následky (toto ber jako extrém). Jsou tu i tazatelé, kteří mají problém se spínáním žárovky proti živému vodiči (úmyslně neříkám proti +) nebo proti kostře . I s takovými musíme počítat a pokud možno jim poradit .
Erik
Příspěvky: 398
Registrován: stř čer 02, 2004 08:12
Bydliště: Třebenice

Příspěvek od Erik »

Upřímně řečeno, co se odborných znalostí týče, myslím, že Ti nesahám ani po kotníky. Ale nediv se, že jsem se ozval, když si na můj příspěvek o výměně čidla detonací na zkoušku napsal, že výměnkaření považuješ za nejhorší .... Souhlasím s Tebou, že je určitě lepší diagnostika, ale v tomto případě snad opravdu není co pokazit. O lambdě bych to nenapsal. :D
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Jan Vašák
Příspěvky: 46
Registrován: ned čer 13, 2004 22:53
Bydliště: Sudoměřice

Příspěvek od Jan Vašák »

Tak další hrůzy. Dnes ráno po asi půlhodinovém dělání tunelu ve sněhu, abych vůbec vyjel, mi auto začalo asi po 5ti km ject na 2 válce, což ukazovala i diagnostika (to se moc hodí, zvlášť když i hluchý by to poznal) no a po výměně modulu zapalování za starý a špatný to při normální jízdě zmizelo. V nízkých otáčkách sice pořád pálí blbě na druhém válci, ale ject se s tím dá. No a tak se vydám do Prahy a koupím jiný - už druhý. No a aby toho nebylo málo, "nový" modul je starý rok a účtenka nikde.
Jan Vašák
Jan Vašák
Příspěvky: 46
Registrován: ned čer 13, 2004 22:53
Bydliště: Sudoměřice

Příspěvek od Jan Vašák »

A ještě musím napsat, že na 2 válce s v tomhle sněhu jede opravdu úžasně.
Jan Vašák
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Jan Vašák píše:A ještě musím napsat, že na 2 válce s v tomhle sněhu jede opravdu úžasně.
Pokud jede na 2 válce proto, že nejdou vstřiky (dá se otestovat ICD), máš štěstí . Pokud je to proto, že 2 svíčky nepálí , vezmi si ssebou "dlouhé" peníze na nový katalyzátor .
Jan Vašák
Příspěvky: 46
Registrován: ned čer 13, 2004 22:53
Bydliště: Sudoměřice

Příspěvek od Jan Vašák »

Tak jsem navštívil hlavní město, modul je v záruce vyměněn a jede to normálně a i na plyn bez vynechávání. Studený start zkusím až večer, ať to pořádně vychladne. Třeba budu mít štěstí. S tím katalyzátorem nevím, ale loni jsem měl prakticky stejný problém, kvůli chodu na dva válce a trvalo to mnohem déle (proto jsem ho tehdy měnil) a technickou jsem letos na jaře v pohodě prošel. Je možné, že ŘJ při závadě v pálení svíček odpojuje vstřiky? Ale stejně po 200 tisících asi není žádný katalyzáror 100%. A technickou ještě rok a půl mám.
Jan Vašák
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Jan Vašák píše: Je možné, že ŘJ při závadě v pálení svíček odpojuje vstřiky?
To Ti s jistotou nepovím . Je možné že ano, poněvadž čidlo detonací zřejmě zjistí i nepálící válec . Viz tabulku deton.xls několik příspěvků zpět .
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“