Motor
Moderátor: Moderátoři
No dyt po rovine 5q 120 - 130, prudky kopec, podradit na 3. kvalt, vyletet to "jako vitr" nahore 5q a jedem dal, jake pak s tim srani. u 1.3 je trojka uzasny kvalt. da se s nim rozjet a jet az za tech 120. zbyle rychlosti jsou zbytecne
take mam kamarada, ktery investoval snad 10 000 do 5q do uzovky 105, kde na obou napravach nebyla jedna pneu stejne, hustil to na 4 atmosfery (to sem radsi ustoupil dale od vozu) a nemelo to posilovac brzd. Tvrdil, ze po dalnici to vali 150. Nevim no, to auto mi prislo nebezpecne uz kdyz stalo, natoz kdyz jelo.
Takhle se v tom vezem ukazkove z km do hulina. Rozjezd z kraje KM, heen vole heen, lup tam 5. rychlost. Lezeje na zadnim sedadle vidim, ze v momente razeni 5. rychlosti mijime elektro rozvodnu, ktera je tak 200 metru pred hulinem. Uzasne. Otacime to v huline a jedem zpet. Opet pololezim na zadnim sedadle. Skochlte celkem pekne vrni, tvari se na 5. rychlost (rozjizdeli sme to z pulky hulina, takze tam sle tak v puli cesty hulin -km) spokojene, podle zvuku jedem tak 100 km/h. Tak pravim:"Ale jo, musim uznat, ze to je celkem na pohodu, asi se to chtelo zahrat". Naces se prudce posadim a hledim na nevidan. Predjizdel nas Trabant s dedulou za volantem "Jaromire, nas bere Trabant!" Jaromir zaramploval s saltrpakou, skochtle zakvilela a Trabant zmizel v dali. Inu nejeli sme 100. Nejeli sme ani 90. Ani 80...
Skochtli nakonec zlikvidoval Maysner s Tommelem Nutno dodat, ze mela odjeto more km, snad mela i druhy motor. Dojela pry i do Mnichova .
take mam kamarada, ktery investoval snad 10 000 do 5q do uzovky 105, kde na obou napravach nebyla jedna pneu stejne, hustil to na 4 atmosfery (to sem radsi ustoupil dale od vozu) a nemelo to posilovac brzd. Tvrdil, ze po dalnici to vali 150. Nevim no, to auto mi prislo nebezpecne uz kdyz stalo, natoz kdyz jelo.
Takhle se v tom vezem ukazkove z km do hulina. Rozjezd z kraje KM, heen vole heen, lup tam 5. rychlost. Lezeje na zadnim sedadle vidim, ze v momente razeni 5. rychlosti mijime elektro rozvodnu, ktera je tak 200 metru pred hulinem. Uzasne. Otacime to v huline a jedem zpet. Opet pololezim na zadnim sedadle. Skochlte celkem pekne vrni, tvari se na 5. rychlost (rozjizdeli sme to z pulky hulina, takze tam sle tak v puli cesty hulin -km) spokojene, podle zvuku jedem tak 100 km/h. Tak pravim:"Ale jo, musim uznat, ze to je celkem na pohodu, asi se to chtelo zahrat". Naces se prudce posadim a hledim na nevidan. Predjizdel nas Trabant s dedulou za volantem "Jaromire, nas bere Trabant!" Jaromir zaramploval s saltrpakou, skochtle zakvilela a Trabant zmizel v dali. Inu nejeli sme 100. Nejeli sme ani 90. Ani 80...
Skochtli nakonec zlikvidoval Maysner s Tommelem Nutno dodat, ze mela odjeto more km, snad mela i druhy motor. Dojela pry i do Mnichova .
VAZ 2104 1.3 1989
....A mám jeden silniční rekord , předjel jsem Ford Escort on sice brzdil , ale já jel stovkou tou Škodovkou tisícovkou ...
Nedalo mi to . Úryvek z písně o Škodě 1000MB z roku pětašedesát (né ta píseň , ale auto) .
Nedalo mi to . Úryvek z písně o Škodě 1000MB z roku pětašedesát (né ta píseň , ale auto) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
pokud je to zahrate aspon po 20 km jizdy, tak obavu nemam, on si zas odpocine, kdyz tam soupnu petku )Veverka píše:Pánové když jako jezdíte evidentně často na 3q 120 nemáte přitom obavu o agregát?Nám se tady kdysi kdosi divil že jsme vytočili 2q na 90 .
90 na 2. kvalt to uz je celkem hodne, snad pres 7000 rpm, ale tech 120 na 3. myslim neni takova hruza. je to 1.3, musim to nekde nahnat ten vykon
VAZ 2104 1.3 1989
No jo, ale od nějáké hranice přece výkon zase klesá, ni?JmJ píše:je to 1.3, musim to nekde nahnat ten vykon
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Jednou jsem omylem dal 2 na 90 při nezahřátém motoru v zimě ale nic se nestalo,jinak potom už jen cca 3krát naschvál(samo že za tepla).Točit 2 nad 70 nemá už racionální smysl.
Kolik jsi už cca takhle najel,ono je pěkný že to na 3 jede tak rychle,nicméně nevím jestli se v cca 100tkm(za 25tkm) dočkám trrrr tr tr tr,ztráty tahu,prolévání oleja a následné GO motora .
Zkusím tedy taky jezdit dynamicky.
Ještě dotaz:Co skutečně značí ty červené stupnice na tachometru?Má to být začátek "červeného pole" na jednotlivé stupně,či je to jenom "psychologický omezovač",nebo varování "nevytáčej více za studena"?
Např: ta stovka na trojku je sice dost,ale opravdu je motor už v "červeném poli"?
Kolik jsi už cca takhle najel,ono je pěkný že to na 3 jede tak rychle,nicméně nevím jestli se v cca 100tkm(za 25tkm) dočkám trrrr tr tr tr,ztráty tahu,prolévání oleja a následné GO motora .
Zkusím tedy taky jezdit dynamicky.
Ještě dotaz:Co skutečně značí ty červené stupnice na tachometru?Má to být začátek "červeného pole" na jednotlivé stupně,či je to jenom "psychologický omezovač",nebo varování "nevytáčej více za studena"?
Např: ta stovka na trojku je sice dost,ale opravdu je motor už v "červeném poli"?
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
100vka na trojku ?? to sa to snad este len rozbieha ni ??? alebo len ja mam taky motor ??
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Stovkou na trojku je zhruba 4800 - 5500 otáček (podle převodovky a rozvodovky), čili pořád jsou to naprosto běžné otáčky pro motory Lada a vůbec bych se nebál tam motor semtam vytočit. Jak se říká - vymést pavouky .
Nicméně pro Tebe platí, že pokud máš na motoru hlavu s číslem 21011-1003015 nebo 21011-1003015-10, je to kompresní poměr 8,5:1.
Motory Lada 1500 (stejně jako všechny ostatní motory Lada s karburátorem) mají kompresní poměr 8,5:1. Pouze první motory do roku 1974 měly v některých případech kompresní poměr 8,8:1 (přesná data a čísla motorů, kterých se to týká, lze dohledat v literatuře).miskoo píše:aky ma prosim vas lada 1500kompresny pomer???
Nicméně pro Tebe platí, že pokud máš na motoru hlavu s číslem 21011-1003015 nebo 21011-1003015-10, je to kompresní poměr 8,5:1.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
no ja mam 178 000 a zatim dobry, jen gufera venitlu by to chtelo zase vymenit (pred tim ve 120 000), inac se to snad zda byt ok.Veverka píše:Kolik jsi už cca takhle najel,ono je pěkný že to na 3 jede tak rychle,nicméně nevím jestli se v cca 100tkm(za 25tkm) dočkám trrrr tr tr tr,ztráty tahu,prolévání oleja a následné GO motora .
Zkusím tedy taky jezdit dynamicky.
cervene raficky by myslim meli znacit nejake kritictejsi otacky a je otazkou, jestli tim chteli rict, ze tady to chce preradit, nebo jak snad kdysi davno rikal muj otec "tady preradit v zabehu". manual jiste napovi.
VAZ 2104 1.3 1989
U karburátorových motorů a motorů s centrálním plněním (tedy monovstřiky) je problém především v tom, že tyto způsoby plnění směsi nedokáží kvalitně plnit ve vysokých otáčkách. Navíc Lada má seriově velmi mizernou vačku s malým časováním a krátkým překrytím, čili plnění, výplach a výměna jsou dosti omezené procedury. Zapalování u karburátorů je předválečná kapitola (to už pan Otto při testech svého motoru na svítiplyn znal kladívko a cívečku ). To vše a společně s tím relativně malý stupeň komprese nedovolují Ladě točit dlouhodobě vysoké otáčky (mám na mysli přes 6000 rpm). Kdybychom toto vše uměli upravit a redukovat tím nepříjemné vlivy na minimum, musel by takový motor dát neuvěřitelné výkony. Konstrukčně je na to totiž předurčen (bohužel právě všechny ty "ozdoby" kolem mu to neumožňují).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)