Pokračování ótéček z jiných témat, aneb nechceme bludišťáka

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Pánové, vy tady řešíte zajímavou věc.
Rád bych se zeptal povolaných, kde se bere ten rozdíl, že s řekněme feldou pickup bez boudy jde jet na vykvalt na nějakém zkopci ustálenou rychlostí, řekněme kilometr (použitelná délka zkopce) a žigul se na tom samém kopci v půlce zastaví (ze 70 na 30 je to pro mně zastavení, ne spomalení).
Kde jsou ty ztráty? Hranatý vydlabaný ingot - kastle typu lednička/pračka/sušička, náhon, ložiska kol, gumy, geometrie, v čem? Když jsem měl auto zvedlé při prohlídce, točil jsem rukama se vším na co sem dosáhl a všechno "šlo tak nějak relativně lehce" Brzdy mi odbržďují, foukám na 1.8 - 1.9 což je skoro na klouzačku... Kolik se toho kde ztratí? třeba bych tipoval na náhon, to jsou kola, dif, kardan poprvé, kardan podruhé, převodovka, všude jsou ložiska...
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

MartasBrno píše:foukám na 1.8 - 1.9 což je skoro na klouzačku
Tě nevim, šéfe, ale neni to malinko málo?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

no, tak na některé asi jo, ale podle zátěžových tabulek bych měl 175/70 foukat tak na 1,5 -1,6 případně 165/80 cca 1,7. Mám všude 1,9 a zadek má tendenci nedržet i v situacích kdy bych čekal že ještě držet bude. Každopádně furt mám dojem že foukám o cca 0,3bar víc než bych měl řekněme podle literatury... no nevím.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

MartasBrno píše:zadek má tendenci nedržet
ake mas na aute gumy , mne sa za sucha nestalo ze by mi zadok uletel v zakrute ani pri 150
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

No jde o to, že u těch starodávných verků jsou psaný eště diagonály a to se asi taky jinak foukalo. Taky mi píšou, že se má na 1,7 nebo kolik, ale dávam tak 2,2 - 2,3 a přefouklý mi to rozhodně nepříde 8)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Stanley__001x
Příspěvky: 370
Registrován: čtv pro 21, 2006 20:26
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Stanley__001x »

Ztráty tvarem kastle bych považoval za důležité od stovky víš ( rostou kvadraticky). Nikdy mne nepřišlo že by žigulák z kopce neudržel rychlost při vykvaltování oproti jiným autům a to jezdím stejnou trasu s osobníma jako se služebníma...
1,9 baru je tak na pokraji podhuštění, zvlášť když jezdíš ve více lidech nebo s nákladem. Optimum se mne osvědčilo 2,5 baru, při větším už to má snahu drnčet, ale asi záleží na pneu.
1 x 2104 rv 86
1x 2107 rv 90
4x trabi ( 2x s tp)
1x DKW Sonderklasse 1001
1x Tatra 57 sport
1x Zetor 50 Super
a 4x různé moto
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

O mých pneu bych se radši nešířil nebo mně roznesete v zubech :oops: a jezdím sám. V podstatě jsem si jízdu z kopce užil jen v létě plně naložený s vozíkem, až na to brždění teda. Ale rozdíl proti té feldě prostě poznám a řeším v čem to je. Jinak ty tlaky jsem vyčetl pro radiální barumky xx let staré sice, ale mám je tam, takže by to mělo být správně... Jde mi o to, jeslti je to jen falešnej pocit, nebo jsem lempl... jde totiž o subjektivní pozorování, asi se domluvím a zkusíme jet dva vedle sebe kdo dojede dál... Nedělal někdo třeba zkoušky jízdních ztrát za různých podmínek třeba pro porovnání vlastních úprav?

no, přiznám se, vlastně bych byl nejradši kdyby to jezdilo na vykvalt i do kopce :lol: takže třeba je to v pořádku :cry:
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Dej do gum tak 2,5 atm. a uvidíš radikální zlepšení.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Do všech stejně? Zkusím a uvidím. moc rád bych viděl jak je guma rovnoměrně připáclá k zemi, ne ani kvůli opotřebení, ale kvůli rovnoměrnýmu přítlaku maximální plochou. Bohužel jak toto zjistit...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Jo, do všech stejně. Do zadních můžeš trošku míň, ale klidně dej do všech stejně. Já jsem cpal do žigula vždycky 3 atm (to už je moc, ale jede to pak dobře)
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

MartasBrno, mam zigula aj feldu a tiez pozorujem to iste...pneu mam rovnake na obidvoch autach.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Cory, a rovnako nafúkané? Rozloženie váh by mohlo byť podobné.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Dej 2,2 všude a nešpekuluj :D .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

No, dopadne to tak :)

EDIT:
K-L, asi to tak dopadne, ale ještě když tě tu vidím: Už jsi se dost navrtal v solexech, měl bych zájem třeba na schůzi pokecat, rád bych experimentoval, jen nemám s čím... jsem zvědavý na praktické zkušenosti...
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

MartasBrno píše:Cory, a rovnako nafúkané? Rozloženie váh by mohlo byť podobné.
ano, fukam ich rovnako na 2,2 (myslim ze taka hodnota je napisana aj na dvierkach od nadrze na felde).
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“