motor řere olej
Moderátor: Moderátoři
Co je na tom divného? Otec a já olej z liazky ( resp. z karosy ) používáme v ladách už přes 20let!!!JmJ píše:Boze kriste olej z dieselove liazky do benzinoveho osobako, tak tomu rikam prasecina. Inu coz, co se usetri na oleji, to se pak narve do noveho motoru/auta. Asi vyssi ekonomika
Za to opotřebení olej nemůže. To spíš už má ten motor nalítáno kolem 300 tis. km.
Souhlasím se Štěpánem. To, že se olej lije do Liazky, ještě neznamená, že je špatný a nevhodný do Lady.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Je to sice trochu OT ale již jsem to tu někde psal . Moje 02 po překonání cca 400 000 km začala témněř skokově žrát olej v množství 1L/1000km které se ovšem rychle zvětšovalo až do prodeje (598 000km) kdy spotřeba byla cca 1-1.5L/100 (sto) Km !!! dle stylu jízdy .
Technici ze zdejšího autoservisu jsou svědci když jsem k nim chodil pro vyjetý olej z čehokoli a po petkách to lil do motoru . Je s podivem že motor i přes to startoval na poprvé a nebyl znát ani výrazný úbytek výkonu . Motor už ani veškerý olej nespálil a plyval ho v kapičkách z výfuku .
PS: Většinou je ale oprava jednoduchá a stačí vymněnit simeringy na ventilech . Dát silikonové .
Technici ze zdejšího autoservisu jsou svědci když jsem k nim chodil pro vyjetý olej z čehokoli a po petkách to lil do motoru . Je s podivem že motor i přes to startoval na poprvé a nebyl znát ani výrazný úbytek výkonu . Motor už ani veškerý olej nespálil a plyval ho v kapičkách z výfuku .
PS: Většinou je ale oprava jednoduchá a stačí vymněnit simeringy na ventilech . Dát silikonové .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Já si myslím, že ten M7 ADS IV není špatný, přeplňovaný diesel potřebuje kvalitní olej. Takže pro atmos. benziňák musí stačit. Jinak ta moje 07 má najeto 172000 km. Já už s ní jezdím 40000 km a žere ten olej furt stejně. No nevím co s ní předchozí majitel dělal, že ten motor tak zřídil. Startuje na plyn i v zimě bez problémů, výkon má taky dobrý a chladí výborně. Teď v těch vedrech se ani moc nezapíná větrák na chladiči.
Motorový olej M7ADSIV je olej vhodný jak pro naftové motory, tak pro benzinové a i Lada na něj může bez obav jezdit. Ale ne vždycky to musí platit a Tvá domněnka, že když olej je pro turbonaftu, musí suverénně stačit i pro obyčejný benziňák, je absolutně zcestná a jak vidno o olejích a jejich vlastnostech toho moc nevíš.Mojma píše:Já si myslím, že ten M7 ADS IV není špatný, přeplňovaný diesel potřebuje kvalitní olej. Takže pro atmos. benziňák musí stačit.
Pravdou je, že téměř všechny běžně prodávané oleje na našem trhu jsou oleji použitelnými univerzálně jak pro benzinové, tak pro naftové motory. Ale jsou i výjimky a právě ty se vyskytují nejvíce u nákladních vozů a těžké techniky. Představ si třeba konkrétní příklad, který se stal:
Olej SAE 10W/30 od ARALu určený do vysoce přeplňovaného důlního nakladače Volvo jeden maník od nás lil do Favorita. Argumentoval přesně stejně zcestným a mylným názorem, že když ten olej je pro tak špičkový motor, musí bohatě stačit pro škodovku. Neujel ani deset tisíc do další výměny a bylo hotovo. Během několika týdnů mu nejdřív nešlo startovat zastudena (to se postupně zhoršovalo až ke stavu, že to musel pouštět z kopce a roztočit to na trojku), v součinnosti s tím mu šel dolů výkon a nakonec mu to začalo plivat olej výfukem a motor se zastavil úplně. A jestlipak víš, proč to bylo? Drtivá většina těchto olejů speciálně vyvinutých pro těžké traktory a stavební stroje jsou oleje sice snášející obrovské tlaky a teploty, ale nejsou stavěné na vysoké otáčky. Všechny takové motory pracují při maximálních otáčkách 1200 až 1600 rpm, zatímco optimální provozní otáčky "běžného starého benziňáku" jsou třikrát vyšší. Tyhle oleje prostě nemají schopnost mazat vysokootáčkové motory a ty se zadřou na pístech, protože olejový film na stěnách válců praská a motor běhá nasucho.
Naštěstí olej M7ADS (ať už III nebo IV) je schopen bezproblémově mazat i benzinové motory. Já sám jsem tento olej leta používal do Lady i do bráchova Favorita. Takže Tobě tento problém patrně nehrozí. Nicméně možná by nezaškodilo, aby sis o olejích něco přečetl. Nemusíš chodit daleko - v naší sekci FAQ jsou na toto téma zpracované dvě nezávislé studie a myslím, že informace, které v těchto článcích najdeš, Ti bohatě rozšíří Tvé krátkozraké obzory . http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6058
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Taková malá připomínka, jsem vyučen opravářem zemědělských strojů, takže o motorech a mazivech něco vím . Ta M7 má v katalogu m. j. napsáno "pro velmi zatížené benzinové motory", jinak bych ho nepoužil. Já vím, že když napíšu, že je dobrý i pro benziňák, tak to vypadá jak od vola , za to se omlouvám. Jinak většina těžkých vznětových motorů má max. 2200 rpm, moderní i více. Já toho Žigula točím max. do 3500 rpm, víc se mi už nelíbí, takže by mu stačil i olej pro diesel Ten maník s tím Fáčkem musel ten motor pořádně vytáčet, když to zadřel . Fáčko to hold potřebuje, když nemá žádný krouťák. Jak jsi psal o tom oleji ve výfuku, tak se mi tam taky objevuje, to už ale po celou dobu co to auto mám.
Možná se Ti to nebude zdát reálné, ale motory Lada mají s motory Škoda Favorit víceméně stejný rozsah pracovních otáček. Lada je stejně vysokootáčkový motor jako škodovky, dokonce bych řekl, že díky jeho konstrukci je do otáček stavěný lépe než škodule. A jestli motor točíš max. do 3500 otáček (z čehož dedukuju, že běžné otáčky jsou 2000 - 3000 rpm), přiznám se, že se ani moc nedivím, že žere olej - podtáčíš a motor dostává pořádně do rypáku. Optimální pracovní režim motorů Lada je podstatně výše a teprve na 3500 otáčkách se začíná probouzet. A všeobecně známé pravidlo zní - motor má optimální provozní režim při otáčkách mezi maximem točivého momentu a maximem výkonu (to platí obecně pro každý motor bez výjimky).
S tím Favoritem jezdil úplně normálně a motor oddělal skutečně pouze z toho důvodu, že olej nebyl určen pro benzinové motory s vyššími otáčkami. To Volvo, do něhož byl olej určen, mělo provozní rozsah otáček 800 - 1550 rpm a z toho důvodu mělo tento speciální olej. Navíc stavební stroje a těžká technika má v motorech mnohem vyšší tlak mazání, zvláště jsou-li chlazené vzduchem (jestliže Favorit má 2,5 - 3,5 Baru a Volvo nakladač má 12 - 15 Barů, je to jasné jako facka).
S tím Favoritem jezdil úplně normálně a motor oddělal skutečně pouze z toho důvodu, že olej nebyl určen pro benzinové motory s vyššími otáčkami. To Volvo, do něhož byl olej určen, mělo provozní rozsah otáček 800 - 1550 rpm a z toho důvodu mělo tento speciální olej. Navíc stavební stroje a těžká technika má v motorech mnohem vyšší tlak mazání, zvláště jsou-li chlazené vzduchem (jestliže Favorit má 2,5 - 3,5 Baru a Volvo nakladač má 12 - 15 Barů, je to jasné jako facka).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
No jo.....ale zkoušel jsi s tím někdy tak jezdit? to bys pětku řadil někdy ve 120, to je naprostá bláznivina. Já řadím ve 3000, podřazuju 2500. Tuším že jsi to psal zrovna ty, že od 2500 ot má Lada motor 90% kroutícího momentu.Marek píše:Optimální pracovní režim motorů Lada je podstatně výše a teprve na 3500 otáčkách se začíná probouzet
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
- MacGyver
- Příspěvky: 1541
- Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
- Bydliště: Plzeň/Prášily
- Kontaktovat uživatele:
Já takhle klidně jezdit budu, jestliže je to pro motor lepší. Takže točit až do 5000 motoru vůbec nevadí. Mě už se ten zvuk hluk nezdá, ale možná jsem zhýčkaný z nových aut.
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Ale ten můj motor se chová právě naopak. Silně táhne od 1500-3500 rpm, spíš jak nafťák. Možná to je tím, že je to plyňák. To Volvo, to musel být pořádný pomaluběžný motor, to ale měl vědět. A v těch"optimálních" otáčkách nad 3500 si myslím, že by to ten olej žralo ještě víc.Marek píše:Optimální pracovní režim motorů Lada je podstatně výše a teprve na 3500 otáčkách se začíná probouzet.
VAZ 2107
Lada, LIAZ - Best of cars
Lada, LIAZ - Tam, kde šmír a koroze vítězí nad kůží a nerezem!
Lada, LIAZ - Best of cars
Lada, LIAZ - Tam, kde šmír a koroze vítězí nad kůží a nerezem!