Mojma píše:...... tobě šla zdělat vana, když byl motor v autě? Já musím celý motor hodně přizvednout, aby šla demontovat.
Motor se musí přizvednout vždycky. Stačí povolit silentbloky v nápravnici a pod spojkový koš strčit panenku či podobný zvedák. Pak to jde v pohodě.
Wolf píše:K tomu si ještě myslím, že pokud se dělá výbrus, tak k tomu oživení výkonu, resp. síle na ojnicích by mělo odpovídat i (nevyběhané) uložení ojnic a kliky. Když jsem kdysi dělal ještě jednoho z mechaniků závodní škodovky (jiný výběr moc ve vozech tehdy nebyl) a vykašlali jsme se na kliku, tak jsme buď měnili motor na místě, anebo jsme to táhli domů (tehdy normálně po ose). Takže můj názor je pokud výbrus nahoře, pak i dole.
Člověče, Mirku, tak s tímhle si naopak dovolím nesouhlasit. Tedy pokud se jedná o Ladu x Škodu. Je třeba si totiž uvědomit jednu dosti podstatnou věc - zatímco Lada má patero uložení kliky, navíc velmi kvalitně zakalených a s úžasnou přesností obrobených (na tisíciny milimetru), škoda řady 742 měla čepy kliky nekalené a bohužel (jak všichni víme) pouze trojí. Pravděpodobnost, že škodovácká klika je díky extrémnímu namáhání opotřebena, je nasnadě a výbrus takové kliky je tak logickou a téměř samozřejmou věcí (i když spíš než výbrus bych v případě škodovky doporučil její výměnu za novou). Na ovalitu čepů kliky u škodovky měla vliv i na první pohled úplná banalita, kterou je velký předstih zážehu!!! Narozdíl od Lady, kde pokud se dodržuje pravidelný interval výměny oleje, je klika nesmrtelná. Nehledě ke skutečnosti, že každý výbrus kliky snižuje její konstrukční pevnost, a to ze zcela logického důvodu - sebereš jí materiál, a sice právě ten nejkvalitněji zakalený a opracovaný.
Tedy pokud klika na Ladě nevykazuje ovalitu a opotřebení, rozhodně brousit nedoporučuji - pouze uložit do nových šál a dobře zajet.
Já jsem svůj motor nechával repasovat (výbrus válců) v době, kdy měl najeto již přes 200.000 km. Klika byla prokazatelně původní. Její parametry byly naprosto totožné s tabulkovými hodnotami rozměrů a ovality, které výrobce udává pro novou kliku. Osadil jsem pouze nové hlavní a ojniční šály a motor si jen předl. Tlak mazání mi po této opravě a úpravě přítlaku redukčního ventilu běhal do takových hodnot, že to málokdo chápal (zastudena na volnoběh 4 Bar, zatepla byl tlak 4 Bar při 2500 otáčkách, redukovaná hodnota byla 6 Bar, které teplý motor dosahoval při otáčkách kolem 4000).