Spooneerovo auto

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 332
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Wenca084 »

Jelen píše:Psal to tu Marek. Sací ventily jsou také mazány odzhora, pomocí olejových výparů.
Víc nalezneš v tématu zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... v%FD+filtr
hledej Markovy příspěvky. Dokonce ses tam o tom zrovna Ty s Markem bavil. To bude skleróza :-D
Ano , ja si na toto téma pamatuji, ale ani tam se nedošlo ke závěru ,

Máš ty Jelene , nebo Marku důkaz , nebo jinak ,držely jste v ruce karburátor ( opotřebený ) nebo hlavu s opotřebenými ventily kvůli odpojené hadici...???

Co se na těch ventilech může těma sračkama z motoru mazat?? Sedla?? Nic jiného tam není, (ventily jsou přeci mazány ze zhora tzn. od víka ventilů ,mot. olejem ) To je podle mě pitomost.

Naše závodní lada co máme s Čerminem , jezdí už přes rok amaterské rally s odpojenou touto hadicí , a motor jezdí furt jak střela , a žadnej vliv na jeho opotřebení tato hadice zatím žádnej vliv neměla. A to se stím na závodech neserem , jedé se furt v max ot. atd....
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Ked to bude mat nabehane tak 80-100tis tak sa zastav...pozrieme na voditka ventilov....ale u tvojeho motoru to bude sum a fuk.......
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Wenca084, ventily jsou mazány zezhora motorovým olejem? Jak prosimtě, když jsou tam gufírka? Samozřejmě, když jsou v háji, tak je to maže. Karburátor jsem v ruce nedržel, ani hlavu, takto opotřebovanou, ale jednou to tam takto je konstrukčně řešeno, tak to tam má bejt. Nevyvracím ti to, pokud chceš do motoru lejt vodu, čiň tak. Mimochodem, jaký sračky v motoru? Je tam přeci olej, úplně stejný, jaký je v hlavě za běhu motoru. Olejové výpary jsou mastné, narozdíl od benzinových. A sedla se mazat nemusejí, nedochází tam ke tření. Víš, ventily jsou v takových trubičkách, kde se třou a tam je potřeba to mazat. Ovšem vidím, že jsi tvrdohlavý, nemá proto cenu ti to vysvětlovat,. Marek to asi pochopil dříve a tak se odmlčel už v tamtom tématu.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Jelen píše: Wenca084, ventily jsou mazány zezhora motorovým olejem?
Budeš se divit, ale jsou. Všeobecně uznávaný Tůma píše "Olej, který v malém množství pronikne manžetami z teplovzdorné pryže, jednak snižuje tření dříku ventilu ve vodítku a jednak zlepšuje utěsnění ventilu v závitové části vodítka" ... zove se to labyrintové těsnění.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Koko Loko, to se divím, protože ty gufera jsou tam od toho, aby to tamtudy neteklo. Co píše Tůma o odvětrání klikové skříně?
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Co si vzpomínám, tak se v podstatě zmiňuje jen o recyklaci splodin z klikovky, vem knihu do tlapek a hledej :wink: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Veverka

Příspěvek od Veverka »

proč je to udělané tak,že se nový olej lije rovnou na ventily?
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Asi proto, že otvorem ve vaně by to šlo blbě :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Veverka

Příspěvek od Veverka »

Koko Loko píše:Asi proto, že otvorem ve vaně by to šlo blbě :mrgreen: .
Tohle jsem nemyslel :lol: ,jen mě to jaksi podivilo.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6581
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Koko Loko píše:Asi proto, že otvorem ve vaně by to šlo blbě :mrgreen: .
:lol:
VAZ 2104 1.3 1989
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Nový olej nemusíš lít do motoru otvorem ve víku ventilů. To není nijak podmíněno, je to pouze logické, ale nikdo Ti to nenutí.

Například já jsem na svém motoru kvůli určité horší přístupnosti otvoru ve víku zvolil jiný způsob - plním olej do motoru hadicí odvětrání, tam se dostanu mnohem lépe.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Marek píše:Nový olej nemusíš lít do motoru otvorem ve víku ventilů. To není nijak podmíněno, je to pouze logické, ale nikdo Ti to nenutí.
Například já jsem na svém motoru kvůli určité horší přístupnosti otvoru ve víku zvolil jiný způsob - plním olej do motoru hadicí odvětrání, tam se dostanu mnohem lépe.
A já než abych demontoval filtr a baterku u Daihatsu, abych se dostal k plnícímu otvoru automatické převodovky, tak jsem ji plnil pře trubku měrky oleje :)
Uživatelský avatar
Mojma
Příspěvky: 30
Registrován: stř srp 19, 2009 21:51
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Mojma »

Koko Loko píše:Asi proto, že otvorem ve vaně by to šlo blbě :mrgreen: .
:laughing8: :laughing9: :hello1: Třeba na Zetorech se leje odstředivkou.
Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 332
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Wenca084 »

Koko Loko píše:
Jelen píše: Wenca084, ventily jsou mazány zezhora motorovým olejem?
Budeš se divit, ale jsou. Všeobecně uznávaný Tůma píše "Olej, který v malém množství pronikne manžetami z teplovzdorné pryže, jednak snižuje tření dříku ventilu ve vodítku a jednak zlepšuje utěsnění ventilu v závitové části vodítka" ... zove se to labyrintové těsnění.
Dobře ty sis to přečet... :lol:
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Uživatelský avatar
Wenca084
Příspěvky: 332
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Příspěvek od Wenca084 »

Jelen píše:Wenca084, ventily jsou mazány zezhora motorovým olejem? Jak prosimtě, když jsou tam gufírka? Samozřejmě, když jsou v háji, tak je to maže. Karburátor jsem v ruce nedržel, ani hlavu, takto opotřebovanou, ale jednou to tam takto je konstrukčně řešeno, tak to tam má bejt. Nevyvracím ti to, pokud chceš do motoru lejt vodu, čiň tak. Mimochodem, jaký sračky v motoru? Je tam přeci olej, úplně stejný, jaký je v hlavě za běhu motoru. Olejové výpary jsou mastné, narozdíl od benzinových. A sedla se mazat nemusejí, nedochází tam ke tření. Víš, ventily jsou v takových trubičkách, kde se třou a tam je potřeba to mazat. Ovšem vidím, že jsi tvrdohlavý, nemá proto cenu ti to vysvětlovat,. Marek to asi pochopil dříve a tak se odmlčel už v tamtom tématu.
Kdyby to nebylo mastné od oleje jak se stírá guferem ( na ventilu zůstáva mastný film , abys to pochopil) tak ty ventily by se zadřeli v tý palici po 5 kilometrech!! To nemá vůbez žádnou souvislost stím, že se to maže odfukem z klikovky (ˇjak vy říkáte svrchní mazání) .
Ja tomuhle prostě nevěřím.

Ale už dost hádání , každej jak je vidět máme svoji pravdu...wenca
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“