Pneumatiky, disky, duše (NIVA)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
dt4x4
Příspěvky: 34
Registrován: sob bře 07, 2009 19:08
Bydliště: brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dt4x4 »

Netopýr píše:já jsem absolutně spokojenej s 205R16 Vraník 2000 Truck :c) ale bez zvedání to tam prostě nedostaneš... leda na sériovku která nekříží a silniční gumy s nízkym vzorkem :c)

Net.
Tak jsem pořídil od Taze 205/80/16 Truck 2000. Zadek zvedlej nakonec o 6 cm předek jsem nechal tak. Řezání mě neminulo, ovšem nebylo to tak hrozný. Vzhledem k tomu, že předek nekříží, tak tam jsem to jenom trochu lízl a zadek jsem vzal trošku víc zítra přidám fotky. Hned jsem to jel zkusit a musím dát Vikovi za pravdu, protože vidina rozlomenýho diferenciálu mě nutila se na některý překážky vykašlat. Gumy by to zvládli, ale dif nebo poloosy asi ne. Na silnici dobrý, byl jsem překvapenej, že gumy přehlušují auto až od rychlosti 80 km/h a této se špatně dosahuje :D s 205/80/16 MT Truck 2000 LPG nejede jak BA 95.

Fotky jsou tady : http://www.ladaniva4x4.nolimit.cz/fotogalerie
Naposledy upravil(a) dt4x4 dne úte říj 20, 2009 16:05, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

zajimava metoda, zadek zvednout 6cm a predek nechat byt. docela bych rad videl foto.

Jinak T2K te nezklamou, hlavne kdyz jsdem videl co za gumy jsi mel doposu :lol:
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
dt4x4
Příspěvky: 34
Registrován: sob bře 07, 2009 19:08
Bydliště: brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dt4x4 »

vik2 píše:zajimava metoda, zadek zvednout 6cm a predek nechat byt. docela bych rad videl foto.

Jinak T2K te nezklamou, hlavne kdyz jsdem videl co za gumy jsi mel doposu :lol:
Fotky budou zítra.
Netopýr
Příspěvky: 288
Registrován: úte pro 16, 2008 09:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Netopýr »

chválím, s T2k budeš spokojenej :c))

na suchu se musí opatrně, ale jinak bych se toho zase tolik nebál :c))

Net.
PS. nebál protože jsem zatím žádnou poloosu nedal :c)
Optimismus je způsoben nedostatkem informací...
Uživatelský avatar
dt4x4
Příspěvky: 34
Registrován: sob bře 07, 2009 19:08
Bydliště: brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dt4x4 »

vik2 píše:zajimava metoda, zadek zvednout 6cm a predek nechat byt. docela bych rad videl foto.

Jinak T2K te nezklamou, hlavne kdyz jsdem videl co za gumy jsi mel doposu :lol:
Fotky :::: http://www.ladaniva4x4.nolimit.cz/fotogalerie
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

Dobrá, tak uzavřu toto téma.

MT pneu nejdou na seiovou Nivku bez řezání!

pokud se chce vyjadrovat k DTho Nivce, ucinte tak v jeho samostatnem vlaknu:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=11435
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
hush
Příspěvky: 307
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Pneu -- rozdil určení SUV/osobní

Příspěvek od hush »

Ahoj, chtel bych se zeptat jaky je rozdil v pneumatikach pro osobni a suv /4x4/ auta, jde me o to ze premyslim na Nivu koupit na zimu gumy v rozmeru 215/65 R16 (mely by udajne jit na origo disky) a samozrejme na osobni auta jsou levnejsi a o to me jde, jestli je nejaky problem v tom kdyz koupim gumy na osobak a ne na 4x4.Samozrejme nosnost a rychlostni index budou dodrzeny.Dik.
Naposledy upravil(a) hush dne pát říj 30, 2009 07:12, celkem upraveno 1 x.
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

nebude to v pevnosti bocnice? pro 4x4 se pocita s nakym podhustenim a tim vetsi namaha bocnice a nachylnost na prorazeni
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
jackfree
Příspěvky: 126
Registrován: pon pro 01, 2008 02:29
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od jackfree »

No pokud to máš na zasněžený silnice, neviděl bych v tom zádný problém, ostatně Niva je lehká a tak bych v tom neviděl rozdíl... Niva nebo jakákoliv jiná Lada např... jinak co jsou pneu SUV??? myslím že je to označení prodejce ... má tak vedenou skupinu pneu co se hodí pro SUVčka, toť vše.. jinak bych se řídil pouze parametry pneu(radial, diagonal,průměr, profil, šířka běhounu, rychlostní index, dezén, směs, označení AT, MT, M+S , zátěžové C - to jsou důležité informace pro výběr dané výrobcem)
jiri.k
Příspěvky: 228
Registrován: sob črc 25, 2009 19:27
Bydliště: hradec kralove

Příspěvek od jiri.k »

ahoj zkusenejsi kamaradi, nechci zakladat nove tema ale hledanim v diskusich jsem nenasel jednoznacnou odpoved na toto: Jak se zmeni jizdni vlastnosti a pru¨jezdnost auta, kdyz zvolim jinou pneumatiku co se tyka sirky ??? tady jezdim na 185/75/r16 a v uvahiu pripada 175/80 nebo 205/75 r16. Co se stane kdyz dam ty 205ky? bude auto plavat? nebo neudrzi stopu? Jak potom v hlubokem snehu? nekdo rika, ze uzke gumy se lepe zariznou a vic projedou... jake mate zkusenosti? Muj problem neni nejtezsi teren, ale cca 75%asfalt, zbytek kamenite cesty, les a mokre louky vcetne oranice.. Mam jit do Vraniku?
Uživatelský avatar
jackfree
Příspěvky: 126
Registrován: pon pro 01, 2008 02:29
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od jackfree »

Já teď jezdím Lassa OK-144, je to diagonal 6ti palec, do terénu na nivu super, na silnici lepší než Voltyre(nehučí tak!!! nedrnčí v zatáčkách) ale je to diagonála, musíš na asfaltu víc točit volantem aby si zatočil stejně jako s radiálkou atd. Osobně, už u nich zůstanu, hlavně je to nová guma a té dám vždy přednsot pro běžný provoz před protektorem. A cena je přijatelná. Po dohodě není problém se sejít a klidně si je na mým autě okouknout nebo zkusit projet, jsem od HK.
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

pokud jezdis vice asfalt je sirsi guma lepsi.
na mokre trave, pisku, kamenite cesty - proste v ne hlubokem terenu je taky lepsi
tam kde se dost zaboris, bude siroka guma met vetsi odpor. Takze krom vetsi ztraty vykomu jeste vice zetezuje vsechny casti podvozku a prevodu.
To ze by ses na sirsich gumach mene boril, a projel tim lepe močálovym terenem se v praxi neprokazalo. Majo me tim mnohokrat vyhrozoval, a ve finale ja na Lassach 6" on na 9,5" jsme projeli stejne
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Lukyn
Příspěvky: 36
Registrován: sob říj 10, 2009 15:49
Bydliště: Nový Jičín

Pneumatiky

Příspěvek od Lukyn »

Možná budu za troubu, ale co už. Mám možnost získat pneumatiky Eco Tramp a tak se chci zeptat, jestli s nimi má někdo zkušenosti. Podotýkám že jezdím převážně po silnicích :oops:
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

S nima taky jinam ani nemuzes....
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
wonko500
Příspěvky: 2
Registrován: úte kvě 25, 2010 11:42
Bydliště: Partizanske

Příspěvek od wonko500 »

Ahoj kamo VIK2,cital som tvoj prispevok este z minuleho roka,kde si pisal o terennych pneumatikach T3. Su to tie protektorovane pneu od VRANIKA? Ak ano,aku mas s nimi skusenost co sa tyka hlavne blata a zmesti sa mi rozmer 205/80 R16 na NIvu bez akychkolvek uprav?
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“