Objem spalovacieho priestoru

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Lada Rider
Příspěvky: 1067
Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
Bydliště: Brno

Objem spalovacieho priestoru

Příspěvek od Lada Rider »

Zdravim, potrebujem vediet kolko cm3 ma spalovaci priestor v seriovej unifikovanej hlave 21011? Dik za odpovede
СЕКТОР ГАЗА парты
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

neco takovy resil Ludek Musil a Paja, mam takovej pocit
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Marek
Příspěvky: 5336
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Oficiální hodnoty výrobce nikdy nikde neuvedl. My jako uživatelé pouze víme, že existuje šest typů hlav pro motory VAZ-Lada s řetězem (nás zpravidla zajímá jen pět typů - šestý je Niva 1,7 MPi) a jedna pro řemen (VAZ 2105) a s tím spojené čtyři různě velké spalovací prostory a víme pouze to, jak je podle velikosti seřadit. Přesné jejich hodnoty objemů však neexistují, muselo by se to změřit nějakou kapalinou či co.

Největší objem spalovacího prostoru má hlava 21011-1003015 (hlavy používané u prvních serií motorů 21011 osazovaných písty s rovným dnem). Hned po ní druhý největší objem má hlava 2101-1003015 a také unifikovaná 21011-1003015-10 a hlava 2105 (tyto tři hlavy jsou objemově stejné). Potom následuje hlava 2101-1003011 (osazovaná na první motory 2101 a 2103 se stupněm komprese 8,8:1). Nejmenší objem má hlava z motoru 1,7i (která nemá označení modelu, značí se tedy xxxxx-1003015-10).


V blízké době, patrně za dlouhých zimních večerů, zpracuji podrobnou stať o hlavách motorů Lada a dám ji sem. Zatím to mám jen v konceptu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Lada Rider
Příspěvky: 1067
Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
Bydliště: Brno

Příspěvek od Lada Rider »

No takto, Paja mi povedal ze hlava pre 1.7i ma objem spalovaku 28cm3. Tak som to preratal pre 21011 a vyslo mi ze ma 30,64cm3. Myslis ze to moze aspon zhruba byt?
СЕКТОР ГАЗА парты
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Kompresni poměr = ( objem válce + objem spalovacího prostoru ) / objemem spalovacího prostoru

Zbytek si dopočítejte sami... :wink:
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Najjednoduchsie je to zmerat. Polozis na hlavu kusok plexi s vyvrtanou dierkou a injekcnou striekackou plnis tekutinou a zistis kolko tam vlezie. Merali sme to s Mysom na jeho znizenej hlave z 2105, ale cislo si nepamatam...
P.S. Nezabudnut nasroubovat sviecku!
Roman
Uživatelský avatar
Lada Rider
Příspěvky: 1067
Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
Bydliště: Brno

Příspěvek od Lada Rider »

...keby som to mal na com zmerat, tak sa tu nevypytujem :lol:
potrebujem cislo,vypoctom pre motor 2101 mi vyslo 40cm3. Tak keby mi to niekto potvrdil alebo vyvratil, najlepsie niekto kto to experimentalne overil, ci uz tym olejom alebo nejak obdobne. dik
СЕКТОР ГАЗА парты
Marek
Příspěvky: 5336
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Štěpán Getsko píše:Kompresni poměr = ( objem válce + objem spalovacího prostoru ) / objemem spalovacího prostoru

Zbytek si dopočítejte sami... :wink:
To je sice pravda, ale to neodpovídá objemu spalovacího prostoru hlavy. Písty mají určitý nedoběh, určitý tvar dna a to vše je do plusu. Pokud se jedná přímo o vlastní objem spalovacího prostoru v hlavě, takto to spočítat nelze.
Dobrý způsob popisuje Roman, po domácku je to asi nejpřesnější způsob.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

Marek píše:Písty mají určitý nedoběh
sorry za OT, ale chápu to správně že jde o vzdálenost pístu, v horní úvrati, od horní hrany bloku??
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

A co takhle:
Vzít modelínu, dobře vyplnit spalovací prostor v hlavě a pak tu modelínu hodit do odměrného válce, kde už před tím budete mít naplněnou vodu o dejme tomu 200ml. Po vnořeni modelíny tam odečtete ( třeba ) 245.99999ml. Takže jednoduše spočítáte, že objem spalovacího prostoru je 45,99999ml = cm3

A k tomu mému způsobu výpočtem.
Pokud je tam nedoběh pístu a tloušťka těsnení, tak i tohlo se dá spočítat jako součet:

Objem spalovacího prostoru = objem spalovacího prostoru v hlavě + objem spalovacího prostoru ve válci
Cory
Příspěvky: 11679
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

aj bez liatia kvapaliny do hlavy sa to da vypocitat, tak ziaden stres :wink:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Lada Rider
Příspěvky: 1067
Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
Bydliště: Brno

Příspěvek od Lada Rider »

jasne vsak vypocital som to pre motor 1200 ktory ma rovne dno piesta, objem nedobehu 0.1 sa odcita od kompresneho objemu a je
СЕКТОР ГАЗА парты
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10629
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Hlava 1,7 (21213-1003015 ? ) má objem 28 cm3.
Uni hlava (21011-1003015-10 ? ) má objem 33 cm3.
Odměřeno na jaře za pomoci (mazacího - zeleného) oleje do mot. pil. L.
PS1: pokud budu rozdělávat motor ve svém (prozatím ne)veteránu - změřím i hlavu 2101-1003011 ( ? )
PS2: otazníky za typovým označením hlav znamenají, že je nevím přesně. Dokážu je však zjistit zcela přesně - pohledem na motory a opsáním na kus papíru
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Lada Rider
Příspěvky: 1067
Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
Bydliště: Brno

Příspěvek od Lada Rider »

Luděk Musil, tak mi to prosim ta pozri, lebo to 100% potrebujem vediet. dakujem
СЕКТОР ГАЗА парты
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10629
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Lada Rider píše:Luděk Musil, tak mi to prosim ta pozri, lebo to 100% potrebujem vediet. dakujem
Takže jsem opsal čísla z hlav:
Takže hlava pro motor 1,7 i (bez označení) má 28 cm3, kompresní poměr 9,3:1 .
Uni hlava s označením 21011-1003015-10 má 33 cm3, kompresní poměr 8,5:1 .
L.
PS: nyní jsem narazil na tabulku (poslanou v jiné sekci Kokolokou - děkuji) a na svém veteránu mám hlavu 21011-1003015, kompresní poměr 8,8:1 ale její kubaturu změřím až při rozborce a sborce
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“