Co s bouchnutou nápravou?
Moderátor: Moderátoři
Co s bouchnutou nápravou?
Zdravím všechny.
Prosím místní odborníky i samouky o radu. Co mám dělat se svou 110kou po menším výletu mimo asfalt?
Asi ve třicetikilometrové rychlosti jsem s plně naloženým vozem při plném brždění téměř kolmo potkal asi 10cm vysoký obrubník. Nejvíce vše schytalo pravé přední kolo. Plecháč úplně na odpis, odklon kola se změnil tzn., že při pohledu zepředu na vůz vypadají přední kola takto:
\ |
Takže pravé kolo je cca o 3cm níže, než je tomu na opačné straně.
Nejdříve jsem tedy sdružil prostředky a vyrazil do nejbližšího autorizovaného servisu ve Zíně-Loukách. Po neskutečných problémech s domluvou s vedoucím servisu bylo konečně auto za tři týdny "hotové". Což spočívalo v tom, že tamní karosář povolil celou kapotu, která byla předtím přimáčklá až na blatník, takže ta už nedoléhá a lada teprve teď vypadá jako po bouračce. ( to nemluvím o tom, že přibyl jeden důlek ve dveřích, o kterém vedoucí servisu tvrdil, že ho to strašně mrzí, ale že ho nevidí...) Ale s nápravou se zjevně nic nedělo.
Naprosto znechucen jeho jednáním jsem co nejrychleji Ladu odvezl domů.
Tady jsem na radu známého, opravdu zkušeného karosáře, utratil tisícovku za kontrolu tlumičů a poté i za geometrii. Tlumiče jsou na přední nápravě v pořádku. Při geometrii mi byl seřízen odklon postiženého kola, ale i tak je stále více svěšeno, než kolo levé. Vozidlo nadále táhne doprava a volant se citelně chvěje. Z dedukce karosáře vyplynulo, že je nejspíše poškozená těhlice, nebo poloosa, i když pouhým okem je toto neznatelné.
A tak prosím o radu, čím to tedy může být a zároveň o doporučení, kam s Ladou zajet, aby byla náprava opět ve 100% stavu.
Omlouvám se za délku a předem děkuji za reakce.
Prosím místní odborníky i samouky o radu. Co mám dělat se svou 110kou po menším výletu mimo asfalt?
Asi ve třicetikilometrové rychlosti jsem s plně naloženým vozem při plném brždění téměř kolmo potkal asi 10cm vysoký obrubník. Nejvíce vše schytalo pravé přední kolo. Plecháč úplně na odpis, odklon kola se změnil tzn., že při pohledu zepředu na vůz vypadají přední kola takto:
\ |
Takže pravé kolo je cca o 3cm níže, než je tomu na opačné straně.
Nejdříve jsem tedy sdružil prostředky a vyrazil do nejbližšího autorizovaného servisu ve Zíně-Loukách. Po neskutečných problémech s domluvou s vedoucím servisu bylo konečně auto za tři týdny "hotové". Což spočívalo v tom, že tamní karosář povolil celou kapotu, která byla předtím přimáčklá až na blatník, takže ta už nedoléhá a lada teprve teď vypadá jako po bouračce. ( to nemluvím o tom, že přibyl jeden důlek ve dveřích, o kterém vedoucí servisu tvrdil, že ho to strašně mrzí, ale že ho nevidí...) Ale s nápravou se zjevně nic nedělo.
Naprosto znechucen jeho jednáním jsem co nejrychleji Ladu odvezl domů.
Tady jsem na radu známého, opravdu zkušeného karosáře, utratil tisícovku za kontrolu tlumičů a poté i za geometrii. Tlumiče jsou na přední nápravě v pořádku. Při geometrii mi byl seřízen odklon postiženého kola, ale i tak je stále více svěšeno, než kolo levé. Vozidlo nadále táhne doprava a volant se citelně chvěje. Z dedukce karosáře vyplynulo, že je nejspíše poškozená těhlice, nebo poloosa, i když pouhým okem je toto neznatelné.
A tak prosím o radu, čím to tedy může být a zároveň o doporučení, kam s Ladou zajet, aby byla náprava opět ve 100% stavu.
Omlouvám se za délku a předem děkuji za reakce.
Lada 2110 1.5 8v r.v. 99 - nejudržovanější auto ve Střední evropě
Lada.....Das Auto.
Lada.....Das Auto.
ja by som to tipoval na ohnute rameno alebo na posunute uchytenie ramena. Po geometrii (zbiehavost a odklon) moze byt postihnute koleso zatlacene smerom dozadu a auto ma tendenciu zabocovat doprava (lave koleso píše väčší oblúk), preto by bolo dobre vediet, ci robili aj zaklon rejdoveho cepu. Ak je koleso posunute vzad, tak zaklon bude iny (pravdepodobne mensi) ako na druhej strane. Zaklon si doma nenameras, ale mozes sa pokusit zmerat vzdialenost zadnych kolies od prednych. Postav predok na špalky, zhod kolesa a meraj vzdialenost od naboja zadneho kolesa najlepsie po spodny gulovy cap na prednom ramene.
Prave koleso v smere jazdy?_MeDi píše:Takže pravé kolo je cca o 3cm níže, než je tomu na opačné straně.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Teepee
- Příspěvky: 4312
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Jéje, já zažil kdysi něco podobného se Sierrou, trefil jsem se do obrubníku. A postup řešení je následující: optická kontrola defektů. Pokud pozitivní (ohnuté, promáčklé, zdeformované, prasklé), tak karosář na rovnání, vadné díly na výměnu. Pokud negativní tak geometrie. (jak píšeš, ohnuté kolo vidíš, tam je prostě něco špatně, geometrie byla zcela zbytečná).
Pokud geometrie neseřiditelná, tak bud karosář-rovnání a nebo výměna dílů. U Sierry se ohýbaly McPérsoni v místě napojení na těhlici, rameno (táhlo) je litinové, těhlice taky. Já si najetí na obrubník levou stranou auta (prakticky výlet ze zatáčky) odnesl posunutou "příčkou" takže volant je od té doby malinko doleva, když jedu přímým směrem. Těhlice zůstala OK. Zadní náprava je u Sierry nerozbitná, zadní kolo si na obrubník taky skočilo, ale tam se lehce promáčkl ráfek. Na geometrii jsem nebyl, už je to skoro 5 let a jezdí to normálně dál, jen asi půl roku po tom prasklo čelní sklo.
Zcela logicky NEMŮŽE být ohnutá polosa. Zkontroluj závěs kola jako celek. Buď jsou ohnuté jeho díly a nebo jejich uchycení do karoserie, nebo karoserie. Geometrie je vždy až to poslední, jako třešnička na dortu.
Pokud geometrie neseřiditelná, tak bud karosář-rovnání a nebo výměna dílů. U Sierry se ohýbaly McPérsoni v místě napojení na těhlici, rameno (táhlo) je litinové, těhlice taky. Já si najetí na obrubník levou stranou auta (prakticky výlet ze zatáčky) odnesl posunutou "příčkou" takže volant je od té doby malinko doleva, když jedu přímým směrem. Těhlice zůstala OK. Zadní náprava je u Sierry nerozbitná, zadní kolo si na obrubník taky skočilo, ale tam se lehce promáčkl ráfek. Na geometrii jsem nebyl, už je to skoro 5 let a jezdí to normálně dál, jen asi půl roku po tom prasklo čelní sklo.
Zcela logicky NEMŮŽE být ohnutá polosa. Zkontroluj závěs kola jako celek. Buď jsou ohnuté jeho díly a nebo jejich uchycení do karoserie, nebo karoserie. Geometrie je vždy až to poslední, jako třešnička na dortu.
Naposledy upravil(a) Teepee dne čtv zář 10, 2009 17:32, celkem upraveno 1 x.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Zkontrolval bych asi hlavně to podélný táhlo vedoucí jakoby zepředu z pod chladiče k příčnýmu ramenu, hlavně jeho uchycení v příčný trubce před motorem a případně i uchycení tý trubky do karoserie. Víc sloužit nemůžu, my co zastavujeme o jiná auta s tímhle problémy obvykle nemáme
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Mě se něco podobnýho povedlo na krabici v zimě, pár let z5. Odneslo to spodní rameno (lehce se ohnulo, že bylo kolo víc vzadu) a nápravnice byla zkroucená do vrtule. Ale naprosto. Nevím, jak to má nová řada, ale určitě bych se podíval na rameno na jedné straně a porovnal bych ho s tím druhým, jestli nemá prolisy, nebo ohyby, tam, kde nemají být.
Děkuji za reakce.
Problém je, že se značně vymykám profilu typického vlastníka vozu zn. Lada. A to konkrétně absolutní neschopností si sám něco opravit.
Tudíž se chystám objednat do Mělníku. Pokud nezjistí závadu tam, tak už nikde. Navíc díly ihned vezmou ze skladu a vymění. Žádné objednávání atp.
Bohužel budu muset počítat s tím, že opravu budou splácet ještě moje vnoučata...
Jen mám ještě otázku. Dokáže vůz s prasklou prachovkou ujet 300km? Vůbec netuším, jak je ten homokinetikcý kloub náchylný na špínu.
Problém je, že se značně vymykám profilu typického vlastníka vozu zn. Lada. A to konkrétně absolutní neschopností si sám něco opravit.
Tudíž se chystám objednat do Mělníku. Pokud nezjistí závadu tam, tak už nikde. Navíc díly ihned vezmou ze skladu a vymění. Žádné objednávání atp.
Bohužel budu muset počítat s tím, že opravu budou splácet ještě moje vnoučata...
Jen mám ještě otázku. Dokáže vůz s prasklou prachovkou ujet 300km? Vůbec netuším, jak je ten homokinetikcý kloub náchylný na špínu.
Lada 2110 1.5 8v r.v. 99 - nejudržovanější auto ve Střední evropě
Lada.....Das Auto.
Lada.....Das Auto.
Kloub cestu přežije ale bude zralý na výměnu . Odstředivou silou vystříká vazelína a případný prach poškodí kluzné plochy . Skus to obalit . Je škoda oddělat kloub (pokud mu nic není) kvůli manžety za pár kaček Nebo Si to nech vyměnit v jakémkoli "garážovém" servisu za pár kaček před cestou . Prodávají se i univerzální .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Tak to jsme dva._MeDi píše:Problém je, že se značně vymykám profilu typického vlastníka vozu zn. Lada. A to konkrétně absolutní neschopností si sám něco opravit.
A co Sadská? www.lada-sadska.cz Tam jsou ochotnější...._MeDi píše:Tudíž se chystám objednat do Mělníku
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Když to mít nebudou, tak to dovezou._MeDi píše:Bojím se, že v Sadské by nemuseli mít vše, co bude případně potřeba vyměnit.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Chápu. Jenže já si nemohu dovolit tam to auto nechat týden, než laskavě něco dovezou. Už jsem objednaný do Mělníka. Ve středu tam jedu.
Tedy snad, neboť včera se vyskytl problém s el. soustavou vozu.
Přesněji, aby toho nebylo málo, tak přestal fungovat systém palubní kontroly, palubní počítač, el. okna i zrcátka, stěrače, půlka vnitřního osvětlení, otevírání kufru a místo obrysovek svítí rovnou potkávačky.
Možná bude nejlepší to shodit ze skály a celou středu budu mít volno
Tedy snad, neboť včera se vyskytl problém s el. soustavou vozu.
Přesněji, aby toho nebylo málo, tak přestal fungovat systém palubní kontroly, palubní počítač, el. okna i zrcátka, stěrače, půlka vnitřního osvětlení, otevírání kufru a místo obrysovek svítí rovnou potkávačky.
Možná bude nejlepší to shodit ze skály a celou středu budu mít volno
Lada 2110 1.5 8v r.v. 99 - nejudržovanější auto ve Střední evropě
Lada.....Das Auto.
Lada.....Das Auto.