Na LPG nejde do otáček
Moderátor: Moderátoři
Na LPG nejde do otáček
Mám takový problém.Měnil jsem rozdělovač a membrány v celém reduktoru.Prostě celou sadu gumových kroužků a membrán do reduktoru.Na benzín auto jede výborně, ale na plyn je to mrtvý.Od spoda to jde, ale jakmile otevře druhá klapka, tak je to mrtvé a je to, jak kdyby se dusilo.Vzduchem to není, to je pořád stejné.Zkoušel jsem různé věci.Ale spíše mi to připadá, jak když tam jde málo plynu.Filtr vyměněn.Když povolím šroub směsi, tak pořád stejné, když utáhnu, tak přidušené.Nevíte, kde by mohla být chyba?Je to nad 4000ot., prostě na druhou klapku to nestačí krmit a nebo pálit.Na benzín bez problémů.
Pouze všeobecně : Na výkon při LPG má vliv předpětí "hlavní" regulační membrány (velké) - to je ten velký plastový nastavovací šroub na reduktoru (Lovato - Lovtek) a poloha škrtícího "ventilu" na výstupu redukčáku do karbecu (na hadici) . Poloha obou prvků se vzájemně ovlivňuje a k nasavení je třeba mít jisté skušenosti a hlavně pochopit jak systém funguje .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Po výměně membrán je nutné vše znovu nastavit . Máš BRC typu AT 90 P , nebo E ?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
No nejspíš že je to napsáno na štítku . Některé BRC to mají rovnou jako nálitek .
Dej fotku z předo bočního pohledu .
Dej fotku z předo bočního pohledu .
A není náhodou ucpán filtr kapalné báze v solenoidu ?Mirek999 píše:Ať se snažím, jak se snažím, tak to prostě nejde
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Filtr i sítko jsem měnil.A komplet celý reduktor jsem čistil.
http://img338.imageshack.us/i/hpim2823.jpg/
http://img4.imageshack.us/i/hpim2826.jpg/
Na reduktoru, na štítku je napsáno- N(stupňů) V 8633
3BB 2
a je to na 70kW
Dneska jsem reduktor vyndal.Vytvořil jsem podtlak, při zavřeném ventilu a to je neprůchodné, tak jak má být.Potom jsem ventil otevřel (12V) a vytvořil znova podtlak.Reduktor normálně průchodný, tak vůbec nevím, jestli to mám znova rozebírat.Když jsem to seřizoval, tak jsem točil tim šroubem na volnoběh i tim imbusem na ten sekundární vzduch.Ale nepodařilo se.Prostě to má zvuk, jak když tam jde málo plynu, při otevřené druhé klapce.Když je otevřená jenom první, tak bez problémů.Ale po otevření druhé komory v karburátoru se to začne dusit.I, když mám např. 2000ot. a sešlápnu plný plyn, tak to jde pomaleji nahoru, než když na něj šlapu postupně.Potřeboval bych nějakou radu, aby to zbytečně zas nerozebíral.Ale, když to bude nutné, tak mi nic jiného nezbyde.Na starý membrány to jezdilo bez problémů, ale nemohl jsem chytit volnoběh.Na tomto ho chytnu bez problémů, ale zase to nejede, tak jak má.Už nevím.
http://img338.imageshack.us/i/hpim2823.jpg/
http://img4.imageshack.us/i/hpim2826.jpg/
Na reduktoru, na štítku je napsáno- N(stupňů) V 8633
3BB 2
a je to na 70kW
Dneska jsem reduktor vyndal.Vytvořil jsem podtlak, při zavřeném ventilu a to je neprůchodné, tak jak má být.Potom jsem ventil otevřel (12V) a vytvořil znova podtlak.Reduktor normálně průchodný, tak vůbec nevím, jestli to mám znova rozebírat.Když jsem to seřizoval, tak jsem točil tim šroubem na volnoběh i tim imbusem na ten sekundární vzduch.Ale nepodařilo se.Prostě to má zvuk, jak když tam jde málo plynu, při otevřené druhé klapce.Když je otevřená jenom první, tak bez problémů.Ale po otevření druhé komory v karburátoru se to začne dusit.I, když mám např. 2000ot. a sešlápnu plný plyn, tak to jde pomaleji nahoru, než když na něj šlapu postupně.Potřeboval bych nějakou radu, aby to zbytečně zas nerozebíral.Ale, když to bude nutné, tak mi nic jiného nezbyde.Na starý membrány to jezdilo bez problémů, ale nemohl jsem chytit volnoběh.Na tomto ho chytnu bez problémů, ale zase to nejede, tak jak má.Už nevím.
Imbus je na hrubé nastavení a šroub na jemné doladění . Skoušels povolit škrtící ventil na hadici do karbecu ? Nemáš přiskříplou výstupní hadici . Někdy se stává že se přicpe přívodní trubka kapalné báze .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Šroub na hadici jsem zkoušel povolit, pořád stejné, na volnoběh horší, to už se hltilo.Výstupní hadice bez problému, má volnou cestu.Při výměně filtru jsem otevřel všechny ventily a nechal systém profouknout.V pohodě fouká čistej bílej plyn.Jedině mezi filtrem a reduktorem, ale když je to za filtrem, tak je to nesmysl.Tam už jde jenom čistý plyn.Ale, jak říkám.Před výměnou to nedělalo a po výměně membrán to udělalo toto.Volnoběh nastavím dokonale, ale ve vysokých otáčkách problém.
Z trubky od nádrže to musí doslova stříkat (v těhle teplotách skoro kapalný LPG) . Napadá mne : Neznám tenhle redukror do podrobna , ale nezapomněl jsi , nebo nevypadla pružinka od seřizovacího šroubu (ten na fotce pod elektroventilem) . Na té fotce je nezvykle hodně vyšroubován (je vidět už těsnící "ó" kroužek) !
Pod seřizovacím šroubem by mněla být pružina tlačící přes páku na střed "velké" membrány . Je tomu tak i u tohoto reduktoru ? Nemáš foto z rozborky ?
Pod seřizovacím šroubem by mněla být pružina tlačící přes páku na střed "velké" membrány . Je tomu tak i u tohoto reduktoru ? Nemáš foto z rozborky ?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
A z toho "inbusového" šroubu není pružina ? Velká membrána (druhý stupeň) musí mít nějakou nastavitelnou protipružinu . Ta vlastně určuje jaký podtlak v sání NAD klapkou (ale za filtrem vzduchu) proti okolnímu (ovzduší) řídí reduktor .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Skusit nastavit . Nevím jak je to uvnitř přepákováno a na jakém místě vzhledem k čepu páky tlačí pružina . Pokud si pamatuješ jak je to uvnitř uděláno , tak čím víc se prohne membrána do prostoru odkud je plyn nasáván do sání auta tím víc uvolní přes páku a tu pružinku ventil prvního stupně . Mnělo by to být uděláno tak že čím je pružina více stlačena tím je potřeba větší podtlak v sání na její ovládání .
Povol škrtící ventil na hadici od redukčáku ke karbecu třeba o 3 ot. (zapamatovat) pro případné vrácení a skus akceleraci , pokud nic moc povol imbusový šroub a znovu test .
Nemáš SKYPE ? Psaní mi nejde a stejně to nedokážu správně popsat .
Povol škrtící ventil na hadici od redukčáku ke karbecu třeba o 3 ot. (zapamatovat) pro případné vrácení a skus akceleraci , pokud nic moc povol imbusový šroub a znovu test .
Nemáš SKYPE ? Psaní mi nejde a stejně to nedokážu správně popsat .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!