Alternátor-nadprirodzený jav

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Majo2103
Příspěvky: 555
Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
Bydliště: Ploské 79
Kontaktovat uživatele:

Alternátor-nadprirodzený jav

Příspěvek od Majo2103 »

Zdravim!Dnes som oživil centrálu na 12V,ktorú sme zvykli používať pri opekačkách v lese a posledný skoro rok stála kvôli poruche na zapaľovaní.Toto sa vyriešilo,motor som naštartoval a pri pridaní plynu mi bolo divné,že vzápätí po zvýšení otáčok alternátora sa motor zaťažil,akokeby bol nabudený alt.,čo sa mi zdalo nemožné,lebo som naňho nemal pripojenú baterku.Postupne som skúšal všetko možné od skúšania otáčok motora bez alternátora až po jeho výmenu.Potom som zo srandy odpojil kábel od kontaktu R na alternátore a hľa,motor ho bez problémov roztočí na maximum.Kábel som pripojil nazad a tiež som pripojil na prívodné káble od baterky žiarovku.Naštartujem a na moje prekvapenie sa žiarovka rozsvietila,keď som ubral na voľnobeh(altik stoji),zhasla.Ten jav by mal byť teoreticky nemožný,nie je tak?Vie mi niekto vysvetliť ako je to možné?Alt. je Škodovky a je zapojený podľa príslušnej schémy čo som našiel na internete.
Tešiť sa dá aj z maličkostí, napríklad z výplaty...

Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..

Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
Dusan
Příspěvky: 3957
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

MOzne to je.... Ked je skrat na vinuti statora, alebo ked mas volny remen tak pri velkych otackach presmikuje a tak sa rozsvieti kontrolka, pripadne skratovane prerazene diody na altiku....
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Ak si skusal alternator bez pripojenej baterky, tak to je silna sanca, ze altik to neprezil......
Roman
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Altík tedy lépe řečeno usměrňovací diody v něm se bez zátěže (baterky) velmi rychle zničí . Důvodem je přepětí . Altík se dokáže sám i bez baterie nabudit . Muže za to stáří a "zbytkový" madnetizmus .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Majo2103
Příspěvky: 555
Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
Bydliště: Ploské 79
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo2103 »

Zaujímavé je,že to teraz už nerobí.Ešte asi 4 krát sa nabudil sám a potom už nič.Pripojil som baterku a všetko fachčí normálne.A že to neprežil by som nepovedal...stačí,že sa roztočí a kontrolka hneď zhasne.Pri predošlom alternátore,len pohasla,ale nezhasla úplne aj keď to išlo na maximum.......A keď sa nabudil sám,kontrolka ani neblikla.
Tešiť sa dá aj z maličkostí, napríklad z výplaty...

Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..

Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“