To jsem potřeboval vědět děkuju.vik2 píše:Zivotnost nevim.
osobni zkusenost nemam.
ALE maji je lidi co semnou chodej offroadit. Trebas i Netopyr.
muj subektivni nazor. guma vhodna 50/50 silnice /teren
v terenu funguje celkem slusne.....
nejaka videa z lehkeho terenu:
http://www.youtube.com/watch?v=rOHxYV6tpqs
http://www.youtube.com/watch?v=Fii_GQhtqxE
nafoukane cca 1atm.
Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
Moderátor: Moderátoři
To máš na té Nivě 205/80/16 ? http://www.youtube.com/watch?v=rOHxYV6tpqs bez řezání a zvyšování ??Netopýr píše:myslím, že obyčejná váha by odpověděla :c)
vraník je protektor, tzn. kopie (pochybuju, že by měly vlastní vývoj), podle někoho tady na foru má téměř stejný vzorek nějaký ital.
a jestli se jedná o stejnou gumu, tedy protektor, jednoduše zjistíš na váze, protože protektory jsou o pár kilo těžší :c)
T.
PS. když T2k jsou na "těžké až extrémní podmínky", tak k čomu jsou potom takové T3? :c)))
PPS. aby mne původce tohoto vlákna špatně nepochopil, nedělám si srandu ze vzorku, mám ho na nivě v rozměru 205R16 a jsem s ním absolutně spokojený, dělám si srandu z toho co je napsané na webu :c)
no jo vpodstate seriovka:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... sc&start=0
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... sc&start=0
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Můžeš mě říct jak se změní jízdní vlastnosti myslím jen řízení Nivy když ji vpředu zvednu o 3 cm? Pořád se tomu bráním, jak jsem už psal dřív když jsem to udělal, tak v zatáčce se mě nevracel volant je možný, že když udělám sbíhavost vrátí se to do normálu ? Další odrazující věc jsou klouby. To mírný praskání na videu co jsi včera poslal jsou klouby, že ? Je to tím, že je zvedlá o 5 cm, nebo to dělá pokaždém zvednutí ? Nikdy nechci jezdit žádný extrémy, jak ty a Majo, ale jen mít schopnější Nivu na občasný poježdění. Taky mám rád bláto na střeše.........vik2 píše:no jo vpodstate seriovka:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... sc&start=0
zvednuti o 3cm, znamena podlozeni spodnich misek pruzin o 1.5 az 2cm. Idealni je podlozit je trojuhelnikama(3,5-az-0,5 cm vysoke), pruziny se dostanou tak do roviny.
Horni cep kdyz podlozis, tak jen dorovnas zpatky krizeni. Idealne podlozit o stejnou vysku jako dole, nebo malinko vice. rekneme 3cm...
Dalsi vec, vyhodit stabilizator. Zmekci se podvozek. kola lepe pracuji v terenu.
Jizdni vlastnosti na silnici??
Ja osobne, pri bezne jizde 70-100km/h pozoroval jen jednu vec. Vetsi naklaneni auta. Auto se naklonilo, ale stopu drzelo. Daleko vetsi vliv na jizdu po silnici maji pneumatiky. MT se nikdy nevyrovnaji silnicnim vzorkum.
zataceni?? nevraci se?? zvednutim se zmeni odklon kol. kdyz vyhodis podlozky pod hornim ramenem, castecne to dozenes. je to individualni. Podle zvednuti. Ja trebas to dohnal. Dokonce jsem vyhazel vsechny, a tim dostal kola mirne do "A" takze to bylo pro silnici dobre....
Vseobecne neni dobre predek podkladat vice jak 4cm, pak uz mas problem s rizenim. cepama rizeni.
Horni cep kdyz podlozis, tak jen dorovnas zpatky krizeni. Idealne podlozit o stejnou vysku jako dole, nebo malinko vice. rekneme 3cm...
Dalsi vec, vyhodit stabilizator. Zmekci se podvozek. kola lepe pracuji v terenu.
Jizdni vlastnosti na silnici??
Ja osobne, pri bezne jizde 70-100km/h pozoroval jen jednu vec. Vetsi naklaneni auta. Auto se naklonilo, ale stopu drzelo. Daleko vetsi vliv na jizdu po silnici maji pneumatiky. MT se nikdy nevyrovnaji silnicnim vzorkum.
zataceni?? nevraci se?? zvednutim se zmeni odklon kol. kdyz vyhodis podlozky pod hornim ramenem, castecne to dozenes. je to individualni. Podle zvednuti. Ja trebas to dohnal. Dokonce jsem vyhazel vsechny, a tim dostal kola mirne do "A" takze to bylo pro silnici dobre....
Vseobecne neni dobre predek podkladat vice jak 4cm, pak uz mas problem s rizenim. cepama rizeni.
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
- Paťo Zvolen
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
- Bydliště: Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Zdvihnutie predku
Caw kolego, mne to v konečnom sumáre vyšlo tak, že predok je zdvihnutý o myslím, že 9cm, vôbec to nie je brutal, nejazdím brutal a len sa mi to vyrovnalo so zadkom. O tom vracaní / nevracaní nič neviem, nič takéto som nepostrehol, tak ako u seba, tak isto aj u iných čo viem že dvíhali (neraz aj omnoho viac). Jazdné vlastnosti sa zmenia akurát tak, že ak máš navyše vybratý stabilizátor, tak musíš / mal by si, ak ti je život milý jazdiť nempomerne opatrnejšie.
Príklad: Pred zdvihnutím, v sériovom stave som mal maximálku (podľa GPSa bez predného stabilizátora) 134 km/h myslím. Teraz keď som o 9 cm vyššie sa viac ako 105 - 110 km/h nemodvážim. Podotýkam, že na geometriu som šiel obratom po tomto "operačnom" úkone a auto ide po pustení volantu rovnooooo xxx m.
Pukanie : Tak toto je bohužial nempíjemný a sprievodný jav s ktorým som sa musel popasovať. Pravá strana "pukala" obratom po zdvihnutí dosť a potom čoraz viac, ľavú nembolo počuť. Po výmene vonkajšieho homokĺbu a vnútornej poloosi pravá strana stíchla a ....... začalo byť počuľ jemne ľavú, ktorá bola dovtedy prehlušená. Čiže ako ďaľšiu nemvyhnutnú investícu (ak sa nemieniš zmieriť s buchotom odkiaľkoľvek spredu) očakávaj minimálne 2x vonkajšie homokĺby + vnútorné poloosy (snáď som to dobre napísal, ak nie Majo ma opraví )
Príklad: Pred zdvihnutím, v sériovom stave som mal maximálku (podľa GPSa bez predného stabilizátora) 134 km/h myslím. Teraz keď som o 9 cm vyššie sa viac ako 105 - 110 km/h nemodvážim. Podotýkam, že na geometriu som šiel obratom po tomto "operačnom" úkone a auto ide po pustení volantu rovnooooo xxx m.
Pukanie : Tak toto je bohužial nempíjemný a sprievodný jav s ktorým som sa musel popasovať. Pravá strana "pukala" obratom po zdvihnutí dosť a potom čoraz viac, ľavú nembolo počuť. Po výmene vonkajšieho homokĺbu a vnútornej poloosi pravá strana stíchla a ....... začalo byť počuľ jemne ľavú, ktorá bola dovtedy prehlušená. Čiže ako ďaľšiu nemvyhnutnú investícu (ak sa nemieniš zmieriť s buchotom odkiaľkoľvek spredu) očakávaj minimálne 2x vonkajšie homokĺby + vnútorné poloosy (snáď som to dobre napísal, ak nie Majo ma opraví )
[glow=green][/glow]vik2 píše:[glow=yellow]zvednuti o 3cm, znamena podlozeni spodnich misek pruzin o 1.5 az 2cm. Idealni je podlozit je trojuhelnikama(3,5-az-0,5 cm vysoke), pruziny se dostanou tak do roviny.[/glow][glow=red]Horni cep kdyz podlozis, tak jen dorovnas zpatky krizeni. Idealne podlozit o stejnou vysku jako dole, nebo malinko vice. rekneme 3cm...
Dalsi vec, vyhodit stabilizator. Zmekci se podvozek. kola lepe pracuji v terenu.[/glow]
Jizdni vlastnosti na silnici??
Ja osobne, pri bezne jizde 70-100km/h pozoroval jen jednu vec. Vetsi naklaneni auta. Auto se naklonilo, ale stopu drzelo. Daleko vetsi vliv na jizdu po silnici maji pneumatiky. MT se nikdy nevyrovnaji silnicnim vzorkum.
zataceni?? nevraci se?? zvednutim se zmeni odklon kol. kdyz vyhodis podlozky pod hornim ramenem, castecne to dozenes. je to individualni. Podle zvednuti. Ja trebas to dohnal. Dokonce jsem vyhazel vsechny, a tim dostal kola mirne do "A" takze to bylo pro silnici dobre....
Vseobecne neni dobre predek podkladat vice jak 4cm, pak uz mas problem s rizenim.
cepama rizeni.
Takže myslíš, že k efektu zvýšení předku stačí podložit jen spodní misky ? Nebo jsem to blbě pochopil ?
predek zvednes podlozenim misek pod pruzinama. to vpodstate staci.
ALE
horni rameno se bude drive opirat o doraz(ta horni spicata guma, co kouka z hornich misek pruzin). uz tak male krizeni se zmensi.
proto se podklada i horni cep, aby se chod ramen obnovil do puvodniho rozsahu.
http://forum.ladaklub.com/download.php?id=15305
k fotu: kdyz tam ten lesklej valec nebude, horni rameno bude skoro na dorazu, kolo bude i pri male nerovnosti vyvesene na maximum.
ALE
horni rameno se bude drive opirat o doraz(ta horni spicata guma, co kouka z hornich misek pruzin). uz tak male krizeni se zmensi.
proto se podklada i horni cep, aby se chod ramen obnovil do puvodniho rozsahu.
http://forum.ladaklub.com/download.php?id=15305
k fotu: kdyz tam ten lesklej valec nebude, horni rameno bude skoro na dorazu, kolo bude i pri male nerovnosti vyvesene na maximum.
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Jo tomu rozumím, ale podložením horního ramena změníš podstatně odklon předního kola. Co pak s tím ? Vyrovná se to když uděláš sbíhavost ? Nebo proč se ta sbíhavost při zvedání předku vlastně dělá? Když s čepama řízení nic neděláš ?vik2 píše:predek zvednes podlozenim misek pod pruzinama. to vpodstate staci.
ALE
horni rameno se bude drive opirat o doraz(ta horni spicata guma, co kouka z hornich misek pruzin). uz tak male krizeni se zmensi.
proto se podklada i horni cep, aby se chod ramen obnovil do puvodniho rozsahu.
http://forum.ladaklub.com/download.php?id=15305
k fotu: kdyz tam ten lesklej valec nebude, horni rameno bude skoro na dorazu, kolo bude i pri male nerovnosti vyvesene na maximum.
Zacinam si na tomhle foru pripadat jako mezi tupcema.
To jsou porad dokola ty same otazky ve vsech moznych tematech.
-jaky gumy bez zvedani(obvykle 205R16)
-jake jine disky
-k cemu jsou paky a jak je radit
- jak funguje 4x4 u Nivy
a podobne, porad dokola v novych tematech. nebo i v starych ktery zacinaly na jine tema...
To jsou porad dokola ty same otazky ve vsech moznych tematech.
-jaky gumy bez zvedani(obvykle 205R16)
-jake jine disky
-k cemu jsou paky a jak je radit
- jak funguje 4x4 u Nivy
a podobne, porad dokola v novych tematech. nebo i v starych ktery zacinaly na jine tema...
LR Def 110 300Tdi
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009