Vlaky

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Tutaj něco o té staré lokomotivě :) http://rail.phototrans.eu/15,4114,.html .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

No jéje, tu "Bobinu" jsem fotil už minulé léto na levém břehu Labe kousek od Ústí nad Labem ;-)
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

No loni vůbec jezdila téměř pořád, to jsem ji na trati 090 viděl snad každý týden. Letos jsem ji snad ještě neviděl, i když to možná bude tím, že letos používám trať 090 akorát tak na jízdu do hospody :D
Uživatelský avatar
Michal.2103
Příspěvky: 62
Registrován: ned pro 07, 2008 14:39
Bydliště: Sokolov

Příspěvek od Michal.2103 »

Dotaz, je tu někdo kdo by rád poklábosil o Sergejích ? :) to je moje srdeční záležitost. Jednak jsem ze Sokolova, kde tyhle stroje končily a potom jsem členem spolku Plzeňská Dráha - Výtopna Cheb kde máme T679.1600

ale jinak s mašinkářema poklábosim vždycky rád o čemkoliv :)
Kdo nemá Žigula neni "IN", já s Žigulem zvítězim!!! 8-) Aneb štamgast na benzínce :D
Mírně ukecanej vochlasta se zelenym Žigulíkem :drinkers: :puke:

1 x Togliatti - 2103 - Laduška
2 x Moskva - 412 a sbírka dílů dávající dohromady jedno auto - Moskvič 2140 ( Super Moskvič 2139 )
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Se mnou sice moc o Sergejích nepokecáš, ale když si projdeš stránky tohoto vlákna, tak zjistíš, že tady už nějaké debaty na tohle téma proběhly.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

Jo...sergeje. Ten stroj jsem v životě neslyšel nastartovaný...prý je to paráda. A takový unikát jako dvojtaktní nafťák ;-)
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Uživatelský avatar
Michal.2103
Příspěvky: 62
Registrován: ned pro 07, 2008 14:39
Bydliště: Sokolov

Příspěvek od Michal.2103 »

Cooper píše:Jo...sergeje. Ten stroj jsem v životě neslyšel nastartovaný...prý je to paráda. A takový unikát jako dvojtaktní nafťák ;-)
Já jsem Sergeje řídil po depu. Jak 781 578-0 tak 781 600-2 zážitek je to velice zajímavej. Jednou jsme měly akci v Novém Sedle u Lokte a Serža ( 1578 ) nešel nastartovat. Tak kamarád šel držet tlačítko start motoru a já na regulátoru ( je tam ruční páka ) přidal. Motor se začal otáčet a já blbec tu páku držel nadoraz. Motor najednou vyběhl do otáček. Z 0 na 775 :shock: a upřimně řeknu, že v tu chvíli jsem měl málem v kalhotech nadílku :lol: start to byl zajímavej kort když člověk stojí hned vedle motoru.
Měl jsem tu možnost být ve strojovně Sergeje 1578 na patnáctý stupeň. Ta mašina má nastaveno asi 2400 koní a nedá se ten kravál vydržet. Za to v muzejní 1600 to celkem jde. Taky nejde tak rychle do výkonu.
Zajímavostí je, že je to dvoutakt se čtyřma vejfukovejma ventilama na hlavě. Sání probíhá v dolní úvrati. A při startu nebo volnoběhu kdy ještě nefungujou turba tak do motoru tlačí vzduch rootsovo dmychadlo. Pro představu je to ten samej stroj jako u Mercedesů značeno compresor.

A pokud se admin neurazí tak pro fandy techto lokomotiv dvě videa :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=OE7dV-Ge ... re=related
1. T679.1578 2. T679.1168 - netlumená

http://www.youtube.com/watch?v=hRTJoLab ... re=related
Volnoběh netlumené 1168 ( 400 otáček )

A teda poslední video ze strojovny ve výkonu T679.1600 :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=F61uZCic ... re=related
Kdo nemá Žigula neni "IN", já s Žigulem zvítězim!!! 8-) Aneb štamgast na benzínce :D
Mírně ukecanej vochlasta se zelenym Žigulíkem :drinkers: :puke:

1 x Togliatti - 2103 - Laduška
2 x Moskva - 412 a sbírka dílů dávající dohromady jedno auto - Moskvič 2140 ( Super Moskvič 2139 )
Uživatelský avatar
Kalasnikov
Příspěvky: 227
Registrován: pon lis 10, 2008 19:15
Bydliště: Morávka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kalasnikov »

xx
Naposledy upravil(a) Kalasnikov dne čtv lis 04, 2010 20:44, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Já rád pokecam o jakýkoliv mašině tady :) Jinak Sergeje jsou jedny z nejlepších mašin na ČSD, škoda jenom, že složily tak krátce... Jednoho mam v H0 ;)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Uživatelský avatar
Michal.2103
Příspěvky: 62
Registrován: ned pro 07, 2008 14:39
Bydliště: Sokolov

Příspěvek od Michal.2103 »

Laďuša píše:Já rád pokecam o jakýkoliv mašině tady :) Jinak Sergeje jsou jedny z nejlepších mašin na ČSD, škoda jenom, že složily tak krátce... Jednoho mam v H0 ;)
Joo Sergeje byly dobrý a já jsem rád, že mám tu možnost se na ně dostat i v dnešní době kdy v republice ze 600tiset strojů zbyly provozní 3. V Chebu stojí odstavená legendární 1462 "Chebská Perla" s červeno - bílým kabátem.

Jinak musím připomenout, že v šedesátých letech se na Plzeňsku, Chebsku a Karlovarsku proháněly Pomeranče. Tahle poctivá česká mašina téměř všema výsledkama předčila známější sovětské stroje. Ale znáte to jak to bylo za dob RVHP. Co vyrobil Sovětský Sajuz to bylo nejlepší :? tim zase nechci hanit všechno co je z Ruska. Samozřejmě se našli věci co byly kvalitní. Nejen auta...
Kdo nemá Žigula neni "IN", já s Žigulem zvítězim!!! 8-) Aneb štamgast na benzínce :D
Mírně ukecanej vochlasta se zelenym Žigulíkem :drinkers: :puke:

1 x Togliatti - 2103 - Laduška
2 x Moskva - 412 a sbírka dílů dávající dohromady jedno auto - Moskvič 2140 ( Super Moskvič 2139 )
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Michal.2103 píše:Jinak musím připomenout, že v šedesátých letech se na Plzeňsku, Chebsku a Karlovarsku proháněly Pomeranče. Tahle poctivá česká mašina téměř všema výsledkama předčila známější sovětské stroje. Ale znáte to jak to bylo za dob RVHP. Co vyrobil Sovětský Sajuz to bylo nejlepší tim zase nechci hanit všechno co je z Ruska. Samozřejmě se našli věci co byly kvalitní. Nejen auta...
Pomeranče měly smůlu, že RVHP přidělila výrobu těžkých traťových motorových lokomotiv do SSSR, no... Na druhou stranu Čmeláky nebo těžký elektrický rychlíkový lokomotivy jsme vyráběly zase my, nebylo to jenom o tom, kdo co uměl líp, ale co měl dělat. Zrovna jako třeba motorový jednotky v Maďarsku.

Ale kdyby se za stejnou cenu vyráběl model Pomeranče i Sergeje, tak bych bez váhání bral Pomeranče. Podle mě jedny z nejhezčích motorových lokomotiv vůbec. Hlavně ty verze T658.0 a T698.0 (ty s jediným stanovištěm strojvedoucího). A verze DEM2000 pro Irák měla taky velice zdařenou barevnou kombinaci 8)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Michal.2103
Příspěvky: 62
Registrován: ned pro 07, 2008 14:39
Bydliště: Sokolov

Příspěvek od Michal.2103 »

Laďuša píše:
Michal.2103 píše:Jinak musím připomenout, že v šedesátých letech se na Plzeňsku, Chebsku a Karlovarsku proháněly Pomeranče. Tahle poctivá česká mašina téměř všema výsledkama předčila známější sovětské stroje. Ale znáte to jak to bylo za dob RVHP. Co vyrobil Sovětský Sajuz to bylo nejlepší tim zase nechci hanit všechno co je z Ruska. Samozřejmě se našli věci co byly kvalitní. Nejen auta...
Pomeranče měly smůlu, že RVHP přidělila výrobu těžkých traťových motorových lokomotiv do SSSR, no... Na druhou stranu Čmeláky nebo těžký elektrický rychlíkový lokomotivy jsme vyráběly zase my, nebylo to jenom o tom, kdo co uměl líp, ale co měl dělat. Zrovna jako třeba motorový jednotky v Maďarsku.

Ale kdyby se za stejnou cenu vyráběl model Pomeranče i Sergeje, tak bych bez váhání bral Pomeranče. Podle mě jedny z nejhezčích motorových lokomotiv vůbec. Hlavně ty verze T658.0 a T698.0 (ty s jediným stanovištěm strojvedoucího). A verze DEM2000 pro Irák měla taky velice zdařenou barevnou kombinaci 8)

:) tak Pomeranč je naše největší skříňová motorová lokomotiva :) s hovadným motorem K 8 S 310DR o obsahu 217 litrů tuším :wink: vrtání 310 / zdvih 360 mm. Otáčkově jako Bardotka a Čmelák ( 350 - 750 otáček ) Co se týká barevného provedení lokomotiv v dřívějším ČSSR tak to byla pastva pro oči :P viz: Rosnička, Hektor, Čmelák , samozřejmě pomeranč, Brejlovec "3" a Barči byly taky fešandy.
Největší kravina co Krišpín vymyslel je sjednocení nátěrů motorové a elektrické trakce ( ss/st ) Buď všechno červený nebo všechno zelený :( a jestli to bude i dneska no tak potěž pán bůh :( dneska frčí modrá.
Co se týká modelu Pomeranče tak toho jsem viděl jen jednou v životě v Praze v Pragomodelu za 10 000,- :shock:
Měli tam i Kyklopa... cena asi 6 000,-

A jako další Čékáďáckou lahůdku považuju "ČME 5" ( Čmelák osmikolo ) 8) s motorem jako Pomeranč. Vyrobylo se asi jenom 5 kusů pro SSSR ke konci 80tých let.
Kdo nemá Žigula neni "IN", já s Žigulem zvítězim!!! 8-) Aneb štamgast na benzínce :D
Mírně ukecanej vochlasta se zelenym Žigulíkem :drinkers: :puke:

1 x Togliatti - 2103 - Laduška
2 x Moskva - 412 a sbírka dílů dávající dohromady jedno auto - Moskvič 2140 ( Super Moskvič 2139 )
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Michal.2103 píše:Co se týká barevného provedení lokomotiv v dřívějším ČSSR tak to byla pastva pro oči viz: Rosnička, Hektor, Čmelák , samozřejmě pomeranč, Brejlovec "3" a Barči byly taky fešandy.
Největší kravina co Krišpín vymyslel je sjednocení nátěrů motorové a elektrické trakce ( ss/st ) Buď všechno červený nebo všechno zelený a jestli to bude i dneska no tak potěž pán bůh dneska frčí modrá.
Jojo, 60. léta byly co se barevnosti týče naprosto dokonalý. Prostě paráda. Na druhou stranu si nemyslim, že zavedení unifikovaných nátěrů byl až tak špatnej krok. Jasně, že vzor77, kdy fakt natřeli celou mašinu nazeleno byl krok vedle (i když celočervený Brejlovcí mají něco do sebe), ale systém barevnýho odlišení trakcí a systémů od sebe považuju za dobrej. Když se to vzalo za správnej konec, tak i tak pořád lokomotivy vypadaly dobře, třeba Eso a Peršing se daly rozeznat úplně v pohodě. Sice přetírání nulkových Bobin nebo úzkých TU47 bez respektovýní ozdobných šípů je hovadina, ale i tak se to dalo elegantně vyřešit za použití příslušný barvy. Dnešní zavádění firemních nátěrů je hrůza, nejenom nepěknej a úplně všude, ale bílý čela nebo spodky skříní u lokomotiv? Proboha, kdo to schválil?

Eště dotaz, co je myšleno tim
Největší kravina co Krišpín vymyslel je sjednocení nátěrů
?

Tak se jmenoval ten, co to schválil a nebo to je ňákej obrat?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

Ach jo....když to řeknu za sebe. Tak se divím že tady řešíte barevnost. K nám když přijede mašina na údržbu, tak jsme rádi že je dobře ostříkaný motor VAPkou a že to má "jen" 6 válců;-). Nicméně co já už nezažiju, ale ostřílení dědci z práce vzpomínají na "310tkové" šestiválce kdy se dal motor rozmontovat prakticky za jeden den. Např kontrolní průvlaky na klikovku jsou u 310tek přidělány na 2 šroubky, u 230tek je těch šroubů kolem 60ti když hrubě odhadnu......

Máme v práci i jednoho "likvidačního" Hektora. 721 538, pokud se nepletu. Na něm se nedalá prakticky žádná větší údržba a ta "mrcha" pořád jezdí. Všichni čekáme snad rok kdy už zkape a ona pořád jezdí ;-) Je to možná i tím že jezdí jen u jeřábu nebo při záskocích. Šestikoláky se už taky zrušily....ach jo.


K 6 S 310 DR 4Ever!!
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“