Objem spalovacieho priestoru
Moderátor: Moderátoři
- Lada Rider
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
- Bydliště: Brno
Objem spalovacieho priestoru
Zdravim, potrebujem vediet kolko cm3 ma spalovaci priestor v seriovej unifikovanej hlave 21011? Dik za odpovede
СЕКТОР ГАЗА парты
Oficiální hodnoty výrobce nikdy nikde neuvedl. My jako uživatelé pouze víme, že existuje šest typů hlav pro motory VAZ-Lada s řetězem (nás zpravidla zajímá jen pět typů - šestý je Niva 1,7 MPi) a jedna pro řemen (VAZ 2105) a s tím spojené čtyři různě velké spalovací prostory a víme pouze to, jak je podle velikosti seřadit. Přesné jejich hodnoty objemů však neexistují, muselo by se to změřit nějakou kapalinou či co.
Největší objem spalovacího prostoru má hlava 21011-1003015 (hlavy používané u prvních serií motorů 21011 osazovaných písty s rovným dnem). Hned po ní druhý největší objem má hlava 2101-1003015 a také unifikovaná 21011-1003015-10 a hlava 2105 (tyto tři hlavy jsou objemově stejné). Potom následuje hlava 2101-1003011 (osazovaná na první motory 2101 a 2103 se stupněm komprese 8,8:1). Nejmenší objem má hlava z motoru 1,7i (která nemá označení modelu, značí se tedy xxxxx-1003015-10).
V blízké době, patrně za dlouhých zimních večerů, zpracuji podrobnou stať o hlavách motorů Lada a dám ji sem. Zatím to mám jen v konceptu.
Největší objem spalovacího prostoru má hlava 21011-1003015 (hlavy používané u prvních serií motorů 21011 osazovaných písty s rovným dnem). Hned po ní druhý největší objem má hlava 2101-1003015 a také unifikovaná 21011-1003015-10 a hlava 2105 (tyto tři hlavy jsou objemově stejné). Potom následuje hlava 2101-1003011 (osazovaná na první motory 2101 a 2103 se stupněm komprese 8,8:1). Nejmenší objem má hlava z motoru 1,7i (která nemá označení modelu, značí se tedy xxxxx-1003015-10).
V blízké době, patrně za dlouhých zimních večerů, zpracuji podrobnou stať o hlavách motorů Lada a dám ji sem. Zatím to mám jen v konceptu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Lada Rider
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
- Bydliště: Brno
- Lada Rider
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
- Bydliště: Brno
To je sice pravda, ale to neodpovídá objemu spalovacího prostoru hlavy. Písty mají určitý nedoběh, určitý tvar dna a to vše je do plusu. Pokud se jedná přímo o vlastní objem spalovacího prostoru v hlavě, takto to spočítat nelze.Štěpán Getsko píše:Kompresni poměr = ( objem válce + objem spalovacího prostoru ) / objemem spalovacího prostoru
Zbytek si dopočítejte sami...
Dobrý způsob popisuje Roman, po domácku je to asi nejpřesnější způsob.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
A co takhle:
Vzít modelínu, dobře vyplnit spalovací prostor v hlavě a pak tu modelínu hodit do odměrného válce, kde už před tím budete mít naplněnou vodu o dejme tomu 200ml. Po vnořeni modelíny tam odečtete ( třeba ) 245.99999ml. Takže jednoduše spočítáte, že objem spalovacího prostoru je 45,99999ml = cm3
A k tomu mému způsobu výpočtem.
Pokud je tam nedoběh pístu a tloušťka těsnení, tak i tohlo se dá spočítat jako součet:
Objem spalovacího prostoru = objem spalovacího prostoru v hlavě + objem spalovacího prostoru ve válci
Vzít modelínu, dobře vyplnit spalovací prostor v hlavě a pak tu modelínu hodit do odměrného válce, kde už před tím budete mít naplněnou vodu o dejme tomu 200ml. Po vnořeni modelíny tam odečtete ( třeba ) 245.99999ml. Takže jednoduše spočítáte, že objem spalovacího prostoru je 45,99999ml = cm3
A k tomu mému způsobu výpočtem.
Pokud je tam nedoběh pístu a tloušťka těsnení, tak i tohlo se dá spočítat jako součet:
Objem spalovacího prostoru = objem spalovacího prostoru v hlavě + objem spalovacího prostoru ve válci
- Lada Rider
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
- Bydliště: Brno
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10629
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Hlava 1,7 (21213-1003015 ? ) má objem 28 cm3.
Uni hlava (21011-1003015-10 ? ) má objem 33 cm3.
Odměřeno na jaře za pomoci (mazacího - zeleného) oleje do mot. pil. L.
PS1: pokud budu rozdělávat motor ve svém (prozatím ne)veteránu - změřím i hlavu 2101-1003011 ( ? )
PS2: otazníky za typovým označením hlav znamenají, že je nevím přesně. Dokážu je však zjistit zcela přesně - pohledem na motory a opsáním na kus papíru
Uni hlava (21011-1003015-10 ? ) má objem 33 cm3.
Odměřeno na jaře za pomoci (mazacího - zeleného) oleje do mot. pil. L.
PS1: pokud budu rozdělávat motor ve svém (prozatím ne)veteránu - změřím i hlavu 2101-1003011 ( ? )
PS2: otazníky za typovým označením hlav znamenají, že je nevím přesně. Dokážu je však zjistit zcela přesně - pohledem na motory a opsáním na kus papíru
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Lada Rider
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
- Bydliště: Brno
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10629
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Takže jsem opsal čísla z hlav:Lada Rider píše:Luděk Musil, tak mi to prosim ta pozri, lebo to 100% potrebujem vediet. dakujem
Takže hlava pro motor 1,7 i (bez označení) má 28 cm3, kompresní poměr 9,3:1 .
Uni hlava s označením 21011-1003015-10 má 33 cm3, kompresní poměr 8,5:1 .
L.
PS: nyní jsem narazil na tabulku (poslanou v jiné sekci Kokolokou - děkuji) a na svém veteránu mám hlavu 21011-1003015, kompresní poměr 8,8:1 ale její kubaturu změřím až při rozborce a sborce
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´