Lehké bouchání od podvozku ...
Moderátor: Moderátoři
Lehké bouchání od podvozku ...
Už jsem prošel celej podvozek a pořád nevím čím by tento jev mohl být způsoben. Za jízdy při nízkých rychlostech se z podauta ozývá takové jemné buch...buch...buch ... roste to z rychlostí a je to závislé na povrchu vozovky. Ve vyšších rychlostech tento jev již není slyšet. Pokud auto stojí, nic slyšet není.
Co můžeme vyloučit:
čepy OK
kardan OK
silemblok převodovky OK
výfuk OK
zadní náprava nijak necestuje...
Mohl by to být pomocný čep řízení??? Nedávno se ozvalo děsné bouchání a dělal to pomocný čep řízení. Čep jsem namazal, dotáhnul tak jak má ... bohužel jsem neměl nikoho u ruky, abych mohl kouknout, zda se lehce nehýbe při otáčení volantem.
Co můžeme vyloučit:
čepy OK
kardan OK
silemblok převodovky OK
výfuk OK
zadní náprava nijak necestuje...
Mohl by to být pomocný čep řízení??? Nedávno se ozvalo děsné bouchání a dělal to pomocný čep řízení. Čep jsem namazal, dotáhnul tak jak má ... bohužel jsem neměl nikoho u ruky, abych mohl kouknout, zda se lehce nehýbe při otáčení volantem.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11085
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Rovněž mě to napadlo... ale v ruce to po dotažení vůli nemělo. Ovšem jízda je něco jiného... Dají se pořídit a vyměnit? Chce to nějak vystružit? Nebo lepší sehnat jinej pomocnej čep ...Koko Loko píše:Kdysi se mnou takhle vydrbaly vymlácené kloboučky z pomocného čepu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
je se přidám se svím dotazem: když se rychleji rozjíždím, nebo měnim směr jízdy (dopředu dozadu) tak mi jde od levého zadního kola takovej divnej lupanec (přirovnání pocitem jako by jste koulely obrovskou vačku a v jendom místě museli překonat odpor vačky).. někdy má kolo tendenci kvůli tomuto jevu se jakoby rozklepat (jako třást se).. taky netuším čím by to mohlo být.... vše sem překontroloval a zdá se OK... jediné co mě jako poslední varianta napadá je tlumič, ale zdá se býti svím chováním v pořádku... pak už leda nějakej hatzek od diferenciálu..
Zadrhávájí se ti pakny (můj názor) ... buď máš moc dotaženou ručku nebo samoštel. Nápravu máš se samoštelama nebo origo 2101 s excentrama?
Cinkne ti to přitom lupanci kardanem?
Cinkne ti to přitom lupanci kardanem?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
No bude to 100% na zadní nápravě. Třeba upadené pružinky co drží pakny k nápravě (ty malé). ... čili skontrolovat brzdy. Pokud budou OK, tak holt difik
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11085
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
2 kloboučky + 2 gumičky v pytlíčku mě před 3 lety stály 25Kč, samozřejmě je třeba opticky vyhodnotit kvalitu nového dílu, vylisované číslo na kloboučku je významným kladem. Zbytek čepu myslím nepodléhá opotřebení, pokud to tedy nechodilo kov na kov.Vašátor píše:Rovněž mě to napadlo... ale v ruce to po dotažení vůli nemělo. Ovšem jízda je něco jiného... Dají se pořídit a vyměnit? Chce to nějak vystružit? Nebo lepší sehnat jinej pomocnej čep ...Koko Loko píše:Kdysi se mnou takhle vydrbaly vymlácené kloboučky z pomocného čepu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107, VAZ 1117
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107, VAZ 1117
Namazné to bylo celkem dobře. Jen je mi divné, že se to nemusí nijak vystružit. To jsi jen nasadil, namontoval a bylo po problému? Co vím, tak tyto plastové pouzdýrka se nasazují pod tlakem a nasazením se lehce zlisují aby držela - tím pádem se pak musí lehce vystružit na přesný rozměr teho bazmeku, který v nich chodí (teda takto to funguje u motorek - tlumičů ...)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11085
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10629
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Vašátor: Zkus zkontrolovat spodní uložení předních tlumičů.
Mě taky bouchala (a docela šeredně) přední náprava. Vše jsem vyměnil a efekt 0. Teprve při demontáži držáku tlumiče na spodním rameni jsem zjistil ovalitu v oku, které drží tlumič. L.
Mě taky bouchala (a docela šeredně) přední náprava. Vše jsem vyměnil a efekt 0. Teprve při demontáži držáku tlumiče na spodním rameni jsem zjistil ovalitu v oku, které drží tlumič. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nebo silentbloky horního ramena. Teď jsem to řešil u manželky na autě. Pořád něco bouchalo. Už jsem navěděl co s tím, tak jsem ji poslal ať si zajede na stk a tam to prohlídnou. Nepřišli vůbec na nic, akorád začali vymýšlet. Prý ať si nechá vyměnit přední tlumiče (loni nové), ložiska předních kol (nové 4 dny před tou prohlídkou), potom že to dělají brzdové kotouče (to jsem zamítl, ikdyž výměnu potřebovali). Jinak bylo vše ok. Následující víkend jsem dotahoval kolo a všiml jsem si, že jakoby trochu chodilo dopředu, dozadu. Vyměnil jsem teda ty horní silentboky (loni nové) a už to nebouchá. Na mojem mě to čeká taky (měnil jsem je na jeře před cestou do Srbska).
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Vrzání (pravděpodobně) pomocného čepu řízení
Omlouvám se, ale nechci zakládat už asi 15 podobný téma.
Poslední dobou, asi dva měsíce mi občas vrzne (občas nic, občas je to hvííííííí nebo huááááá přes jednu otáčku volantem) něco z podlahy spolujezdce. Všechny kuláče i svisláky jsem protlačil tekalamitkou s Mogul LV 2-3, řízení jde stejně, možná nepatrně lépe, ale to vrznutí se občas projeví. ozve se tak při jednom z deseti zatočení volantem do většího rejdu, Poprvé se to stalo když sem párkrát po sobě použil plný rejd, což dřív nebylo třeba.
Svádím to na pomocný čep řízení, už proto, že mám doma druhý, celkem slušný a i původní majitel auta mně k tomuto vedl (a evidentně není blbec).
Ale:
Jaké vůle má mít pomocný čep ve futrech radiálně?
Jakým momentem se má dotáhnout horní matice?
Ani Tůma, Ani Škoda, ani Šuvalov toto neřeší, ikdyž Šuvalov dával nejvíc nadějí. Ještě je možnost že jsem slepý. Anebo na to jdu blbě. Dopátral jsem se, že správný pom. čep řízení má jít pootočit silou cca 10-20N na konci jeho ramene. Řeší se to tedy přiměřeným dotažením horní matice čerstvě sestaveného a namazaného čepu bez ohledu na moment dotažení?
Poslední dobou, asi dva měsíce mi občas vrzne (občas nic, občas je to hvííííííí nebo huááááá přes jednu otáčku volantem) něco z podlahy spolujezdce. Všechny kuláče i svisláky jsem protlačil tekalamitkou s Mogul LV 2-3, řízení jde stejně, možná nepatrně lépe, ale to vrznutí se občas projeví. ozve se tak při jednom z deseti zatočení volantem do většího rejdu, Poprvé se to stalo když sem párkrát po sobě použil plný rejd, což dřív nebylo třeba.
Svádím to na pomocný čep řízení, už proto, že mám doma druhý, celkem slušný a i původní majitel auta mně k tomuto vedl (a evidentně není blbec).
Ale:
Jaké vůle má mít pomocný čep ve futrech radiálně?
Jakým momentem se má dotáhnout horní matice?
Ani Tůma, Ani Škoda, ani Šuvalov toto neřeší, ikdyž Šuvalov dával nejvíc nadějí. Ještě je možnost že jsem slepý. Anebo na to jdu blbě. Dopátral jsem se, že správný pom. čep řízení má jít pootočit silou cca 10-20N na konci jeho ramene. Řeší se to tedy přiměřeným dotažením horní matice čerstvě sestaveného a namazaného čepu bez ohledu na moment dotažení?