xx

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Kalasnikov píše:Vyměním olej i filtr
To bude asi nejlepší řešení.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
staneko
Příspěvky: 110
Registrován: sob čer 20, 2009 21:36
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od staneko »

Ivo, no tak jsme se shodli :wink:

Kalasnikov, vyměnit a hlídat .... ty uvolněný usazeniny můžou někdy nadělat dost škody ..... je lepší raději pak ještě jednou opakovat ..... ale snad nebude potřeba :wink:
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Ještě je tu jedna možnost, jak se částí těch usazenin zbavit. Sundat víko vačky, popřípadě i s uložením vačky (pak se to ale bude muset všechno nadstavovat) a vyčistit to ručně, nějakým rozpouštědlem. Dělal jsem to tak na jednom motoru a to jsem na obal vačky použil i drátěný kotouč do vrtačky a pak byl s usazeninama klid.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
staneko
Příspěvky: 110
Registrován: sob čer 20, 2009 21:36
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od staneko »

Záleží na tom, kolik tam toho je ...... pokud hodně, pak by to měnění kvalitního oleje mohl být dlouhý boj ..... ale to mechanický čištění ..... všude se stejně nedostaneš ..... ale určitě to dost pomůže .....
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Barva oleje

Příspěvek od Teepee »

Kalasnikov píše:Když je olej černý tak už moc neplní svou funkci že? Po 5ti tis km je už docela hnusný. Asi do sebe nabral dlouholeté úsady. Radši bych ho měl před zimou asi vyměnit že?
Každopádně, odpověď na původní otázku. Pokud je olej černý, neznamená to, že se má vyměnit. Olej do sebe váže karbonové usazeniny ze spalování a tím černá. Právě to že je do sebe váže a udržuje je v rozpuštěném stavu je jeho správná funkce. Po výměně oleje se olej udržuje nějakou dobu medový, jak dlouho je strašně relativní.
Když jsem vyměnil olej u Sierry po koupi, za 3 měsíce a asi 1 000km se v servisu divili proč neměním olej, že je tam strašná kaše, která by zasloužila vyměnit. Já na to co by kaše, vždyť je jen černej. Ale přistoupil jsem na další výměnu a to už olej vydržel nazlátlej asi 3 000km. Po setření měrky prstem byl na prstu proužek černý a okolo medový olej.
První olej vyčistil motor, předchozí majitel to silně zanedbal a já to při koupi neřešil když LADA jezdí prakticky na každý olej a dokud nesvítí kontrolka nic se neděje. U LADY a Škodovky 130L mám zažito, že medový olej vydrží několik set km a pak už je prostě černý.
Takže jestli ten Shell byla první náplň po koupi ojetiny, tak je teď čas jí vyměnit. A pak už bych se držel normálního harmonogramu, 10 000km, nebo cca 1-1,5 roku, podle toho co uplyne dříve.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Kalasnikov píše: Vyměním olej i filtr a pak už se motor musí zevnitř blýskat.
Tomu nevěř.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Ivo píše:O výměně oleje bez výměny filtru, tu nikdo nepsal. Ale stále nechápu, co je špatného na tom, když třeba v půlce výměnného intervalu oleje, vyměním jenom olejový filtr. Na tom prostě nic zvrhlého nevidím.
Souhlasím. Pokud se olej díky uvolňování úsad z motoru rychle špiní, je to správně, ale je vhodné v polovině intervalu vyměnit filtr, aby se neucpal a nedocházelo k mazání nefiltrovaným olejem (což se klidně stát může, pokud se otevře přepouštěcí ventil ve filtru díky zanesení a nefunkčnosti papírové filtrační části). Ačkoli myslím, že osobně bych spíše volil výměnu nejen filtru, ale i oleje (není to tolik peněz).

Jinak souhlasím, že olej se špinit musí a čím rychleji, tím lépe. Je to známkou jeho správné funkčnosti. Uvolňuje úsady v motoru a rozpouští je do sebe. Pokud mám motor neznámé minulosti, je vhodné první olej vyměnit dříve než po roce či 10.000 km. Osobně bych doporučoval při krátkých jízdách olej měnit podstatně dříve, nejdéle po 8000 km. Totéž platí i pro motory spalující LPG - tam sice olej netmavne, ale zato se mnohem rychleji znehodnocuje chemicky (protože reakce s plynem způsobuje intenzivnější chemické změny).

Nejpomaleji olej stárne v naftových motorech, přestože je po nalití do motoru okamžitě černý jako holinky, to málokdo ví.


Jinak odkazuji na sekci FAQ, kde je o olejích obsáhlé téma.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

v původním motoru mi olej zčernal prakticky hned (cca 500-600 km). teď co mam novej, kterej jsem tak pracně čistil až přestal mazat :mrgreen: mi zatim jen tak lehce ztmavnul, ale stejně půjde brzo ven, páč jsem plynař 8)
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Veverka

Příspěvek od Veverka »

Vezu sem otázku-co s pohnilejma vrakama,u kterých evidentně mizí olej?Modrý kouř z výfuku se naštěstí nekoná,ale co dělat když musím cca měsíc před koncem "intervalu" dolít až 2L oleja?Přeci jen to znamená vypustit se vším i 2L litry skoro teď dolitého oleje.
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Pokud je tomu tak, nabízí se otázka, jestli místo neproduktivního dolití 2l měsíc před výměnou, není lepší olej rovnou výměnit. :wink: :idea:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Veverka

Příspěvek od Veverka »

První litr jsem dolíval už teda o něco dříve,přičemž jsem nepočítal s tím že budu muset do výměny zase dolít. Navíc hlavně ještě jsem onehdá nepoznal podle měrky že tam chybělo docela dost.
Samozřejmě dneska bych už při spatření takového zmizení oleje určitě ten starý zbytek vypustil.
Děsí mě že i ta kontrolka začne poblikávat až když chybí dost,naštěstí jsem se nespoléhal jen na ni a kontroloval jsem to sám. -
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

me kontrolka zablika, pri prudkym prujezdu levotocivou zatackou, uz kdyz je mezi ryskama pod pulkou
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

A těm, co mají normální styl ježdění a zatáčky neberou po dvou kolech, kontrolka začne blikat někdy v době, když je na měrce na minimu.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

a těm,kterí mají dobrý motor, olej neubýva :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

Ivo píše:.......zatáčky neberou po dvou kolech, .......
od toho je tam nizsi podvozek s lepsima perama a tlumicema :lol:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“