chladenie sacieho potrubia
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
-
- Příspěvky: 184
- Registrován: čtv pro 04, 2008 13:07
- Bydliště: Malátova 7, Jihlava
2007? Už je to sice dosti dlouho, ale nedalo mi to nenapsat...
1. Jak jste dopadli?
2. Karburátor se chladí sám proudícím vzduchem
3. Plochy průřezu difuzorů na karbu jsou u sériovky menší, než součet průřezů sání => vyšší rychlost proudění => vyšší množství vzduchu o denní teplotě (dedukce vychází ze skušenosti - nasazeného karbu ze Š1203 na dvoulitrový atmos. Renaul Fuego - sice tam pasoval, ale v tom největším pařáku dokázal po svižné jízdě zamrznout)
4. Z tohoto důvodu je chlazení karbu na hodně nízké teploty blbost, zamrznou trysky a nepojede to
5. Je zde jasné uvažování o jakémsi mezichladiči na karb aby měl motor víc kyslíku - ochlazovat vzduch byť i před sáním je kontraproduktivní - jak už tu kdosi vyřkl, odpojením vyhřívání sání se zvýší kondenzace na stěnách sání a při připojeném vyhřívání se ochlazený vzduch se směsí rozepne už v sání, což při stejném časování ventilů spůsobí nasátí stejného množství, jen chudší směsi (benzím se vzduchem vejde do sání v určitém poměru, vzduch se rozepne, nebo´t je to plyn, benzínu zůstane stejně a ve výsledné objemové koncentraci je ho míň)
6. Další systém který se může pokakat...
7. Omlouvám se za svůj slovní průjem
1. Jak jste dopadli?
2. Karburátor se chladí sám proudícím vzduchem
3. Plochy průřezu difuzorů na karbu jsou u sériovky menší, než součet průřezů sání => vyšší rychlost proudění => vyšší množství vzduchu o denní teplotě (dedukce vychází ze skušenosti - nasazeného karbu ze Š1203 na dvoulitrový atmos. Renaul Fuego - sice tam pasoval, ale v tom největším pařáku dokázal po svižné jízdě zamrznout)
4. Z tohoto důvodu je chlazení karbu na hodně nízké teploty blbost, zamrznou trysky a nepojede to
5. Je zde jasné uvažování o jakémsi mezichladiči na karb aby měl motor víc kyslíku - ochlazovat vzduch byť i před sáním je kontraproduktivní - jak už tu kdosi vyřkl, odpojením vyhřívání sání se zvýší kondenzace na stěnách sání a při připojeném vyhřívání se ochlazený vzduch se směsí rozepne už v sání, což při stejném časování ventilů spůsobí nasátí stejného množství, jen chudší směsi (benzím se vzduchem vejde do sání v určitém poměru, vzduch se rozepne, nebo´t je to plyn, benzínu zůstane stejně a ve výsledné objemové koncentraci je ho míň)
6. Další systém který se může pokakat...
7. Omlouvám se za svůj slovní průjem
[VAZ 2104 Květuška (dříve Nataša)]
[Trabant 601 Žlutej ďábel]
"Rozdíl mezi svěřencem blázince a hlídačem je ve vlastnictví klíčů."
[Trabant 601 Žlutej ďábel]
"Rozdíl mezi svěřencem blázince a hlídačem je ve vlastnictví klíčů."
Nemám moc rád matematiku a její vzorečky , proto se vyjádřím pouze v teoretické rovině . Motor nasává ohromné množství vzduchu navíc přes difuzor (zůžené místo v karbecu) kde dochází k tlakovému spádu , tedy i snížení teploty navíc podporované odparem benzínu . Tenhle spád je cca 8°C (měřeno u UL letadla při laboraci s problémem zamrzání) . Nevím jak dlouhé a jak horké by muselo být sací potrubí aby dokázalo "vrátit" vzduchu původní teplotu navíc ohřát takové množství vzduchu není zadarmo . Z toho důvodu je vliv teploty "našeho" potrubí pro výkon nevýznamný protože nedokáže tenhle vzduch za jeho kratičkou dobu v sání ohřát . Naopak studené sací potrubí dělá při pohonu benzínem problémy .
To jste jezdily v deštném pralese . Nezamrzají trysky nýbrž samotný difuzor kde "roste" námraza (z vzdušné vlhkosti) mění tlakové podmínky v karbecu a nezřídka i zablokuje mechaniku klapek . Toto se ovšem děje pouze v určitém malém rozsahu teplot . V našich zeměpisných polohách cca při teplotě -2 až +7°C . Hlavní vliv na to má vlhkost vzduchu . při vyšší i nižší teplotě tento jev nenastává (hlavě né v autě na silnici)Michal Karásek píše:sice tam pasoval, ale v tom největším pařáku dokázal po svižné jízdě zamrznout
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Garantuju ti ,že v holandsku při cca 20°C u některejch kompresorem přeplńovanejch motorů byl problém ty auta na konci dráhy zastavit(nešli jim dovřít klapky díky námraze)Saša píše:(hlavě né v autě na silnici)
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
-
- Příspěvky: 184
- Registrován: čtv pro 04, 2008 13:07
- Bydliště: Malátova 7, Jihlava
Děkuji, protichůdné názory vítám, neboť nutí k zamyšlení...to s tím teplotním spádem, pokud je měřeno je asi pravda, za zamrnutím karburátoru na Fuegu na trase Velké Meziříčí - Jihlava si stojím, sám jsem na něj musel na...at aby rozmrz, ten rozíl v průměrech je tam ale dosti markantní...
[VAZ 2104 Květuška (dříve Nataša)]
[Trabant 601 Žlutej ďábel]
"Rozdíl mezi svěřencem blázince a hlídačem je ve vlastnictví klíčů."
[Trabant 601 Žlutej ďábel]
"Rozdíl mezi svěřencem blázince a hlídačem je ve vlastnictví klíčů."
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
jj, zamrzl sem take jednou, i s automatickym prepinanim (ovsem chybela hadice od vyfuku ) . Bylo to ale kupodivu az po cca 70ti km jizdy v mlze a teplote +-10st...byl to podzim a byla to mlha s mrholenim, resp. mlha, ale nechavala na skle dost kapicek...
Takze uz tu hadici nepodcenuji
A jak jiz kdosi napsal, jednalo se take o OZONa
Takze uz tu hadici nepodcenuji
A jak jiz kdosi napsal, jednalo se take o OZONa
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Mal som staru Daciu, bol tam jednoduchy Weber a nemala nasavanie tepleho vzduchu. Za "dobrych" poveternostnych podmienok som na dialnici musel na kazdom parkovisku 10 minut postat aby to rozmrzlo. Jedenkrat v pocasi ked boli stromy krasne na bielo namrznute som musel zhodit viecko z karburatora a vyrazit sroubovakom lad z difuzora. Po namontovani novsieho typu obalu filtra s nasavanim tepleho vzduchu bol pokoj.........
Roman
Re: chladenie sacieho potrubia
Chazení haluzí je asi na nic, potřeba dostat do karbeca studenej vzduch a to co nejvíc, tak jak to tu už bylo psáno. Já osobně to vyhřívání mám odpojené a zablendované, nemám ani vyhřívané klapky a mám auto na LPG. V zimě startuju jen na plyn a i při -25 nemám problém, že by mi to nejelo, ale mám to hlavně dobře naladěné, což je základ. Nemám tam ani sání teplého vzduchu od výfuku, takže nevim proč ostatní zamrzají, já takovej problém neznám.
Syky
Syky
Syky - Lada 2105 (1600) r.v. 1989, Fiat 125P (1500) r.v. 1978.
https://expedice-lada.webnode.cz
https://ok2dj.webnode.cz
https://djsyky.webnode.cz
https://expedice-lada.webnode.cz
https://ok2dj.webnode.cz
https://djsyky.webnode.cz