Nedobíjení - poblikávající světla
Moderátor: Moderátoři
Přímo pro 05 se výkonější altecy nedělaly, ale některé 07 a nivy výkonější měly. Tuším, že to byly verze se vstřikováním. Můžu tě ale uklidnit, že i po eventuelní výměně za výkonější altec bude auto při volnoběhu dobíjet prakticky stejně.
Zlepšení v režimu volnoběhu se dá, jak sis sám správně odpověděl, dosáhnout jen vyššími otáčkami alternátoru, resp. motoru.
Radím neřešit chujoviny a udržovat dobrý stav stávající soustavy. Najezdím 90% km krátkými pojížďkami po městě s častými starty a s rozsvícenými světly a s dobíjením baterie nemám sebemenší problém.
Zlepšení v režimu volnoběhu se dá, jak sis sám správně odpověděl, dosáhnout jen vyššími otáčkami alternátoru, resp. motoru.
Radím neřešit chujoviny a udržovat dobrý stav stávající soustavy. Najezdím 90% km krátkými pojížďkami po městě s častými starty a s rozsvícenými světly a s dobíjením baterie nemám sebemenší problém.
Přesně tak. Na volnoběh žigulí alternátor dobíjí mizerně.
Doporučuju to pořádně proměřit - zapnout potkávací světla, zvýšit otáčky na cca 1100ot. a napětí na baterce by mělo skočit na 13,8-14,2V (plus mínus). Pokud se toto stane, tak bych to dále už neřešil. To, co ukazuje voltmetr v palubce je jen orientační hodnota. Vlivem různých přechodových odporů může tento voltmetr pěkně kecat.
Každopádně pokud ti svítí na volnoběh kontrolka dobíjení, vyčisti všechny kontakty na alternátoru, přiohni fastony aby opravdu pevně drželi a hlavně nezapomeň očistit kostru pro regler.
Doporučuju to pořádně proměřit - zapnout potkávací světla, zvýšit otáčky na cca 1100ot. a napětí na baterce by mělo skočit na 13,8-14,2V (plus mínus). Pokud se toto stane, tak bych to dále už neřešil. To, co ukazuje voltmetr v palubce je jen orientační hodnota. Vlivem různých přechodových odporů může tento voltmetr pěkně kecat.
Každopádně pokud ti svítí na volnoběh kontrolka dobíjení, vyčisti všechny kontakty na alternátoru, přiohni fastony aby opravdu pevně drželi a hlavně nezapomeň očistit kostru pro regler.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
nebudu zakladat novy tema
mam takovej problem, VAZ 21061 elektrika 073 bez strikacky
kdyz mam auto studeny, nastartuju dobiji mi okolo 14V. at mam zaply ci vypli svetla. to by slo. to mi nevadi
ale. jak se motor lehce zahreje(dle teplomeru vody) zacne mi dobijet bez svetel 13,8V, s parkovackama 13,6V a pri zaplych H4 13V. toto merim na baterce i na samotnym altiku (kostra = telo altiku). toto by ukazovalo na jeho vadu. ale pozor. to samy mi to dela i na druhym altiku. jeden je origo z 1.7 55A s reglerem vzadu na tele, a druhej je magneton 70A, upravenej z jinyho auta, tez s reglerem vzadu na tele. oba altiky maji uhliky zcela v poradku.
dobre. mohla by byt vada v obou alticih. jenze kdyz dam jeden ci druhej do druhyho auta dobiji tak jak maji. pri svetlech nejakych 14,2V. tak a co ted. uz si nevim rady. kostrou to nebude. mam motor ukostren na prevodovce i na hlave primo od baterky a navic i na samotnym altiku merim nizky napeti. napada me zda by nemohlo byt buzeni spatny. kontrolka mi vsak neprosvecuje, po otoceni klickem se rozne, po nastartovani zhasne. zaclo to delat nekdy v pulce leta. ale auto porad jezdilo, nebyli problemy. ty zacli hlavne ted s ochladnutim, kdy starter musi roztacet ztuhlej motor. baterky jsem v aute protocil tri, vsechny byli i v druhym aute,kde vse bez problemu
ted me zachranuje ten 70A altik, kterej mi to dokaze uzivit, jelikoz dojizdim domu pres les nebo pole, tak v tom useku vypinam svetla at to krmi baterku
nevim si rady:(
mam takovej problem, VAZ 21061 elektrika 073 bez strikacky
kdyz mam auto studeny, nastartuju dobiji mi okolo 14V. at mam zaply ci vypli svetla. to by slo. to mi nevadi
ale. jak se motor lehce zahreje(dle teplomeru vody) zacne mi dobijet bez svetel 13,8V, s parkovackama 13,6V a pri zaplych H4 13V. toto merim na baterce i na samotnym altiku (kostra = telo altiku). toto by ukazovalo na jeho vadu. ale pozor. to samy mi to dela i na druhym altiku. jeden je origo z 1.7 55A s reglerem vzadu na tele, a druhej je magneton 70A, upravenej z jinyho auta, tez s reglerem vzadu na tele. oba altiky maji uhliky zcela v poradku.
dobre. mohla by byt vada v obou alticih. jenze kdyz dam jeden ci druhej do druhyho auta dobiji tak jak maji. pri svetlech nejakych 14,2V. tak a co ted. uz si nevim rady. kostrou to nebude. mam motor ukostren na prevodovce i na hlave primo od baterky a navic i na samotnym altiku merim nizky napeti. napada me zda by nemohlo byt buzeni spatny. kontrolka mi vsak neprosvecuje, po otoceni klickem se rozne, po nastartovani zhasne. zaclo to delat nekdy v pulce leta. ale auto porad jezdilo, nebyli problemy. ty zacli hlavne ted s ochladnutim, kdy starter musi roztacet ztuhlej motor. baterky jsem v aute protocil tri, vsechny byli i v druhym aute,kde vse bez problemu
ted me zachranuje ten 70A altik, kterej mi to dokaze uzivit, jelikoz dojizdim domu pres les nebo pole, tak v tom useku vypinam svetla at to krmi baterku
nevim si rady:(
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Napadá mě špatný kontakt v budící větvi. Kontroloval's kontakt pojistky a fastonů u drátů s dobíjením souvisejících? Pokud je někde vakl, může dojít ke vzniku střídavé složky v okruhu buzení a to může zmást regulátor. Podle mé zkušenosti oběma směry. Tzn. při určité konstelaci přebíjí a při jiné naopak nedobíjí.
Tohle altíky s regulací uvnitř dělají normálně . Je to "daň" za jednoduchost zapojení . Bez úpravy tam nikdy nebude po zatížení 14V , ale klidně o Volt méně . Zítra dám odkaz již jsem tu psal proč to tak je a co stím .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
pojistky jsem mel pred nedavnem vsechny venku a vsechny drzi dobre. mam tam pojistkovku na nozovy pojistkyHurikán píše:Napadá mě špatný kontakt v budící větvi. Kontroloval's kontakt pojistky a fastonů u drátů s dobíjením souvisejících? Pokud je někde vakl, může dojít ke vzniku střídavé složky v okruhu buzení a to může zmást regulátor. Podle mé zkušenosti oběma směry. Tzn. při určité konstelaci přebíjí a při jiné naopak nedobíjí.
jenze v druhym aute to nedelaSaša píše:Tohle altíky s regulací uvnitř dělají normálně . Je to "daň" za jednoduchost zapojení . Bez úpravy tam nikdy nebude po zatížení 14V , ale klidně o Volt méně .
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Nikoli . (to jen u altíků s reglerem mimo) (kulatá řada) .Hurikán píše:a buzení jde přes ni
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Maysner, za tu poistkovku by som nedal ruku do ohna...mne uz 2krat namiesto poistky prepalilo plosak vovnutri
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Tady je vysvětlení proč (kousek od vršku http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... c&start=15
A tady je ůprava http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... c&start=15
Celé zapojení by se dalo předělat i tak že by po nastartování připlo nějaké relé regulátor přímo k výstupní svorce B+ a tím pádem by bylo výstupní napětí řízeno dle výstupu a úbytek napětí na diodách by na to nemněl vliv .
Musela by tam ještě být pojistka a případně zenerova dioda pro případ poruchy regulátoru .
A tady je ůprava http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... c&start=15
Celé zapojení by se dalo předělat i tak že by po nastartování připlo nějaké relé regulátor přímo k výstupní svorce B+ a tím pádem by bylo výstupní napětí řízeno dle výstupu a úbytek napětí na diodách by na to nemněl vliv .
Musela by tam ještě být pojistka a případně zenerova dioda pro případ poruchy regulátoru .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!