Martinova samovolně konvergující nulajednička

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Martinova samovolně konvergující nulajednička

Příspěvek od MartasBrno »

Ahoj, no, jak to říct, můj zdravý, svěží VAZ změnil vlastnosti. Z neznámých důvodů se mi změnila poloha "rovně" na volantu na jeho obvodu o cca 2 - 4 cm doprava, přičemž nevzpomínám si že bych s tím do něčeho rumpnul nebo něja nelidsky někam najel. Gumy OK, Tlaky též, vzhledově je OK reps. stejně jako dřív vše, kam jen mé oko pod auto namířené dohlédne. Když zaberu za kola, levé je tiché a bez vůle, pravé možná trochu ťuká když do něj buším či kopu. Řídicí tyče pevné, na ohmat či snahu zahýbat je to furt stejné.
Přitom při jízdě nic necítím, není problém, jede to kdy chci a kam chci, dokonce i jak chci (téměř).

Svisláky?
Naposledy upravil(a) MartasBrno dne ned dub 10, 2011 21:51, celkem upraveno 4 x.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Svisláky nebo možná ještě spíš krajní čep na řízení. Novej stojí do 150kč, výměna je za trest, ale jde to ... při té příležitosti koupit na objímku rovnou nové šrouby, alespoň pevnost 8.8, pokud se nechceš zabít ...

Obvykle když za ten krajní čep drapneš, bývá to dost cítit.
Horní svisláky jsou sranda, chytneš kolo za vršek a zalomcuješ, nesmí to bouchat.
Spodní svisláky se kontrolují blbě, musí se nadzvednout auto a lomcovat s kolem a koukat, co dělá čep - neměl by lítat trhaně, moc volně.

Pozor na vůli ložiska, předpokládám, že je ok.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

MartasBrno píše:Z neznámých důvodů se mi změnila poloha "rovně" na volantu na jeho obvodu o cca 2 - 4 cm doprava
Tady tento jev pozoruju 2x do roka. Pokaždé po výměně pnaumatik z letích na zimní a naopak. Na zimu se mi to vyhne bokem, na léto se to vrátí zpátky. Čím to je ale u tebe, netuším.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Ivo píše:
MartasBrno píše:Z neznámých důvodů se mi změnila poloha "rovně" na volantu na jeho obvodu o cca 2 - 4 cm doprava
Tady tento jev pozoruju 2x do roka. Pokaždé po výměně pnaumatik z letích na zimní a naopak. Na zimu se mi to vyhne bokem, na léto se to vrátí zpátky. Čím to je ale u tebe, netuším.

Ivo!!! Já myslím že víš!!! Jsem to ale dobrá trubka, je to přece...




...Přezutím na zimní. :shock:

Proč to ale dělá nevím. Doháje, přitom všechny gumy jsou symetrický a kola v pořádku. Nemám nic sjetého nějak blbě, navíc měnil jsem jen zadní pár slušně ojetých sliků OR21 za slušně zajeté krisalpy.
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Takže, jestli to chápu, tak už víš, proč se to stalo, ale stejně jako já, nechápeš proč se to děje :lol: .
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Podobnej jev jsem pozoroval u naší Vectry, i když vůbec nechápu proč, když zimní kola mají naprosto stejný rozměry jako letní. Podle mě jediná možnost je rozdílný nahuštění.
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Tohle se mi taky párkrát stalo, nejen na Ladě. Pneu stejné, stejně nahuštěné, stejně sjeté.
Až prohozením třeba přední x zadní, jsem se ujistil, že problém není jinde.

Asi nezbývá, než to prohlásit za "normální".
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

hele a nemuže to byt tim že máte špatně seřizenou převodovku řizení a mate na každou stranu jinej rejd ::---> a když změnite obuti, tak se to projeví??
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Ivo, přesně tak. :lol: :cry: (je tu smajík který pláče smíchy, resp. neví zda má plakat nebo se smát? )
Nemo, skutečně dojde k tomu že to bude prohlášeno za normální. Předtím ale možná zkusím prohodit kola.
Yellow01, Nahuštění je stejný, resp. do pěti setin co ukáže velkej manometr na pumpě nebo malej můj.
Little Red Riding Hood, no, já měnil obutí jen vzadu. Jestli je to ale příčina u ostatních... to nevím... Každopádně rejd jsem snad nikdy nekontroloval a auto jelo na letních rovně právě když sem chtěl aby jelo rovně. To co ale píšeš by snad při jízdě rovně bylo způsobený špatně udělanou (byť ve výsledku správnou) sbíhavostí, kdy se seřídí prasácky jen jednou objímkou na jedné straně... Pak by se změnila i poloha "rovně".
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Mě přijde, že se mi po přezutí změní právě i sbíhavost ... jev sleduji již několik let, a pořád si to nedokážu vyvrátit ... :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Nemůže na to mít vliv to, že jedna pneumatika je starší nebo z jinné šarže ( jiné složení gumy ), než ta druhá? :roll:
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Štěpán Getsko píše:Nemůže na to mít vliv to, že jedna pneumatika je starší nebo z jinné šarže ( jiné složení gumy ), než ta druhá? :roll:
Tohle vysvětlení se samosebu přímo nabízí, ale faktem je, že já se s tím setkal několikrát na dodávce (předohrab), ohledně toho pocitu změněné sbíhavosti i na Žígovi, a vždycky byly gumy ve všem shodné, včetně tlaku.
Paradoxně na léto mám Mišelinky jedna je Japonská a druhá Anglická, liší se barevným značením, nepatrně barvou, stejný rok výroby, vzorek samozřejmě shodný, a chovají se naprosto korektně.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

U mě stejné, koukal jsem na to, neliší se.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Ivo píše:Takže, jestli to chápu, tak už víš, proč se to stalo, ale stejně jako já, nechápeš proč se to děje :lol: .
Tak a je to tady, přišla chvíle pravdy a verejného pranýřování.
Našel jsem příčinu, která byla v zárodku poněkud málo patrná... Chyba byla... (No, když je levý kolo hooorký a černý, přitom pravý kolo vlažný a čistý) samozřejmě v brzdě a poněkud se dnes zdramatizovala, posledních 15km přes město to bylo opravdu nepříjemné. Neodbržďuje mi vnitřní váleček levého kola, toť vsjo.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Mám jednu otázku, snad se někdo ozvete...
V případě zatuhnutí předních válečků se kloníte k výměně za nové, nebo se můžu spokojit s vyčištěním pracovních ploch? Mám brzdu sundanou a rozhýbávání mi moc nejde, oba válečky byly pod popraskanými prachovkami docela jetý, tzn. koroze prvních mm válečku. Zítra vytlačím pístky a zkouknu povrchy.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“