Výfuk - 3 nebo 2 tlumiče
Moderátor: Moderátoři
Výfuk - 3 nebo 2 tlumiče
Ahoj, brzy budu muset koupit na 21053 1,5ku nový výfuk. Momentálně tam mám výfuk se třemi tlumiči. Na naší staré 1,3ce ( 2105 ) jsme měli výfuk pouze se dvěma tlumiči. Jaký je v nich rozdíl? Co to provede když koupím na 15ku dvou-tlumičový výfuk?
Nebo spíše jestli to někdo z vás nezkoušel.
Nebo spíše jestli to někdo z vás nezkoušel.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11050
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11050
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Záleží také na tom jak se výrobci zadaří. Sedmu jsem koupil s krásným středním dílem, nicméně od určitých otáček rezonátor bzučel, až to pěkné nebylo ... teď ho má na autě dočasně Maysner a říkal něco o tom, že to přebzučí i maďaraJelen píše: Třítlumičový má dle mého hezčí zvuk.

Edit, takže ne rezonátor, ale detonátor


Naposledy upravil(a) Křečík Barbuška dne ned črc 26, 2009 13:06, celkem upraveno 2 x.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Ten malý hrnec u převodovky je tzv. detonátor. Montoval se pouze na motory s dlouhým zdvihem (1500 a 1600), a sice z jediného důvodu - při použití nekvalitního paliva s nízkým oktanovým číslem (kterého bývalo v SSSR víc než toho kvalitního) se u dlouhozdvižek stávalo, že díky špatnému hoření se dostával plamen ze spalovacích prostor až do výfukové roury. Aby nepropaloval přepážky v dalších dílech výfukového systému, použitím detonátoru (rozptylovače plamene) se oheň zlikvidoval. Ostatně proto je umístěn hned za motorem jako první hrnec.
V dnešní době na našem trhu nízkooktanové benziny nekoupíte, takže je tento díl výfukové soustavy prakticky k ničemu.
Detonátor nemá vliv na výkon - ani pozitivní, ani negativní. Je tedy jedno, zda tam bude nebo ne. Podle mého názoru je to pouze další zásobník koroze a problému, takže lépe bez něho.
Jen pro úplnost doplním:
Prostřední hrnec (ten zadní na prostředním dílu, co je těsně před zadní nápravou) se nazývá rezonátor. Vyrovnává rozdíly tlaků ve výfukovém systému při otevírání a zavírání výfukových ventilů. Nemá vliv na výkon a na každém vozidle VŽDY MUSÍ BÝT (nelze jej tedy odstranit).
Posledním dílem je tlumič. Je to ten velký hrnec pod kufrem. Má za úkol tlumit hluk výfukového systému. Snižuje výkon každého motoru (přepážkový tlumič více, absorpční méně - jak napsal čmělák, jeden na hovno, druhý méně na hovno
). Jeho odstraněním se lehce zvýší výkon, ale bohužel i hlučnost motoru (mnohdy nad zákonem přípustnou mez).
V dnešní době na našem trhu nízkooktanové benziny nekoupíte, takže je tento díl výfukové soustavy prakticky k ničemu.
Detonátor nemá vliv na výkon - ani pozitivní, ani negativní. Je tedy jedno, zda tam bude nebo ne. Podle mého názoru je to pouze další zásobník koroze a problému, takže lépe bez něho.
Jen pro úplnost doplním:
Prostřední hrnec (ten zadní na prostředním dílu, co je těsně před zadní nápravou) se nazývá rezonátor. Vyrovnává rozdíly tlaků ve výfukovém systému při otevírání a zavírání výfukových ventilů. Nemá vliv na výkon a na každém vozidle VŽDY MUSÍ BÝT (nelze jej tedy odstranit).
Posledním dílem je tlumič. Je to ten velký hrnec pod kufrem. Má za úkol tlumit hluk výfukového systému. Snižuje výkon každého motoru (přepážkový tlumič více, absorpční méně - jak napsal čmělák, jeden na hovno, druhý méně na hovno

RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 184
- Registrován: čtv pro 04, 2008 13:07
- Bydliště: Malátova 7, Jihlava
Zajímavý, já měl na 1300 04 třítlumičový a ještě když byla vidět ražba označení na zadním dílu tak tam bylo označení 2104, teď jsem dával výfuk s označením 2106 (to byla tuším 1600 kulatá) a tlumiče má 2. Rozdíl ve výkonu a žravosti žádný, ale spasovat ho na kastli, to bylo dílo... klepal kde mohl, několikrát jsem ho musel přesadit. (docela by mě zajímalo, jestli to bylo mojí nešikovností nebo rozdílama v uchycení, nějaké markantní rozdíly jsem nepoznal). Pravda je, jak už tu někdo psal, že třítlumičový měl měkčí zvuk (když byl ještě zdravej)
[VAZ 2104 Květuška (dříve Nataša)]
[Trabant 601 Žlutej ďábel]
"Rozdíl mezi svěřencem blázince a hlídačem je ve vlastnictví klíčů."
[Trabant 601 Žlutej ďábel]
"Rozdíl mezi svěřencem blázince a hlídačem je ve vlastnictví klíčů."
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11050
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
no no. oni vyrabi 2106 s kombajnovou koncovkou. proto je tak strasne videt kombikovej konec na 06kachKoko Loko píše:Hlavní problém je v tom, že na kombajna nepatří koncový díl 2106.

E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11050
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno


Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Já myslím, že určitě má blahodárný vliv na seriový motor (kultivovaný chod, pružnost motoru, spotřeba, hluk). Maximální výkon však snižuje znatelně. Na upraveném autě bych ho nepoužíval.Marek píše:Jen pro úplnost doplním:
Prostřední hrnec (ten zadní na prostředním dílu, co je těsně před zadní nápravou) se nazývá rezonátor. Vyrovnává rozdíly tlaků ve výfukovém systému při otevírání a zavírání výfukových ventilů. Nemá vliv na výkon a na každém vozidle VŽDY MUSÍ BÝT (nelze jej tedy odstranit).
Jenže takový auto nemůže na silnici
