Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

DJW píše: Ešte detail: po vyčistení klapky by sa mala znova nastaviť v RJ počiatočná poloha klapky.. Dá sa to cez soft IDC alebo.. ?
Hej,aj toto je možné . Viz část výpisu příkazů pgm ICD.
...........
4.4 Test regulatoru volnobehu=id_IdleRegTest>main
4.5 Nastaveni otacek=id_IdleControl>main
4.6 Nastaveni reg.volnobehu=id_IdleMotorTest>main
............
P.S a hoď sem odkaz na ten test VV z xxxx.ru
Uživatelský avatar
DJW
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

Příspěvek od DJW »

PETR HC: nie som si istý, mal som to poznačené z minulosti vo svojich súkromných poznámkach o Lade, ale myslím že to bol niektorý z týchto odkazov:

http://www.autolada.ru/viewtopic.php?t=164539
http://x-motors.ru/content/view/295/13/
http://forum.autotom.ru/showthread.php?threadid=6012

PS: inak po otvorení som zistil, že v nádrži mám pekný bordel - vodu, špinu, piesok.. Všetko čo len chcem.. Bude to ešte po predchádzajúcom majiteľovi - tankujem Shell alebo OMW. Skúsim Fuel Stabilizer a uvidim čo to urobi.
Hnevajú ma všetci známy, nikto z automechanikov mi od utorka nevie doniest manometer na premeranie toho tlaku na vstrekovačoch :(
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

DJW píše:v nádrži mám pekný bordel - vodu, špinu, piesok..
vůbec mě nenapadá, jak se to tam mohlo dostat... :mrgreen:

http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=218332#218332
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
DJW
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

Příspěvek od DJW »

Zelvotron - si zo mna robis sranu?!? :)
Mám kúpenú plastovú, no vzhľadom na zamestnanie + podnikanie + štúdium na VŠ + staranie sa o domácnosť som to nejak od leta nestihol preložiť.. :wink:
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Kup si k tomu ještě spony na hadici, je tam asi osmička, ty původní budeš muset beztak přeštípnout, samotná výměna je tak na půl hodiny i se sundáním a nandáním kola, ale znám to, mě palivovej filtr ležel v šuplíku rok a půl :)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
DJW
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

Příspěvek od DJW »

Premeraný tlak v palivovom potrubí.. 3 ATP..

Tak teraz neviem - kde je chyba? Zapaľovací blok? Vadné vstrekovače?

Niečo ma napadlo: Má motor ešte nejaký iný snímač otáčiek, okrem toho pri ozubenom venci pod vodnou pumpou?
Naposledy upravil(a) DJW dne čtv lis 19, 2009 20:49, celkem upraveno 1 x.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Napadla mne závada : Otočíš klíčkem a na určitou chvíli se pustí čerpadlo (tlakuje lištu) pak se vypne . Poté čeká až se začne otáčet klika , pak ho má za úkol ŘJ opět pustit . Stane se tak ? Stačí ověřit žárovkou .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

DJW píše:
Niečo ma napadlo: Má motor ešte nejaký iný snímač otáčiek, okrem toho pri ozubenom venci pod vodnou pumpou?
Na vačkový hřídeli sacích ventilů u řemenice je čidlo fáze.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

zelvotron píše: Na vačkový hřídeli sacích ventilů u řemenice je čidlo fáze.
Pokud dojde k poruše čidla fáze, ŘJ přejde na nouzový režim - asynchronní vstřikování(místo postupného vstřikování v pořadí zapalování, vstřikují vždy dva válce současně). Na chodu motoru se to mimo mírně zvýšené spotřeby a sníženého výkonu téměř nepozná.
Uživatelský avatar
DJW
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

Příspěvek od DJW »

Očistil som čidlo otáčiek kľukovky, pri premeraní malo 701 ohm pri izbovej teplote, takže pravdepodobne je OK.

Auto nestartuje dalej. Posledné, čo ma napáda je zapaľovací blok. Dá sa nejak otestovať jeho správna funkcia? Strobo mám.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

DJW píše:Auto nestartuje dalej. Posledné, čo ma napáda je zapaľovací blok. Dá sa nejak otestovať jeho správna funkcia?
Udělal si ověření chodu čerpadla dle testu popsaného na vedlejší stránce dole - výsledek ?
K testnutí zapalování : Než se přistoupí k složitějším testům . Je přeci jednoduché zjistit zda je to palivo nebo elektronika . Stříkni do sání stříkačkou benzín (nebo rovnou pod svíčky) . Pokud motor chytí je závada v palivu , pokud né je závada v "jiskře" nebo časování .
Nevím jestli se to řešilo ale takhle (motor chytí a vzápětí se zastaví) dělá třeba u škodovek imobilizér (třeba stracený čip s klíčku) nebo klíč bez něj .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Saša píše:
DJW píše:Auto nestartuje dalej. Posledné, čo ma napáda je zapaľovací blok. Dá sa nejak otestovať jeho správna funkcia?
Udělal si ověření chodu čerpadla dle testu popsaného na vedlejší stránce dole - výsledek ?
Více a hlavně pozorněji čti příspěvky na fóru a řiď se dobře míněnými radami . Např.:
[shadow=cyan]Fórum: Elektrická soustava Zaslal: ne duben 19, 2009 20:18 Předmět: Trhanie motora .[/shadow]Také jsem očekával výsledek testu chodu čerpadla a místo toho bez ověření jedné možnosti poruchy a jejho vyloučení lítáš sem - tam .
Uživatelský avatar
DJW
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

Příspěvek od DJW »

Saša píše:Udělal si ověření chodu čerpadla dle testu popsaného na vedlejší stránce dole - výsledek ?
Petr HC píše:Také jsem očekával výsledek testu chodu čerpadla a místo toho bez ověření jedné možnosti poruchy a jejho vyloučení lítáš sem - tam .
Snažím sa čítať pozorne :wink:
Áno, písal som na predchádzajúcej strane, 3. príspevok odspodu. Manometer som mal len do 3 ATP, ale po otočení kľúčikom, ručička vyletela za trojku, takže vyzerá to čerpadlo je OK.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

DJW píše:ale po otočení kľúčikom, ručička vyletela za trojku, takže vyzerá to čerpadlo je OK.
A zas divná odpověď . Zajímá mne jestli čerpadlo běží při startování a né po otočení klíčku-tehdy je puštěno pouze na chvilku a je to řízeno jiným obvodem(programem) než při běhu motoru . Poté ho ŘJ odpojí a čeká na impulsy od kliky. Pokud se čerpadlo při protáčení startérem nepustí , motor sice chytí (zbytkový tlak v liště a filtru paliva) , ale v zápětí zdechne (dojde tlak) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

To DJW . V tom případě je tu další možnost ,totiž ,že správně nepracuje redukční ventil - tlak je mnohem vyšší než 3 Atp a elektromagnety vstřiků (rusky forsunky), konstruované pro ty 3 Atp neotevírají (nepřemohou tlak paliva). Vede mně k tomu to, že jsi říkal, že čerpadlo má od jisté doby odlišný zvuk i to že tlak v common railu vyletí přes 3 (na kolik- 5 ? 10 ?) Atp. Zkusil bych metodu starých řemeslníků - poklepat dřevěnou paličkou na redukční ventil a v případě úspěchu si naúčtovat jako oni - 3 rány palicí 3 Kč - vědět kam uhodit 297 (a tenkrát byly tři stovky slušné peníze).
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“